رسیدن به رتبه اول گوگل

به گزارش مجله آزمون اول، حالا که خریدوفروش اینترنتی روزبه روز طرفداران بیشتری پیدا می کند، کسب وکارهایی که بتوانند با جست وجو شدن واژه های خاصی در رتبه های اول موتور جست وجوی محبوبی مثل گوگل قرار بگیرند، سود بیشتری می برند.

رسیدن به رتبه اول گوگل

فرض کنید قصد خرید فرش دارید و می خواهید با فروشنده های اینترنتی فرش آشنا شوید. مسلما بای وارد کردن عبارت خرید فرش در گوگل آنها را در اولین گام پیدا خواهید کرد.

مثلا همین عبارت خرید فرش را الان به فارسی در موتور جست وجوی گوگل تایپ کنید و ببینید وبسایت چه کسب وکاری در رتبه اول قرار می گیرد؟ در رتبه دوم و رتبه سوم و ... کدام فروشگاه ها قرار دارند.

شاید خبر نداشته باشید، اما واقعیت این است که میان کسب وکارها رقابت شدیدی برای قرارگرفتن در رتبه های بالای موتور جست وجویی همچون گوگل برقرار است.

این طور نیست که اتفاقی گوگل برخی از فروشندگان را در صفحه اول و صفحات بعدی خود رتبه بندی کند. تخصصی که کمک می کند با جست وجوی یک واژه یا عبارت خاص، صفحه ای به رتبه یا صفحه اول گوگل برسد را بهینه سازی موتورهای جست وجو یا اصطلاحا سئو (SEO مخفف عبارتی به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست وجو) می نامند و به فرد متخصصی که به فرایندهای مرتبط با الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جست وجو اشراف دارد، به فارسی سئوکار گفته می شود.

جالب است بدانید گوگل همواره با الگوریتم هایش عملکرد کاربران را در فضای وب زیر نظر دارد و بر اساس بازخوردی که از مخاطبان می گیرد صفحه های اینترنتی را درموتورهای جست وجو رتبه بندی می کند.

با این حال برای کسب وکارها این فرایندهای پشت گوگل اهمیتی ندارد و می خواهند زمان سرچ کلیدواژه های مربوط به محصول خود به هر ترتیبی شده در رتبه های نخست گوگل قرار بگیرند و مشتریان صفحه آنها را پیدا کنند.

اینجاست که کار سئوکارها یا نرم افزارها و ابزارهایی که به بهبود سئو سایت کمک کند بسیار اهمیت می یابد.

در این رابطه ابزار گوگل سرچ کنسول محصول شرکت دانش بنیان تندیس تلاش و تفکر ابزاری حرفه ای و ایرانی است که اوضاع رتبه بندی سایت شما را می تواند متحول کند.

سئوکارها معمولا برای بهبود رتبه بندی سایت ها به ابزارهایی نیاز دارند تا هم در زمانشان صرفه جویی کرده و هم بتوانند رقبا و رفتار مخاطبانشان را تحلیل کنند.

ابزارهای خارجی موجود در این زمینه، از یک طرف هزینه ارزی بالایی دارند و درسال های اخیر با افزایش نرخ دلار، هزینه قابل توجهی برای کسب وکارها ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر این ابزارها معمولا کلیدواژه های فارسی را تحلیل نمی کنند، اطلاعات کاملی از سایت های ایرانی ندارند و به دلیل تحریم آی پی های ایرانی، امکان ارائه گزارش به مدیران سایت ها را ندارند.

ازاین رو قسمتی از خروجی نهایی و نتیجه ارائه شده ناقص خواهد بود. باتوجه به همه این مسائل و نیاز به ابزار سئو ایرانی، استارت آپ گوگل سرچ کنسول باسابقه بیش از یک دهه فعالیت در حوزه طراحی سایت، سه سال پیش راه اندازی شد.

سئوی سایت با هوش مصنوعی

مدیرعامل گوگل سرچ کنسول، درباره علت دانش بنیان شناخته شدن این شرکت می گوید: گوگل سرچ کنسول حجم داده ها و اطلاعات خیلی خیلی زیادی را در فضای وب فارسی پردازش و تحلیل می کند. همین طور برای اینکه محتوای سایت ها را روان تر کنیم، در ابزار واژه سنج و به کارگیری هوش مصنوعی، با کلمات مختلف جمله می سازیم. اینها چالش های نرم افزاری زیادی دارند و برای همین هم تا امروز شرکتی وارد این حوزه نشده است. ولی خوشبختانه ما از پس حل این مسائل برآمده ایم.

چطور برای سایتم از گوگل سرچ کنسول استفاده کنم؟

اگر مدیر سایت هستید، همین حالا کیوآرکد پایین صفحه را با دوربین گوشی اسکن کنید تا وارد سایت گوگل سرچ کنسول شوید سپس باچند کلیک ساده می توانید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام و برای دوهفته به رایگان از این ابزار استفاده کنید.

درقدم اول دامنه سایت خود را وارد کنید و مرحله هویت سنجی گوگل سرچ کنسول را پشت سر بگذارید. حالا گوگل سرچ کنسول تحلیل و خزش سایت شما را شروع می کند.

عملکرد خزش درواقع رباتی است که وارد صفحه اصلی سایت می شود، بین صفحه های مختلف حرکت می کند و صفحات را فهرست بندی و لینک های آنها را استخراج می کند.

گوگل سرچ کنسول با پایان این مرحله، مسائل سایت را شناسایی و برای رفع ساختن آنها راهکارهای پیشنهادی اش را برایتان ایمیل می کند.

دراین گزارش ها تحلیل کاملی از خطاهای موجود در سایت (مانند خطای 404 و 301)، صفحات کم محتوا، صفحات یتیم (صفحاتی که در صفحه اول سایت معرفی نشده اند و اعتبار کمی به دست آورده اند)، ری دایرکت آدرس ها (مخاطب به صفحه ای جز صفحه موردنظرش راهنمایی شده باشد) و ... آورده می شود. همچنین گوگل سرچ کنسول با گراف لینک، ارتباط بین صفحات مختلف سایت و عمق هر صفحه را در سایت نمایش می دهد.

با پایان زمان دوهفته ای می توانید یکی از بسته های اشتراک ابزار گوگل سرچ کنسول را تهیه کنید. بسته پایه ماهانه با 120هزار تومان شروع می شود و بیشترین تفاوت بسته ها در تعداد کلمات کلیدی آنها و تعداد صفحات مورد بررسی در هر ماه است.

اگر با حوزه سئو آشنایی ندارید، نگران نباشید. آموزش های مورد نیازتان را به تدریج در ایمیل ها، وبلاگ و شبکه های اجتماعی گوگل سرچ کنسول فرا خواهید گرفت.

چه کسانی مشتریان گوگل سرچ کنسول هستند؟

افرادی که در حوزه سئو مشغول فعالیت هستند و برای شرکت ها خدمات سئو را ارائه می دهند. مدیران وب سایت کسب وکارهای کوچک که خودشان فعالیت های سئو را در مجموعه مدیریت می کنند. مدیران آی تی و وب مسترها که درکنار فعالیت های خود درمجموعه شان برای عملکرد و نمایش بهتر وب سایت شرکت و سئو آن تلاش می کنند.

گوگل سرچ کنسول در آینده ای نزدیک

مدیرعامل شرکت گوگل سرچ کنسول با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 4500 نفر کاربر دارند و امیدوارند این عدد به 10هزار مشترک برسد در خصوص برنامه سال آینده این شرکت برای توسعه ابزار گوگل سرچ کنسول گفت: گوگل سرچ کنسول سال آینده گزارشی را اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند لینک های مورداستفاده رقبایشان را در سایت های ایرانی متوجه شوند.

شیرازی درادامه تأکید کرد: ابزار واژه سنج نمونه خارجی ندارد و اگر وارد این حوزه شویم، حتما بااستقبال گسترده ای روبرو خواهد شد. درهمین راستا اگر امکان ارتباط با شرکت های خارجی فراهم شود، ما این ابزار را به زبان انگلیسی نیز توسعه خواهیم داد.

مزایای استفاده از گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول مثل موتورهای جست وجو، وب سایتتان را خزش و تحلیل می کند. سپس درقالب گزارش هایی تصویری، مسائل سایت را اعلام و برای رفع آنها راهنمایی ارائه می کند.

گوگل سرچ کنسول باتحلیل کلمات کلیدی، تشخیص می دهد درحوزه کاری شما، مخاطبان چه کلماتی را جست وجو کرده اند و به شما پیشنهاد می کند روی چه کلیدواژه هایی تمرکز کنید تا مخاطب بیشتری را جذب وبسایت تان کنید. این اتفاق با سه ابزار واژه گستر، واژه یاب و واژه سنج محقق می شود.

واژه گستر: دراین ابزار، کلمات کلیدی حوزه کاری تان را مشخص می کنید و با واژه گستر کلمات دیگری را پیدا می کند که در آن حوزه جست وجو می شود.

واژه یاب: این ابزار، کلمات مختلف مورد استفاده رقبا را پیدا می کند و میزان سختی و حجم جست وجوی کلمات مختلف را ارائه می دهد.

واژه سنج: این ابزار برای هر کلمه خاص به شما پیشنهاد می کند با چه ساختاری تولید محتوا داشته باشید تا نتیجه بهتری را در موتورهای جست وجو به دست آوردید.

گوگل سرچ کنسول مجموعه ای از کلمات کلیدی مختص هر وب سایت را روزانه درموتورهای جست وجو رصد و تغییر رتبه کلمات را گزارش می کند. به علاوه به روزرسانی های الگوریتم های موتورهای جست وجو را نیز اطلاع رسانی می کند.

مثلا اگر برای مدیر یک وب سایت 100کلمه کلیدی باشد، گوگل سرچ کنسول هر روز این تعداد کلمه را بررسی می کند و برای مثال متوجه می شود در 20کلمه افت رتبه داشته اید.

مدیران سایت بدون ابزار گوگل سرچ کنسول این افت را به معنی مسئله ای از سایت خودشان یا ارائه کار بهتری ازسوی رقبایشان تلقی می کنند و ممکن است اقدامات اشتباهی را در پیش گیرند. اما گوگل سرچ کنسول با رصد کلیدواژه های گسترده در فارسی از تصمیم های اشتباه جلوگیری می کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22657

به "رسیدن به رتبه اول گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدن به رتبه اول گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید