زنگبار؛ جزیره سبز و آبی

به گزارش مجله آزمون اول، عبور از کوچه های باریک با نقاشی های رنگارنگ، پیاده روی در ساحل سفید با درختان نارگیل، شنا با دلفین ها، لاک پشت های غول پیکر و گردش در مزرعه های بدون تکنولوژی است که افراد را به سفر به زنگبار ترغیب می کند.

زنگبار؛ جزیره سبز و آبی

سفر به جزیره ای که مردمانش زندگی را بسیار راحت می گیرند و همه کارها را با آرامش یا به قول خودشان Pole pole به معنی آرام آرام انجام می دهند و شعارشان هاکونا ماتاتا است سراسر آرامش و تازگی خواهد بود.

در زنگبار همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد؛ از طلوع و غروب خورشید گرفته تا درختان همیشه سبز! از شیوه زندگی مردمِ خونسردش تا مزارع ادویه...

کافی است از مردم زنگبار سوالی درباره کشاورزی بپرسید! با حوصله برایتان توضیح خواهند داد.

گردش در زنگبارِ قدیم

برای آشنا شدن با فرهنگ و شیوه زندگی زنگباری ها به غرب جزیره بروید، در گشتتان در Stone Town زن های زنگباری را می بینید که جلوی در خانه شان نشسته و با برگ درخت نارگیل و موز حصیربافی می کنند، سبدهایی می بافند که از آن پشت دوچرخه به جای خورجین استفاده کنند.

کوچه های استون تاون آنقدر باریک هستند که ماشین نمی تواند وارد آن ها شود.

هر چیزی که فکرش را بکنید از زیرسیگاری تا کلاه با شاخ و برگ یا حتی میوه درختان می سازند؛ سوغاتی اگر می خواهید بخرید این هنرهای دستی بسیار مجذوب کنندهند!

هنر دیگری که در این شهر شما را جذب می کند نقاشی های رنگارنگ روی بوم و پارچه است! هنر رنگ آمیزی بومی های زنگبار برایتان خیره کننده خواهد بود.

هنر رنگ زنگباری ها ستودنی است.

به سرعت سبدی از نارگیل می سازند و به دستتان می دهند.

ماسه های کشکی!

به شمال جزیره بروید و روی ماسه های سفید ساحل به سمت شرق پیاده روی کنید، بگذارید چشمانتان تصویر قایق های ماهیگیری شناور روی دریای آبی رنگ را ثبت کند! کمی که سر بگردانید آبی دریا به ساحل سفید می رسد و درختان سبز نارگیل زیبایی منظره را تکمیل می کند.

آرمش در میان رنگ های سبز و آبی

رد پایتان روی ماسه های سفید خیلی زیبا می شود.

چقدر می توانید به دلفین ها نزدیک شوید؟

فقط ساحل دیدنیی نیست! اگر به دنیای زیر آب علاقه داشته باشید در این ساحل یک مرکز غواصی هست که به دلیل این که خلوت تر از مرکز غواصیِ سواحل حنوبی است، احتمال شنا با دلفین ها و نزدیک شدن به آن ها بیشتر است.

در مزرعه! ادویه ها از تولید به مصرف

فکر می کنید اگر به سمت جنوب جزیره بروید زنگبار دیگری می بینید؟ می توان گفت تقریبا همین طور است، مزارع کوچک از ادویه را خواهید دید که تقریبا بدون استفاده از تکنولوژی انواع هل، زردچوبه، زنجبیل، دارچین و... را در پاکت بسته بندی کرده و به شما می فروشند. زنگباری ها این ادویه ها را با چای می خورند.

این روزها در این مزرعه پسری که دانشجوی فیزیک است درباره محصولات مزرعه راهنماییتان می کند.

حواستان باشد اگر ادویه ها را امتحان می کنید، Pili pili hoa hoa را نچشید، یک نوع فلفل تند است!

حراهای غول پیکر

علاوه بر مزارع ادویه، غواصی و اسنورکلینگ، در ساحل جنوبی حراهایی می بینید که ارتفاع 14-15 متری آن ها نمی گذارد باور کنید که این ها هم حرا هستند و میوه می دهند!

این جا 14 گونه حرای مختلف می بینید.

پیتزای زنگباری را از دست ندهید!

نزدیک مزارع به دکه هایی که خوراکی می فروشند سری بزنید تا طعم های تازه را بچشید؛ موز سرخ کرده! خلاف تصورتان لذیذ است! یا پیتزایی با این مواد: خمیری که روی آن تخم مرغ و پنیر می ریزند و سرخش می کنند؛ پیتزای زنگباری.

همه درختان همیشه سبزند!

تمام درختانی که در زندگبار می بینید همیشه سبزند و خزان ندارند! برای همین برای زنگباری ها درختان بائوباب عجیب است که دوبار در سال برگ های این درخت می ریزد! برای اینکه اعجاب بائوباب ها شما را هم بگیرد، مربایی که از میوه این درخت درست می کنند را بخورید و ببینید چقدر خوشمزه است!

بائوباب ها با آن فرم شاخ و برگ، مجذوب کننده تر از فیل و گورخر و دیگر حیوانات در پارک ملی زنگبار

قایق سواری

طلوع و غروب خورشید را می توانید ببینید؛ در ساحل شرقی طلوع و در ساحل غربی غروب آفتاب و اگر به شمال جزیره بروید هر دو را! در StoneTown تورهای مخصوصی برای دیدن غروب خورشید شما را با قایق های موتوری محلی وسط اقیانوس می برند، قایق را خاموش می کنند و در مدتی که آن جا روی آب هستید می توانید عکاسی کنید.

البته اگر دوست داشته باشید قایق های ماهیگیری هم می توانید سوار شوید اما برای این کار توری تعریف نشده است. این قایق ها از چوب انبه و بادبان ساخته شده اند و جهت حرکتشان را با تغییر جهت بادبان تنظیم می کنند و به آن ها Nglawa می گویند.

قایقی که با باد و تنظیم بادبان حرکت می کند.

انگاواها روی آب

برای دیدن این زیبایی ها با خبرنگاران در تور زنگبار همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 37806

به "زنگبار؛ جزیره سبز و آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگبار؛ جزیره سبز و آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید