راه اندازی نخستین سینما دانش آموز در فارس

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس سازمان دانش آموزی فارس از راه اندازی سینما دانش آموز به عنوان یکی از طرح های ویژه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برای تابستان سال جاری در استان فارس اطلاع داد و یادآور شد که این اقدام در شیراز انجام می گردد.

راه اندازی نخستین سینما دانش آموز در فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری گفت: بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان ایرانی و خارجی با محتوای تربیتی برای دانش آموزان شیرازی مهیا شده است که می توانند این فیلم ها را با اولیای خود تماشا نمایند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس با تاکید بر لزوم برطرف دغدغه خانواده ها درباره فیلم هایی که متناسب با سن دانش آموزان و فرهنگ ایرانی -اسلامی نیست، گفت: سازمان دانش آموزی فارس با همکاری بخش خصوصی و در راستای تربیت اجتماعی اقدام به راه اندازی سینمادانش آموز نموده است .

وی اضافه نمود: سینماست قابلیت و ظرفیت آموزش و تربیت را دارد از این رو باتوجه به رسالت سازمان دانش آموزی در زمینه تربیت اجتماعی دانش آموزان و با یاری بخش خصوصی بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان از دنیای سینما برای این طرح انتخاب شده است .

وی ادامه داد: فیلم ها با محتوای تربیتی انتخاب شده و دانش آموزان با دیدن این فیلم ها اعتماد به نفس، تاب آوری، نظم فردی و اجتماعی، قدرت نه گفتن، دوست یابی، هوش اجتماعی را که از منش های تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی است، فرا می گیرند .

رئیس سازمان دانش آموزی فارس، زمان آغاز اکران فیلم ها را از 15 تیرماه گفت و اضافه نمود: نکته قابل توجه در این طرح همکاری اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس است که پس از اکران هر فیلم، دو مشاور به منظور افزایش اثرگذاری فیلم بر مخاطبان با حضور در سالن به نقد و آنالیز اهداف و پیغام فیلم می پردازند .

او گفت: با هماهنگی انجام شده با ادارات آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شیراز، در هر ناحیه یک سالن نمایش در نظر گرفته شده است که دانش آموزان می توانند با هماهنگی سازمان دانش آموزی هر ناحیه اقدام به تهیه بلیت فیلم ها نمایند .

کلاری اضافه نمود: سینما دانش آموز و راه اندازی آن آغازی جدید برای ورود به مباحث آموزشی به وسیله فیلم و هنر هفتم است و سازمان دانش آموزی فارس طرح ها و ایده های جذاب تری برای تکمیل این طرح دارد که در آینده ای نزدیک به اجرا خواهد گذاشت.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1540

به "راه اندازی نخستین سینما دانش آموز در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین سینما دانش آموز در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید