خبرنگاران نماینده مجلس: اردکان، دیگر ظرفیت ایجاد صنایع آلاینده ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، یزد - خبرنگاران - نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان از منظر زیست محیطی و اجتماعی دیگر ظرفیت احداث صنایع آلاینده جدید را ندارد و ما این را بارها اعلام نموده ایم که ریه مردم اردکان نباید فیلتر صنایع باشد.

خبرنگاران نماینده مجلس: اردکان، دیگر ظرفیت ایجاد صنایع آلاینده ندارد

محمد رضا دشتی اردکانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به ضرورت تعریف پهنه ای جدید برای استقرار صنایع در شهرستان اشاره و اضافه نمود: از مسوولان اجرایی استان و شهرستان با جدیت می خواهم که در ارتباط با مباحث این چنینی، قطعا ملاحظات مورد نظر مردم را رعایت نمایند و در جهت کاهش آسیب های توسعه نامتوازن در اردکان گام بردارند.

وی با بیان اینکه نماینده مردم در خانه ملت، همه صندلی و اعتبار خود را از مردم دارد و در هر شرایطی باید مدافع منافع و حقوق مردم باشد، اضافه نمود: پرچم مطالبه گری قانونی به نمایندگی از مردم به دوش نماینده آنان در مجلس است و این پرچم با همراهی و حمایت مردم با قوت در اهتزاز خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون اجازه به فعالیت مجوزهایی که سال های قبل صادر شده بوده و حتی هزینه هایی از سوی این صنایع اجرا شده بود، اضافه نمود: فرایند و زمان اعطاء این مجوزها احتیاج به فرصت بیشتری برای تشریح است اما به محض اطلاع از این موضوع، کلیه راه های قانونی در جهت اعتراض به این امر آنالیز شد و فرایند کوشش برای تعلیق این مصوبه و حرکت در جهت بازنگری آن شروع شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ضمن تاکید بر اینکه مطالبه گری مردم؛ یک فرصت طلایی برای پایبندی به آرمان های نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مردمی که در عین ولایتمداری، دینداری و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی در برابر مسائل شهر و دیارشان بی تفاوت نیستند و احساس مسئولیت می نمایند و این روحیه، عظیمترین سرمایه این شهر است.

وی بیان داشت: ضرورت دارد با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه، از سوی تصمیم گیرندگان استان به گونه ای عمل گردد که کمترین آسیب و چالش در سطح شهرستان اردکان و استان یزد در موضوعات این چنینی به وجود آید و به نصایح و تذکرات افراد دلسوز توجه گردد و نهایتا خرد جمعی ملاک عمل قرار گیرد.

250 واحد صنعتی و 185 واحد معدنی در اردکان فعال است و مرکز شهرستان 105 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر 10 معدن عظیم ملی، حدود 500 معدن عظیم و کوچک دارد که در این واحدها بیش از 12 هزار نفر مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18004

به "خبرنگاران نماینده مجلس: اردکان، دیگر ظرفیت ایجاد صنایع آلاینده ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: اردکان، دیگر ظرفیت ایجاد صنایع آلاینده ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید