خواب کافی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد!

به گزارش مجله آزمون اول، در حال حاضر شواهدی وجود دارد که مسائل خواب، خطر عفونت را افزایش می دهد. پیش از این یک مطالعه نشان داده بود افرادی که به ویروس سرماخوردگی آلوده شده بودند، درصورت داشتن خواب سالم با احتمال کمتری به سرماخوردگی مبتلا شدند.

خواب کافی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد!

یافته های نو متخصصان حاکی از آن است که خواب خوب می تواند خطر ابتلای افراد به عفونت و احتیاج بدن را به آنتی بیوتیک کاهش دهد. در مقابل، افرادی که کمتر از شش ساعت و بیش از 9 ساعت در شبانه روز می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قرار دارند و بیش از همه تحت درمان آنتی بیوتیکی قرار می گیرند.

اگرچه همیشه یافته ها نشان می داد که یک خواب خوب شبانه می تواند انواع مسائل را حل نماید، اما متخصصان اکنون شواهد نوی کشف نموده اند که نشان می دهد خوب خوابیدن می تواند آسیب پذیری در برابر عفونت را کاهش دهد.

متخصصان دانشگاه برگن نروژ از طریق پرسش نامه های کوتاهی، کیفیت خواب بیماران و نیز ابتلای آن ها به عفونت ها را مورد سوال قرار دادند. آن ها دریافتند که بیمارانی که خیلی کم یا زیاد می خوابند، احتمال بیشتری دارد که به عفونت دچار شوند و بیمارانی که مسائل مزمن خواب را تجربه نموده اند نیز با احتمال بیشتری به آنتی بیوتیک احتیاج خواهند داشت.

در حال حاضر شواهدی وجود دارد که مسائل خواب، خطر عفونت را افزایش می دهد. پیش از این یک مطالعه نشان داده بود افرادی که به ویروس سرماخوردگی آلوده شده بودند، درصورت داشتن خواب سالم با احتمال کمتری به سرماخوردگی مبتلا شدند.

اختلالات خواب رایج و قابل درمان هستند و اگر بتوان ارتباط خواب را با عفونت تایید کرد، ممکن است کاهش مصرف آنتی بیوتیک و محافظت از افراد در برابر عفونت ها قبل از وقوع، امکان پذیر گردد.

با کم خوابی خطر عفونت 27 درصد افزایش می یابد

متخصصان دریافتند بیمارانی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند، 27 درصد بیشتر محتمل است که در معرض ابتلا به عفونت قرار گیرند و بیمارانی که بیش از 9 ساعت می خوابند نیز 44 درصد بیشتر محتمل است که عفونت را گزارش نمایند.

خواب کمتر از شش ساعت یا بی خوابی مزمن نیز خطر احتیاج به آنتی بیوتیک را برای غلبه بر عفونت ها افزایش می دهد. بنا بر اعلام یکی از پزشکان عضو این تیم مطالعه، بی خوابی در بین بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند بسیار شایع است؛ چیزی که پزشکان عمومی آن را کمتر تشخیص داده اند.

منبع: فرادید
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 40925

به "خواب کافی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب کافی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید