خبرنگاران وعده مکرون برای افزایش تعداد نیروهای پلیس در فرانسه

به گزارش مجله آزمون اول، تهران-خبرنگاران-امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از افزایش 10 هزار نفری نیروهای امنیتی و پلیس تا خاتمه دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود اطلاع داد؛ امری که وی آن را تلاشی برای بالا بردن احساس امنیت و کاهش بزهکاری در فرانسه توصیف کرد.

خبرنگاران وعده مکرون برای افزایش تعداد نیروهای پلیس در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، نشریه فرانسوی لوپوئن با انعکاس اظهارات امانوئل مکرون پیش از عزیمت به مون پلیه (Montpellier) با موضوع امنیت نوشت: مردم تا انتها سال 2022 میلادی شاهد افزایش تعداد آبی پوشان (پلیس فرانسه) در تمام ایستگاه های پلیس فرانسه خواهند بود.

رئیس جمهوری فرانسه در این مصاحبه از لزوم تاسیس یک مدرسه انتظامی با آموزش مستمر برای افسران پلیس در مون پلیه و ضرورت نوسازی لباس آن ها اطلاع داد و گفت: در این آموزشگاه انتظامی، افسران دوره های سه تا شش ماهه را خواهند گذراند.

رئیس دولت فرانسه توضیح داد: تا کنون 4508 افسر پلیس و 1706 ژاندارم استخدام شده اند که افزون بر این تعداد از شروع سال جدید میلادی (2021) دوهزار پلیس و ژاندارم دیگر نیز جذب شده اند.

مکرون همچنین با اشاره به ظرفیت 30 هزار نفری پیش بینی شده در قانون جامع امنیتی اضافه نمود: ما تا انتها این دوره پنج ساله تا افزایش 10 هزار نفری نیروهای پلیس پیش خواهیم رفت. به نوشته لوپوئن، نوسازی 50 درصدی ناوگان پلیس نیز از دیگر وعده های وی بود.

وی که چندی پیش اظهارات ضد و نقیضی در خصوص خشونت در پلیس فرانسه به کار برده بود، این بار صراحتاً وجود خشونت و نژاد پرستی سیستماتیک در پلیس فرانسه را تکذیب کرد.

مکرون همچنین ضمن همدردی با پلیس هایی که در سال 2016 در ویری-شتیون مورد حمله گروهی از افراد قرار گرفته و سوزانده شدند گفت: آن اقدامات تحقیرآمیز و بیرحمانه بود. هرگز نمی توان پذیرفت به افرادی که وظیفه آنان حفاظت از ماست، حمله ای صورت گیرد.

اظهارات رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر انکار خشونت در فرانسه در حالی است که مردم فرانسه بارها به خشونت پلیس فرانسه و طرح های سختگیرانه تر دولت فرانسه در خصوص اجرای نظم، قانون و حمایت از پلیس اعتراض کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23541

به "خبرنگاران وعده مکرون برای افزایش تعداد نیروهای پلیس در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وعده مکرون برای افزایش تعداد نیروهای پلیس در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید