سرقت در روزهای پایانی سال افزایش می یابد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی نسبت به افزایش سرقت ها در ایام پایانی سال به دلیل مسافرت های خارج از شهر هشدار داد وگفت: شهروندان نکات پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند.

سرقت در روزهای پایانی سال افزایش می یابد

سرهنگ قاسم علی یوسفخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران دربجنورد اظهارکرد: سرقت خودرو و لوازم آن شایع ترین سرقت در این ایام است.

وی شرح داد: در این ایام هم استانی ها به دلیل خرید و یا تردد به مراکز تفریحی بیشتر از گذشته خودرو هایشان را از منزل بیرون می آورند اما با توجه به کمبود پارکینگ در سطح شهر های استان مجبور به پارک خودرو هایشان در مکان های تاریک و کم رفت و آمد می شوند و این موضوع فرصت را برای سارقان فراهم می آورد.

سرقت خودروشایع ترین سرقت

سرهنگ یوسفخانی با اشاره به این که در ماه های گذشته نیز سرقت خودرو و لوازم آن همچنین موتورسیکلت شایع ترین سرقت در خراسان شمالی بوده است بر پارک خودرو در مکان های امن تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در این ایام برخی شهروندان نیز هنگام خرید ماشین را بدون قفل و گاهی حتی روشن کنار خیابان می گذارند غافل از این که ممکن است سارقی در کمین باشد و از این فرصت استفاده کند.

قبل از مسافرت ایمینی منازل را چک کنید

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی سرقت از منزل را دیگر سرقت شایع در این ایام برشمرد و اظهارکرد: هم استانی ها برای سفر در این روزها به طور حتم قبل از سفر و یا رفتن به دید و بازدید تمام نکات ایمنی از جمله نصب سارقگیر، نصب دوربین مدار بسته در صورت امکان، نصب حفاظ های ایمنی بر روی دیوار ها و اطمینان از بسته بودن پنجره ها را رعایت کنند.

این مقام انتظامی در خراسان شمالی گفت: هم استانی ها در این ایام هنگام مسافرت و خروج از منزل آن را با افراد بی گانه و همسایگان نامطمئن در میان نگذارند و تا حد امکان از گذاردن اشیای قیمتی خود در منزل اجتناب کنند.

یوسفخانی شرح داد: اغلب شهروندان گمان می کنند که سارقان در ساعات پایانی سال برای سرقت اقدام می کنند غافل از اینکه سارقان حرفه ای منزل از همین گمان شهروندان استفاده می کنند و با شگردهای حرفه ای خود در ساعات اولیه شب نیز فعالیت خود برای سرقت را اغاز می کنند.

سارقان با ظاهری شیک طعمه ها را انتخاب می کنند

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی اضافه کرد: گاه مشاهده شده سارقان با استفاده از خودرو های گران قیمت و حضور یک خانم در ماشین سعی کرده اند در ساعات های اولیه شب برای سرقت رهگذران را مشکوک نکند و همچنین خانه های خالی از سکنه را شناسایی کنند.

وی از هم استانی ها خواست در صورت دیدن موارد مشکوک چون به صدا در آمدن زنگ منزل و دادن نام نشانی به اصطلاح اشتباه از سوی فردی که زنگ زده است آن را سریع به پلیس آگاهی و یا پلیس 110 اطلاع دهند تا از وقوع سرقت منازل جلوگیری شود.

مواظب کیف قاپ ها باشید

سرهنگ یوسفخانی کیف قاپی را دیگر سرقت شایع در این مدت مطرح کرد گفت: در روز های آخر سال که خیابان ها بیش از هر زمان دیگری شلوغ است سارقان با دور زدن در خیابان ها هم استانی ها بی احتیاط را شناسایی و سعی می کنند از آن ها سرقت کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید در این روزها سعی کنند اشیای قیمتی و پول زیاد را با خود حمل نکنند و هنگام عبور از خیابان کیف خود را در سمتی بگیرند که سارق نتواند آن را از دستش بقاپد.

قالی و فرش ها را به هرکسی نسپارید

سرهنگ یوسفخانی گفت: سرقت قالی با عنوان قالیشویی از دیگر سرقت های احتمالی در این ایام است که هرچند در خراسان شمالی کمتر اتفاق افتاده است اما شهروندان باید در این باره نیز به طور کامل هوشیار باشند.

وی در این باره اضافه کرد: در برخی نقاط کشور مشاهده شده است سارقان با چاپ آگهی های شستشوی قالشیویی و اجاره مکانی فرش های مردم را به راحتی به سرقت برده اند بنابر این برای جلوگیری از این قبیل سرقت های شهروندان قالی های خود را بریا شستشو به قالشویی های معتبر و آن هایی که مدت هاست محل ثابتی داشته اند بسپارند همچنین قبل از تحویل قالی خود مدارک فعالیت این قالی شویی ها را به خوبی بررسی کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی شرح داد: برخی از سارقان فرش نیز سعی می کنند با استفاده از دادن قیمت های پایین شهروندان را اغفال کنند.

سرهنگ یوسفخانی گفت: برخی هم استانی ها پس از شستن فرش های خود، آن را برای خشک شدن روی دیوار یا پشت بام قرار می دهند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6636

به "سرقت در روزهای پایانی سال افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت در روزهای پایانی سال افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید