رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران اطلاع داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال حدود 49 هزار گردشگر ورودی از عمان به ثبت رسیده است.

رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

ایرنا: علی اصغر مونسان در نشست فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و عمان که با حضور وزرای گردشگری دو کشور برگزار گردید، گفت: از حضور خود در کشور همسایه، دوست و برادر عمان، ابراز خرسندی می کنم و از دعوت شما به این کشور زیبا و مروج صلح و دوستی بسیار سپاس گزار هستم.

وی اضافه نمود: بی تردید یکی از مهم ترین انگیزه ها و محور های این سفر، موضوع مهم گردشگری است چرا که امروزه همگان به ظرفیت های اعجاز انگیز صنعت گردشگری ایمان آورده اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در واقع در عصری که ابزارها و فناوری ها در صنعت و کشاورزی به طور روزافزونی جایگزین نیروی انسانی می گردد، صنعت گردشگری پرظرفیت خدماتی و صادراتی دنیا می تواند نجات دهنده جوامع از فقر و بیکاری باشد؛ گردشگری تنها صنعت، فارغ از چالش های مبتلا به صنایع دیگر است؛ سرعت ایجاد اشتغال بالا، سرمایه گذاری کم به ازای هر شغل، فراگیر بودن، توزیع عادلانه ثروت و درآمد از مزایای صنعت گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در صدر هیئتی 60 نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر نموده است.توضیح داد: برخورداری از ابعاد مالی، اجتماعی و نقش تاثیرگذار در دیپلماسی فرهنگی، صنعت گردشگری را به عرصه ای چندوجهی و کارآمد تبدیل نموده است؛ ایجاد اشتغال فراگیر، کاهش فقر و فرصت های برابر در فضای گردشگری امکان پذیر است.

او در ادامه اضافه نمود: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا گام های شتابانی را برای احراز صندلی نخست بر می دارد؛ با اتکا به این صنعت دیگر هیچ کشوری نگران تمام شدن منابع طبیعی و تجدید ناپذیر خود نیست.

مونسان اظهارداشت: گردشگری ایران با وجود تمام مولفه های تهدید کننده همچنان به نشاط و جهت رو به جلو خود ادامه می دهد؛ نه تنها در جذب گردشگران بین المللی بلکه در گردشگری داخلی نیز با وجود شرایط سخت مالی شاهد رشد و رونق هستیم، بر اساس اعلام سازمان دنیای دنیا گردی رتبه دوم رشد گردشگری در دنیا را از آن خود نموده ایم؛ سال گذشته بیش از 50 درصد رشد گردشگر ورودی را پشت سر گذاشتیم؛ آمار گردشگران ورودی در نیمه نخست امسال با 4میلیون و 998 هزار و 215 نفر گردشگر نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: تنوع شاخه های گردشگری بسته ای جامع را برای هر سلیقه ای در ایران فراهم نموده است؛ همچنین راه اندازی لاین های جدید گردشگری و ایجاد و گسترش ترم های جدید گردشگری همچون بوم گردی ها و بوتیک هتل ها به صنعت گردشگری ایران رونق و شتاب بخشیده است.

وی اضافه نمود: اجرای ایده شهر گردشگر، تدوین سند توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور و برنامه اقدام ملی با مشارکت سازمان دنیای گردشگری از جمله گام های تازه ما در گردشگری است. همچنین 2451 پروژه با حجم سرمایه گذاری 20 میلیارد دلار در کشور در حال اجراست و بیش از 4500 موافقت اصولی صادر شده است؛ حمایت های قانونی از سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری در این بخش روند مطلوبی را طی می نماید. روان سازی فرایند صدور مجوز و کاهش زمان آن موجب تسریع در اجرای پروژه ها شده است و همه چیز نشان از شکوفایی مالی نوظهور در کشورمان در آینده ای نه چندان دور دارد.

بر اساس اعلام روز سه شنبه میراث آریا، مونسان با اشاره به اینکه ارتباط عمیق دو کشور را باید در تاریخ دو ملت، دین، فرهنگ و آداب و رسوم مشترک جستجو کرد، اظهار کرد: در روابط با کشورهای دیگر، کشور عمان صندلیی خاص برای ما دارد؛ ما همیشه در جهت گسترش روزافزون رابطه دو کشور و ارائه تسهیلات به اتباع و شهروندان عمانی گام برمی داریم به طوری که لغو ویزا برای شهروندان عمانی نشان از اراده دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت آسان سازی امکان سفر است؛ در شش ماهه نخست امسال نزدیک به 49 هزار گردشگر ورودی از عمان داشتیم که رشد 362 درصدی را نشان می دهد. همچنین ظرفیت های زیادی در کشورمان برای ارائه تسهیلات به گردشگران عمانی داریم و تنوع شاخه های گردشگری از جمله نقاط قوت ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه است.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دریایی برای افزایش جهتهای دسترسی با هدف کاهش هزینه سفر انجام می گردد، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی در هر دو کشور امکان تعمیق روابط و ایجاد زمینه های تازه در توسعه گردشگری هر دو کشور وجود دارد.

روابط بسیار نزدیک و برادرانه دو کشور ایران و عمان و علاقه مردم دو کشور به همدیگر، ظرفیت بزرگی برای توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و عمان است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صدر هیئتی 60 نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2902

به "رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 362 درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید