روبات شش پایی که از زیر دریا فیلمبرداری می کند

به گزارش مجله آزمون اول، پژوهشگران ایتالیایی، نوعی روبات شش پا ابداع کرده اند که می تواند در بستر دریا راه برود و از محیط اطراف فیلمبرداری کند.

روبات شش پایی که از زیر دریا فیلمبرداری می کند

پژوهشگران موسسه بیوروبوتیکز(BioRobotics Institute) ایتالیا، شکل جدید و بهبودیافته ای از یک روبات موسوم به سیلور(SILVER) را ارائه داده اند که برای جست و جو و اکتشاف در بستر دریا ساخته شده است. نسخه جدید این روبات که سیلور2(SILVER2) نام دارد، می تواند در بستر دریا راه برود و ویدئوهایی را تهیه کند.

این گروه پژوهشی، دو سال پیش روبات سیلور را ابداع کردند که می توانست مثل یک سگ در بستر دریا راه برود. آنها مدت کوتاهی پس از ابداع سیلور توانستند بودجه ای دریافت کنند که به آنها امکان می داد طراحی سیلور را بهبود ببخشند و قابلیت های بیشتری به آن بدهند.

سیلور2 علاوه بر راه رفتن در بستر دریا می تواند راه خود را از میان سطوح گلی و سنگی پیدا کند. این روبات شش پا شبیه به یک خرچنگ به نظر می رسد که در بستر دریا راه می رود اما چنگال های خرچنگ را ندارد.

سیلور2، یک ماژول تثبیت کننده پا در بدن ضد آب خود دارد که به حفظ تعادل کمک می کند. این روبات، به یک سیستم مسیریابی نیز مجهز است که به دوری از موانع و رسیدن به مکان مورد نظر کمک می کند.

این روبات به یک حسگر فشار، یک سیستم شناور، حسگرهای تماس و یک جفت دوربین و میکروفن مجهز است که امکان ضبط فوری ویدئو را از محیط اطراف فراهم می کنند.

سیلور2 به تازگی در شرایط گوناگونی مانند محیط دارای جلبک ، گل، سنگ و ماسه آزمایش شده است. آزمایش ها نشان دادند که این ربات به صورت قابل توجهی آرام است و همین موضوع به آن امکان می دهد تا بدون تاثیر گذاشتن بر موجودات دریایی، از آنها فیلمبرداری کند.

روبات سیلور2، هم می تواند تحت کنترل انسان باشد و هم می تواند کار خود را به صورت اتوماتیک انجام دهد. این روبات می تواند هنگام راه رفتن در بستر دریا، حدود هفت ساعت و هنگام ایستادن، حدود 16 ساعت کار کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11639

به "روبات شش پایی که از زیر دریا فیلمبرداری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات شش پایی که از زیر دریا فیلمبرداری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید