دختربچه 8 ساله جوانترین ستاره شناس دنیا شد!

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نیکل اولیویرا ساکن فورتالزا برزیل از زمانیکه نوپا بود به فضا علاقه داشت. او در سن 8 سالگی به علت همکاری با ناسا قلب جوان ترین ستاره شناس دنیا را دریافت نموده است. او طی این پروژه در سیمنارها هم باید شرکت کند.

دختربچه 8 ساله جوانترین ستاره شناس دنیا شد!

پروژه ای که او در آن شرکت نموده شکارچیان سیارک(Astroid Hunters) نام دارد و مخصوص جوانان علاقمند به علم است تا آنها بتوانند اکتشافاتی انجام دهند.

او با یک رایانه و دو نمایشگر بزرگ کار می نماید و بیشتر اوقات فراغت خود را به مطالعه تصاویری از آسمان شب (برأی ردیابی صخره های فضایی) می گذراند که از طریق تلسکوپ ثبت شده اند.

او در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه بیان کرد 18 سیارک رصد نموده و تصمیم دارد به احترام دانشمندان برزیلی و اعضای خانواده اش آنها را نامگذاری کند.

البته چند سال طول می کشد تا 18 اکتشاف او به اسم صخره هایی فضایی تأیید شوند. اما در صورت تأیید آنها، این دختربچه 8 ساله جوان ترین کاشف سیارک در دنیا خواهد بود.

دراین صورت او رکورد جوان ترین کاشف سیارک دنیا را خواهد شکست. این رکورد به لوییجی سانینو ستاره شناس آماتور ایتالیایی تعلق دارد که در سن 18 سالگی دو سیارک در سال های 1998 و 1999 را رصد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29465

به "دختربچه 8 ساله جوانترین ستاره شناس دنیا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختربچه 8 ساله جوانترین ستاره شناس دنیا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید