روزنامه قطری مدعی دیدار نمایندگان دولت هادی و انصارالله در عُمان شد

به گزارش مجله آزمون اول، روزنامه العرب قطر مدعی شد که عمان در هفته جاری میزبان مذاکرات یمنی-یمنی در مسقط بوده و هیأتی از دولت منصورهادی و انصارالله یمن در این کشور حضور دارند.

روزنامه قطری مدعی دیدار نمایندگان دولت هادی و انصارالله در عُمان شد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه العرب چاپ دوحه در گزارشی از تحرکات جدید برای ایجاد ائتلاف های نوپا در یمن اطلاع داد و مدعی شد که اخیرا دیدارهایی میان هیأت وابسته به دولت منصورهادی با هیأت انصارالله یمن در پایتخت عمان اجرا شده است.

العرب نوشت که سه تن از مسئولان دولت منصور هادی از جمله احمد المیسری وزیر کشور و معاون نخست وزیر، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل و عبدالعزیز جباری معاون رئیس مجلس وابسته به منصور هادی شنبه گذشته در یک سفر محرمانه وارد مسقط پایتخت عمان شده اند.

آنها پیش از این سفر در بیانیه ای از تشکیل حزب جدیدی به نام جبهه ملی نجات که در تضاد با ائتلاف سعودی است، اطلاع داده بودند. حزبی که مواضع اش به گفته العرب به انصارالله یمن و قطری ها نزدیک است.

العرب همچنین ادعا کرد که این سه تن در مسقط با محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن، چند تن از مسئولان قطری و همچنین با فردی به نام فادی باعوم از رهبران یمن جنوبی که در بیروت ساکن است و گفته می گردد حمایت ایران را با خود به همراه دارد، دیدار نموده اند.

دیدارهایی که به گفته این روزنامه قطری با هدف تشکیل جبهه ضد سعودی و اماراتی اجرا شده است و همزمان دوحه و مسقط از تشکیل حزب مخالف ائتلاف سعودی در جنوب یمن به رهبری فادی باعوم حمایت می نمایند. خود وی نیز پیش ازین گفته بود که میخواهد حزب شورای نجات ملی را تأسیس کند. حزبی که کوشش خواهد نمود جای شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را به خود دارد، بگیرد. این حزب همچنین قرار است بعضی تشکل هایی که با ائتلاف سعودی مخالف هستند، از جمله گروههایی از استان المهره و سقطری را در بر بگیرد.

در همین حال یک حساب توئیتری به نام حاتم الحزیری-المهره که در استان المهره علیه ائتلاف سعودی فعالیت می نماید نیز نوشته است که عمان میزبان گفت و گوهای یمنی-یمنی و نشست مشترک میان هیأت دولت منصورهادی به ریاست المیسری و هیأت انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام و هیأت شورای نجات ملی به ریاست فادی باعوم شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2791

به "روزنامه قطری مدعی دیدار نمایندگان دولت هادی و انصارالله در عُمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه قطری مدعی دیدار نمایندگان دولت هادی و انصارالله در عُمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید