درست کردن شمع در خانه با چند روش، به سادگی آب خوردن!

به گزارش مجله آزمون اول، در فنگ شویی استفاده از شمع صندلی ویژه ای دارد. در واقع از قدرتمندترین عناصر در دکوراسیون خانه است. شمع ، نیرو و انرژی پاکسازی و الهام دارد. محیط خانه را گرم می نماید و انرژی های منفی و استرس ها را دفع می نماید. گذشته از مسئله زیبایی شمع، تاثیر آن در افزایش انرژی و از بین رفتن استرس بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم نحوه درست کردن شمع در خانه با پارافین و بدون پارافین را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

درست کردن شمع در خانه با چند روش، به سادگی آب خوردن!

روش های درست کردن شمع در خانه

1. درست کردن شمع در خانه با پارافین

مواد لازم برای ساخت شمع:

  • پارافین مات یا شفاف
  • فیتیله
  • قالب (شامل قالب های سلیکونی کوچک با شکل های متنوع، شیشه مربا، شکلات صبحانه، ظروف پلاستیکی یا یکبار مصرف های دور ریختنی.)

درست کردن شمع در خانه و تزیین با گلبرگ گل

برای ساخت شمع لیوانی، پارافین را در یک ظرف ریخته و با حرارت غیرمستقیم گرم می کنیم تا حالت مایع پیدا کند. توجه داشته بشید که ظرف شما دیگر قابل استفاده نخواهد بود پس از طرفی بهره ببرید که در آینده به آن احتیاج نخواهید داشت. حرارت مستقیم موجب سوخته شدن پارافین می گردد و پارافین را خراب می نماید، پس یک ظرف را پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید. ظرف دیگری را که در آن پارافین ریخته شده است را روی آب در حال جوش می گذارید تا کم کم ذوب گردد به این روش بن ماری گفته می گردد.

اگر مایل هستید که پارافین زودتر ذوب گردد می توانید آن را با چاقو خرد کنید. هنگامی که پارافین در حال ذوب شدن است آن را با قاشق هم بزنید و مراقب باشید که پارافین نسوزد وقتی که پارافین کاملا ذوب شد آن را از روی حرارت بردارید.

حالا باید شمع را در قالب بریزید. قالب را باید از قبل آماده نموده باشید. شما می توانید از شیشه های مربا، عسل و … به اسم قالب شمع بهره ببرید. دو برابر قد شیشه یا قالب فتیله را برش دهید و با یاری چسب حرارتی یک طرف آن را به ته ظرف بچسپانید تا ثابت بماند. سر دیگر فتیله را به سیخ چوبی یا چوب بستنی یا اتوماتیک یا هر وسیله دیگر ببندید با این کار فتیله شما کاملا ثابت می ماند.

پارافینی که از روی حرارت برداشته اید و دمای آن کمی پایین آمده است را به آرامی در شیشه یا قالبی که آماده نموده اید بریزید و منتظر بمانید تا خشک می گردد. اجازه دهید که شمع به صورت طبیعی خنک گردد و از فریزر و یخچال استفاده نکنید چون موجب ترک خوردن شمع می گردد.

بعد از خشک شدن اگر اطراف فتیله حالت گودی پیدا نموده بود باز در آن قسمت پارافین بریزید. بعد از خشک شدن اضافه فیلتر را با قیچی ببرید. شمع شما آماده است.

نکته: شما می توانید برای تزیین، قبل از سفت شدن سمع، چند گل خشک درون قالب بریزید تا جلوه ای زیبا بگیرد. (البته برای این کار پارافین مصرفی شما باید شفاف باشد)

2. طرز تهیه شمع رنگی

پس از ریختن هر لایه، صبر کنید تا شمع ببندد و لایه بعدی را که کمی سرد شده است به آرامی اضافه کنید

اگر شما می خواهید شمع های رنگی داشته باشید کافی است که رنگ شمع را هنگام ذوب کردن پارافین به آن اضافه کنید. (از ذوب کردن مداد شمعی رنگی هم می توان برای اضافه کردن رنگ به شمع استفاده کرد.) اگر در انتخاب رنگ مشکل دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

قرمز : رنگ گرم و مناسب اتاق خواب است. این رنگ محرک بوده، فعالیت ها را افزایش می دهد.

نارنجی: رنگیست که شادی و شور و شوق را در پی دارد.

دارچینی: رنگ ثابت و با پشتوانه ایست که در یک اتاق هماهنگی ایجاد می نماید.

زرد : از نظر ذهنی منجر به مکالمات جالب شده و به افزایش تمرکز یاری می نماید.

سبز: رنگ هماهنگ است که به تعادل و آرام کردن احساسات یاری نموده، امنیت و حمایت را در پی دارد.

آبی: رنگ سرد و ملایمی است که احساس آرامش را به خصوص در اتاق خواب ایجاد می نماید.

بنفش: رنگ تسکین دهنده و از نظر روان شناسی در اتاق های مدیتیشن و خواب استفاده می گردد.

سفید: رنگ خلوص، حمایت و آرامش است.

طلایی : رنگ فراوانی و ادراک است.

نقره ای: رنگ ماه و تعادل است که به تغییر یاری نموده، تشویق به یادگیری می نماید.

3. درست کردن شمع در خانه با شمع های کهنه

روش درست کردن شمع در خانه با شمع های کهنه

  • برای آغاز ساخت شمع همه شمع های کهنه و قدیمی که در منزل دارید را خرد نموده، فتیله آن را خارج کنید و در ظرف فلزی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم (روش بن ماری) آن را ذوب کنید. در حین ذوب کردن می توانید به آرامی آن را هم بزنید.
  • بعد از ذوب شدن کامل، به دلخواه رنگ را به آن اضافه نمایید. برای ساخت شمع باید از رنگ های مخصوص شمع سازی استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • فتیله شمع را در سایز مناسب با قالب برش زده و به یاری چسب به قالب بچسبانید. در اینجا از لیوان شیشه ایی به جای قالب استفاده شده است که شمع در قالب باقی می ماند و از آن جدا نمی گردد. در صورتی که می خواهید شمع را از قالب خارج کنید حتما قالب را چرب نمایید.
  • در این مرحله از ساخت شمع با این روش، شمع های ذوب شده را به آهستگی داخل قالب ریخته و با دست فتیله را تنظیم کنید و وسط شمع قرار دهید. بعد از اینکار قالب را در فضای اتاق و خارج از یخچال و فریزر قرار دهید تا شمع به حالت جامد درآید.

4. درست کردن شمع در خانه بدون پارافین

ساخت شمع بدون پارافین هنر شمع سازی یکی از زیباترین هنرهای دستی است که هواداران بسیار زیادی دارد. اغلب شمع ها با استفاده از پارافین ساخته می شوند اما نوعی از شمع ها هستند که بدون پارافین ساخته می شوند.

مرحله اول ساخت شمع بدون پارافین: یک طلق یا جای نوشابه یا هر جنسی که آب را جذب نمی نماید را آماده کنید . سپس یک دایره کوچک از آن را ببرید.

مرحله دوم ساخت شمع بدون پارافین: وسط آن را با سنجاق یا یک چیز تیز همچون قیچی سوراخ کنید و فتیله شمع را از آن رد کنید. می توانید فیتله شمع های بی مصرف را بهره ببرید و یا آماده بخرید.

مرحله سوم ساخت شمع بدون پارافین: در داخل جام یا کاسه بلوری یا هر وسیله مشابه دیگر آب بریزید. سپس روی آن آب کمی روغن بریزید به طوری که تمام سطح آب را بپوشاند و نیم سانت ارتفاع داشته باشد.

روش درست کردن شمع در خانه بدون پارافین

مرحله چهارم ساخت شمع بدون پارافین: در صورت تمایل می توانید در داخل آب رنگ بریزید تا شمع شما زیباتر گردد . حتی می توانید از گل خشک یا تیله های رنگی بهره ببرید.

شمع شما آماده است. تا زمانی که روغن سطح آب شما تمام نشده است شمع شما کار خواهد نمود. مشاهده کردید که طی چند دقیقه می توانید در مواقع ضروری، شمع بدون پارافین بسازید.

درست کردن شمع در خانه بدون پارافین

سخن آخر

شمع یکی از وسایلی است که می توان در تزئین و زیبایی دکوراسیون منزل از آن استفاده کرد پس با آشنایی با روش ساده شمع سازی و با کمترین هزینه خانه تان را زیبا کنید.

آیا تا به حال در خانه شمع سازی را تجربه نموده بودید؟ سوالات، تجربیات و نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر دوستانتان در خبرنگاران در میان بگذارید. بعلاوه اگر به هنرهای خانگی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه درست کردن گل کاغذی را هم در خبرنگاران از دست ندهید!

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27437

به "درست کردن شمع در خانه با چند روش، به سادگی آب خوردن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درست کردن شمع در خانه با چند روش، به سادگی آب خوردن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید