برطرف افتادگی پوست

به گزارش مجله آزمون اول، مادرانی که بعد از زایمان نگران افتادگی پوست خود هستند، با انجام چند کار ساده می توانند پوست خود را به حالت قبل برگردانند.

برطرف افتادگی پوست

هر چند به جهان آوردن فرزند، لذت ها و شیرینی های مخصوص به خود را دارد؛ اما موضوعات زیادی نیز هستند که ذهن تازه مادر ها را به خود مشغول می نمایند و باعث نگرانی آن ها می شوند، مثلا اندام شان. مادر باردار وزن اضافه می نماید و پوستش باز می گردد تا برای جنین در حال رشد که در شکم است، جا باز گردد؛ بنابراین بعد از زایمان مشکلاتی نظیر ترک های پوستی، افتادگی سینه ها، شل شدن پوست و تغییر رنگ پوست به وجود می آید که همگی ناشی از افزایش وزن بارداری هستند. افتادگی پوست می تواند از نظر روحی برای یک زن کلافه نماینده باشد، چون دوست دارد بدنش هر چه زودتر به حالت قبل از بارداری اش برگردد. در این مطلب خبرنگاران، تعدادی از مهم ترین نکات آورده شده است که رعایت آن ها منجر به برطرف افتادگی پوست بعد از زایمان می گردد.

به تدریج وزن کم کنید

افزایش وزن در بارداری، اصلی ترین دلیل برای شل شدن و افتادگی پوست اطراف شکم، بعد از زایمان است؛ بنابراین از دست دادن این وزن اضافی می تواند یاریتان کند تا پوست شما استحکام و فرم گذشته را به دست بیاورد. وقتی صحبت از کاهش وزن می گردد، از قلم نیاندازید که کاهش وزن باید آهسته و پیوسته باشد. افزایش وزن سریع می تواند افتادگی پوست را حتی بدتر هم بکند. کاهش وزن سریع یعنی هم چربی از دست می دهید و هم عضله و این یاریی به برطرف افتادگی پوست نمی نماید.

پیاده روی روزانه را از قلم نیاندازید

برای کاهش وزن، ورزش اهمیت زیادی دارد. اما از آن جایی که نوازد تازه به جهان آمده احتیاج به مراقبت های زیادی دارد، پیدا کردن فرصتی برای باشگاه رفتن یا انجام تمرینات سخت در خانه، معمولا برای بسیاری از مادران عملا ممکن نیست. ضمن این که انجام تمرینات سنگین بعد از زایمان کار درستی نیست؛ چون بدن هنوز ضعیف است و برای ریکاوری به زمان احتیاج دارد. اما پیاده روی به مدت 20 الی 30 دقیقه در روز کار دشواری نیست و یاری زیادی هم به برطرف افتادگی پوست خواهد نمود. البته حواستان باشد مدت و سرعت پیاده روی را به تدریج بالا ببرید.

آب کافی بنوشید

هیدراته کردن بدن، یعنی رساندن آب کافی به بدن، برای ظاهر پوستتان خوب است و از افتادگی آن جلوگیری می نماید. در واقع، کم آبی بدن می تواند پوست را خشک و بدون انعطاف و پوسته پوسته کند؛ پوست خشک هم بیشتر مستعد چین و چروک است که در نتیجه باعث می گردد افتادگی پوستتان بعد از زایمان تشدید هم بگردد. بنابراین در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا بافت پوست شما بهتر و منعطف تر گردد. علاوه بر نوشیدن آب، به طور مرتب به پوستتان نیز مرطوب نماینده بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص آب، بیماری هایی که با نوشیدن آب درمان می شوند را مطالعه کنید.

بیشتر پروتئین مصرف کنید

مواد مغذی خاصی چون پروتئین، برای فراوری کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم هستند. احتیاج شما به پروتئین بستگی به وزن شما و همچنین میزان فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی ای دارد که انجام می دهید؛ اما به طور کلی، بیشتر خانم ها به چیزی حدود 50 گرم پروتئین در روز احتیاج دارند. بعضی از منابع خوب پروتئین، شیر، ماست، تخم مرغ، ماهی، لوبیا و سویا هستند. جدای از پروتئین، مصرف ویتامین C نیز، برای برطرف افتادگی پوست مادران باردار بسیار مفید است.

از تمرینات قدرتی غافل نشوید

هر وقت بدنتان ریکاوری بعد از زایمان را انجام و پزشکتان هم اجازه ورزش کردن را به شما داد، می توانید تمرینات قدرتی را آغاز کنید. تمرینات قدرتی به تقویت عضلات بدن یاری نموده و سبب چربی سوزی نیز می گردد. هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، بدنتان کالری بیشتری خواهد سوزاند؛ بنابراین می توانید زودتر به اندامی ایده آل و متناسب برسید. همواره قبل از آغاز روتین تمرینات قدرتی، با پزشکتان مشورت کنید.

ناحیه ای که دچار افتادگی شده را ماساژ دهید

ماساژ دادن ناحیه ای که دچار افتادگی شده، مثلا شکم، به سفت شدن آن یاری می نماید. برای ماساژ بهتر است از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهره ببرید. کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل ولرم را در کف دستتان بریزید و با کف دست ها تمام شکم خود را به سمت بالا ماساژ دهید. حدود 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون افزایش پیدا نموده و ترمیم سلولی تحریک گردد. این کار را 2 تا 3 بار در روز، برای برطرف افتادگی پوست انجام دهید.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7032

به "برطرف افتادگی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف افتادگی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید