خط و نشان کوالکام در قبال رگولاتوری برای تحریم بازار چین جدی شد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: درگیری های رگولاتوری چین با شرکت فراوری کننده تراشه های پردازشی کوالکام وارد دور تازه ای شد که به دنبال آن کوالکام با واکنشی هوشیارانه، رگولاتوری را عملا تهدید کرد.

خط و نشان کوالکام در قبال رگولاتوری برای تحریم بازار چین جدی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، ارزش سهام کوالکام که شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی است، بعد از اینکه بخش تحقیقات بازار این شرکت اعلام نمود برای ادامه حرکت با مشکل از سوی رگولاتور چین روبرو شده است، در بازار بورس آمریکا افت کرد.

در حالیکه نسل چهارم یکی از مزیت های رقابتی بر سر ارائه ابزارهای ارتباطی است، رگولاتوری چین خبر از بعضی موارد حقوقی در ارتباط با فعالیت های کوالکام داده است؛ لذا رگولاتوری باید به تحقیق و تفحص از این شرکت فراوریکننده تراشه های پردازشی بپردازد.

کوالکام هم که از چنین رویکردی در اوج رقابت بازار بر سر ارائه محصولات مطابق با این نسل متعجب شده، خبر از لغو امتیازات انحصاری نمایندگی خود در چین داده و در واقع درصدد است با این کار رگولاتوری را از اقدام خود باز دارد زیرا شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری با امتیاز دریافتی از این کمپانی مشغول فعالیت در این کشور هستند.

قائم مقام کوالکام گفته است که چنین واکنشی از سوی ما قطعا باعث وارد آمدن ضربه شدیدی به فعالیت های مالی چین می گردد زیرا بخش اعظمی از فعالیت های این کشور مبتنی بر بازار ماست. وی همچنین گفته است که اگر چنین واکنشی از سوی کوالکام عملی گردد آثار آن را در ردیف های درآمدی چین برای سه ماهه سوم سالجاری شاهد خواهیم بود و تا زمانیکه مجوز به ما داده و مشکل حل نگردد این برخورد از سوی ما ادامه خواهد داشت.

بیشترین درآمد کوالکام از محل فروش تراشه های پردازشی که گوشی ها را قادر به برقراری ارتباطات می سازد، تأمین می گردد و باز هم بیشترین بخش درآمدهای حاصله مربوط به مجوز بهره برداری از تکنولوژی CDMA است.

چنین اختلاف نظرها و چالش هایی از گذشته پیش و روی کوالکام بوده اما اخیرا با توجه به تأثیر فعالیت های این شرکت بر گسترش کار کمپانی های فراوری گجت های کم هزینه در این کشور، وضعیت به گونه ای دیگر جلوه داده شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان نباید در برابر فعالیت های آن اقدامی کرد که وضعیت بغرنج گردد.

یکی از محققان توسعه بازار خدمات نسل چهارم می گوید که اکنون فراوریکنندگان بسیاری در چین حضور دارند که مشغول توسعه گوشی و تبلت های نسل چهارمی هستند؛ چنین تصمیمی می تواند مانع از به دست آوردن طرح های توسعه ای توسط این شرکت ها گردد و تأثیر آن تا بلند مدت بر صنعت فراوریات این نسل تأثیرگذار باشد.

یکی دیگر از محققان با نام آبرِل پیش از این گفته بود که اگر نتیجه تحقیق و تفحص به جریمه یک میلیارد دلاری ختم گردد، باز هم می تواند پروانه تجاری را دستخوش نگرانی کند. با چنین تصمیمی کار کوالکام برای رایزنی درباره خدمات جدید نسل چهارم سخت تر می گردد.

این فراوری کننده تراشه های پردازشی گفته که درآمد بازار این بخش در سه ماهه دوم سالجاری 6.81 میلیارد دلار بوده که 9 درصد بالاتر از سال گذشته است.

درآمد سه ماهه چهارم سال جاری (2014) نیز بین 6.5 تا 7.4 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

سهام کوالکام با توجه به اینکه یکی از پر ارزش ترین برندهای رایانه ای در بورس آمریکا بود بعد از رشدی 0.09 درصد در جریان این مباحث با 4.72 درصد افت روبرو شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3058

به "خط و نشان کوالکام در قبال رگولاتوری برای تحریم بازار چین جدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان کوالکام در قبال رگولاتوری برای تحریم بازار چین جدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید