راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کار های اینترنتی
به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش تجارت نیوز،با توجه به گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و لزوم افزایش اعتماد و اقبال مصرف کنندگان به خرید اینترنتی و ارتقای پاسخگویی و اثربخشی چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات احتمالی از کسب و کار های اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به مسئولیت ذاتی و قانونی خود مبنی بر ساماندهی کسب و کار های اینترنتی و حمایت از مصرف کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی به بهره برداری رسید.
خریداران به منظور پیشگیری از بروز مسائل بعدی، قبل از خرید ضروری است با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در شناسنامه (پروفایل) کسب و کار شامل سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده نسبت به خریداران قبلی را آنالیز و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم گیری نمایند.
همچنین پس از خرید در صورت بروز مشکل و عدم ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده، می توانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام نمایند.
رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت عدم پاسخگویی مناسب کسب و کار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از آنالیز در صورت احتیاج، پرونده کسب و کار متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.
در خاتمه به منظور رفاه حال بیشتر خریداران تأکید می گردد سطوح مختلف اطمینان خرید از فروشگاه های اینترنتی، به صورت رتبه اعتماد در قالب ستاره های اینماد نمایش داده می گردد؛ بنابراین به مردم توصیه می گردد خرید خود را از کسب و کار های اینترنتی دارای رتبه اعتماد الکترونیکی (بیش از یک ستاره) انجام دهند تا با خیالی آسوده، از ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده اطمینان داشته باشند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
آخرین اخبار مالی را در کانال تلگرامی خبرنگاران دنبال کنید.
منبع: تجارت نیوزگروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت
bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا