خبرنگاران دستگیری شکارچیان متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

به گزارش مجله آزمون اول، کاشان - خبرنگاران - دستگیری 2 گروه متخلف شکارچی، خسارت 800 میلیون تومانی به اموال شهرداری، اعمال محدودیت کرونایی شب یلدا، دستگیری کلاهبرداران سایت اینترنتی در کاشان و کاهش 10 درجه هوا در اردستان از جمله خبرهای کوتاه روز شنبه شهرستان های شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران دستگیری شکارچیان متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

2 گروه متخلف صید و شکار در کاشان دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری 2 گروه متخلف صید و شکار در منطقه حفاظت شده برزک و قمصر کاشان خبر داد.

الهیار دولتخواه اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف که در جریان گشت اجرایی ماموران یگان حفاظت محیط زیست کاشان دستگیر شدند 2 قبضه اسلحه pcp و کالیبر 12 به همراه 28 عدد فشنگ، وسایل زنده گیری پرندگان و سه قطعه کبوتر چاهی کشف و جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: پرونده این چهار متخلف به جرم آغاز به شکار و زنده گیری پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع شد.

منطقه 60 هکتاری حفاظت شده قمصر و برزک با تنوع گیاهی و جانوری زیاد، از سال 1389 جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است و به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و ارزشمند برای فعالیت های تحقیقاتی و زیست محیطی محسوب می شود.

800 میلیون تومان به اموال شهرداری کاشان خسارت وارد شد

مدیر حراست شهرداری کاشان گفت: در سه سال گذشته افزون بر 800 میلیون تومان سرقت و آسیب رساندن به اموال عمومی در مناطق پنج گانه شهرداری خسارت وارد شده است.

حسن پرورده اضافه کرد: اموال آسیب دیده شامل پایه های روشنایی، کابل برق، دوربین های مداربسته شهری، نیمکت ها، سرویس های بهداشتی، سطل های زباله و دیوارنویسی بوده است.

وی گفت: شاید این رقم در سه سال گذشته ناچیز باشد اما با توجه به نرخ تورم و نصب دوباره این وسایل هزینه های زیادی برای شهرداری دارد.

مدیر حراست شهرداری کاشان گفت: برخی به طور عمد اقدام به تخریب اسباب و اثاثیه شهری می کنند که عمل آنها وندالیسم شهری تعریف می شود و عده ای نیز به دلیل معضل های اجتماعی به سرقت های جزیی می پردازند.

وسعت شهر کاشان هشت هزار و 500 هکتار است و شهرداری این شهر 6 معاونت، پنج منطقه و 10 سازمان زیر مجموعه دارد.

محدودیت کرونایی شب یلدا در اردستان اعمال می شود

فرمانده انتظامی اردستان گفت: بر پایه اطلاعیه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی اصناف به جز مشاغل گروه یک از ساعت 18 روزهای 29 و 30 آذر امسال تعطیل است.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده تاکید کرد: در صورت تخلف و توجه نکردن به قوانین٬ واحد صنفی توسط پلیس و اداره صنعت، معدن و تجارت پلمب خواهد شد.

وی اضافه کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه نیز از ساعت 20 در این 2 روز ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه های 500 هزار و یک میلیون تومانی خواهند شد.

کلاهبرداران اینترنتی در کاشان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کاشان گفت: کلاهبردارانی که از طریق یکی از سایت های اینترنتی طعمه های خود را شناسایی و خود را خریدار اجناس معرفی می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ حسین بساطی اضافه کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110، مبنی بر اینکه فردی برای خرید جنس تبلیغی در یکی از سایت های اینترنتی با ارایه پیامک جعلی قصد کلاهبرداری از وی را دارد مراتب به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران آنی در محل حاضر و متوجه شدند فردی برای خرید یک دستگاه بازی رایانه ای پلی استیشن که در سایت اینترنتی به آگهی گذاشته شده بود به یکی از شهروندان مراجعه کرده و با ارایه پیامک واریز جعلی قصد کلاهبرداری از وی را داشته است که در این خصوص متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازپرسی های فنی به عمل آمده در پلیس آگاهی تعیین شد متهم با همکاری همدستش به عنوان خریدار واقعی اجناس در سایت اینترنتی و ارایه پیامک جعلی چند بار کلاهبرداری کرده است که همدست متهم نیز در مخفی گاهش دستگیر شد.

وی از شهروندانی که قصد فروش یا خرید اموال از طریق فضای مجازی را دارند خواست پیش از واریز هرگونه وجه به حساب دیگران مورد معامله را مشاهده کنند و معامله خود را تا حد ممکن در بنگاه های معاملاتی دارای مجوز انجام دهند، به ظاهر افراد اعتماد نکنند و پس از دریافت وجه، اموال خود را در اختیار مشتری قرار دهند.

هوای اردستان 10 درجه سانتیگراد سرد می شود

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: موج جدید بارندگی ها که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده و در برخی نقاط کوهستانی از جمله برزاوند همراه با بارش برف است که تا صبح یکشنبه ادامه خواهد داشت.

جواد رمضانپور اضافه کرد: با خروج این سامانه از روز یکشنبه شاهد کاهش محسوس دما در هفته جاری خواهیم بود که شهروندان به طور میانگین بین 6 تا 10 درجه افت دما را تجربه خواهند کرد.

وی میزان بارش سال زراعی اردستان تا به امروز را 57 میلیمتر برشمرد و اضافه کرد: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19908

به "خبرنگاران دستگیری شکارچیان متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری شکارچیان متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید