داروهایی که باعث ریزش مو می شوند

به گزارش مجله آزمون اول، مصرف بعضی دارو ها باعث ریزش مو می شوند که این مشکل گاهی موقتی و گاهی مادام العمر خواهد بود.

داروهایی که باعث ریزش مو می شوند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، ریزش مو یا آلوپسی، بیماری است که ممکن است همه مردان و زنان در زندگی خود به دلیل وجود بعضی مسائل مربوط به سلامتی، ژنتیک و دارو ها از آن رنج ببرند. این در حالی است که بعضی از اشکال ریزش مو موقتی و بعضی دیگر مانند طاسی مادام العمر هستند.

در بعضی موارد ریزش مو ناشی از عوارض جانبی شایع بسیاری از دارو هاست. بیشتر اوقات، این دارو ها فقط باعث ریزش موی موقتی می شوند که به محض سازگاری بدن انسان با دارو یا قطع مصرف آن، از بین می فرایند؛ به گونه ای که این دارو ها خود به فولیکول های مو آسیب می رسانند و در مراحل مختلف رشد آن را مختل می نمایند.

1- آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک های تجویز شده به دلیل مصرف مقادیر زیادی ویتامین B و هموگلوبین، باعث اختلال در رشد مو و نازکی موقت آن شوند.

وقتی هموگلوبین خیلی کم باشد، بدن دچار کم خونی می گردد که به دنبال آن شاهد ریزش موی خود خواهید بود. سطح طبیعی ویتامین B نیز برای حفظ سلامت مو ضروری است.

2- دارو های ضد قارچ

ارو های ضد قارچ در بعضی از افراد با ریزش مو ارتباط دارند. این دارو ها یکی از روش های درمانی است که در گذشته باعث بروز آلوپسی می شدند.

3- دارو های ضد انعقاد خون

دارو های ضد انعقاد خون مانند هپارین و وارفارین برای رقیق سازی، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش بعضی از مسائل سلامتی در افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده می شوند؛ این دارو ها پس از حدود سه ماه مصرف می توانند باعث ریزش مو شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17685

به "داروهایی که باعث ریزش مو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهایی که باعث ریزش مو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید