رایزنی ایران و کویت پیرامون تحولات منطقه و ابتکار صلح هرمز

به گزارش مجله آزمون اول، عراقچی امروز در ملاقات با خالد جارالله قائم مقام وزارتخارجه کویت بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با کشور های منطقه تاکید کرد.

رایزنی ایران و کویت پیرامون تحولات منطقه و ابتکار صلح هرمز

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان امروز 14 آذر 1398 در دیدار با خالد جارالله قائم مقام وزارتخارجه کویت بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با کشور های منطقه تاکید کرد.

عراقچی که به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز به کویت سفر کرده است در این دیدار گفت: کشور های حوزه تنگه هرمز و خلیج فارس با برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های خود می توانند آینده ای شکوفا و روشن را برای منطقه رقم بزنند.

معاون سیاسی کشورمان افزود: ایران قائل به همکاری دسته جمعی توسط کشور های منطقه برای تامین امنیت بوده و گفتگو را یگانه راهکار نیل به این همکاری و غلبه بر مسائل می داند.

عراقچی با تشریح اصول و اهداف پویش صلح هرمز (امید) که از سوی رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه شد، گفت: این ابتکار چارچوب مناسبی را برای کشور های منطقه در جهت تحکیم صلح و ثبات، و ارتقای همکاری های دوجانبه و چندجانبه به وجود می آورد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه برخورد سازنده و ایجابی کشور های منطقه با ابتکار هرمز را گامی در جهت ایجاد کاهش تنش های موجود در منطقه توصیف کرد و بر آمادکی ایران برای یافتن سازوکار های اجرای ان با همه کشور های منطقه تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان راهکار سیاسی و مذاکره بین جریانات مختلف یمنی را تنها راه پایان جنگ در یمن دانسته و از مذاکرات موجود بین دولت نجات ملی یمن و سایر طرف ها استقبال کرد.

عراقچی در پایان از نقش مثبت کویت در تحکیم عنصر گفتگو در منطقه و تلاش های امیر کویت در همین ارتباط استقبال و قدردانی کرد.

آقای خالد جارالله قائم مقام وزارتخارجه کویت در این دیدار با استقبال از استمرار رایزنی های دو کشور، به فرایند تحولات منطقه اشاره کرده و بر اهتمام کشور های عضو شورای همکاری به تلاش برای کاهش تنش ها تاکید کرد. وی همچنین گفتگو را تنها راهکار مسائل منطقه دانسته و بر لزوم توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4502

به "رایزنی ایران و کویت پیرامون تحولات منطقه و ابتکار صلح هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ایران و کویت پیرامون تحولات منطقه و ابتکار صلح هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید