سفر وزیر خارجه چین به اروپا، وانگ یی هفته آینده به آلمان می رود

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر امور خارجه چین از روز سه شنبه سفری اروپایی را شروع نموده و هفته آینده هم برای مذاکره با مقامات آلمانی درباره موضوعات مهم بین المللی به آلمان سفر می نماید.

سفر وزیر خارجه چین به اروپا، وانگ یی هفته آینده به آلمان می رود

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، در آستانه سفر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به آلمان بعضی نمایندگان مجلس این کشور طی نامه ای از وزیر امور خارجه کشورشان درخواست نموده اند در ملاقات با این مقام چینی موضع آشکاری در قبال تحولات اخیر در این کشور از جمله تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ اتخاذ کند.

آنها همچنین درخواست نموده اند که برلین در قبال سرکوب ادعایی اقلیت مسلمان در این کشور هم واکنش نشان دهد.

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ سفر وانگ یی وزیر خارجه چین به اروپا از روز سه شنبه شروع شده و به مدت 7 روز ادامه دارد او در این سفر قرار است از 5 کشور اروپایی ملاقات کند.

وزیر امور خارجه چین در این تور اروپایی خود به نروژ، ایتالیا، هلند، و سپس فرانسه سفر نموده و در اوایل هفته آینده به آلمان می رود.

این اولین سفر خارجی این مقام ارشد چینی بعد از شیوع بحران کرونا محسوب می گردد.

سخنگوی دولت چین اعلام نموده که این سفر اهمیت مناسبات بین این دو منطقه را نشان می دهد. با توجه به وقوع بحران کرونا چین و اروپا می خواهند حمایت های متقابلی را انجام دهند.

سفر وزیر خارجه چین به اروپا عمدتا روی محورهایی چون توسعه شبکه نسل پنجم پرسرعت اینترنت است که نمایندگی آن را هم شرکت هواوی چین برعهده دارد که حالا آمریکا فروش فناوری های آمریکایی به این شرکت را در هر نقطه از دنیا از جمله در اروپا ممنوع نموده است.

از اهداف دیگر حضور وانگ یی در کشورهای اروپایی این است که از آنها بخواهد قربانی ذهنیت و کوشش های آمریکا برای راه انداتن جنگ سرد دیگری نشوند و در نظر داشته باشند که پکن به دنبال اعمال دیدگاه های استعماری و سلطه جویانه نیست و هدفش جز همکاری و مشارکت در عرصه های مالی، تجاری و سیاسی موضوع دیگری نیست.

از دیگر مسایلی که وزیر خارجه چین میخواهد با مقام های اروپایی درباره آنها رایزنی کند موضوع پیشبرد طرح عظیم راه ابریشم است که بخشی از آن هم به سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا محسوب می گردد. بخصوص ایتالیا پیشتر به این برنامه ملحق شده است.

به هر صورت بخش مهمی از سفر وانگ یی در اروپا به تنش های بین چین و آمریکا پیوند خورده است بویژه آنکه همزمان همتای آمریکایی وی به همراه مشاورانش به سرزمین های اشغالی و بعضی از کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی سفر نموده است تا آنها را ترغیب به فاصله دریافت از چین کند و یک اتحاد دیگر در نقطه ای دیگر از دنیا علیه پکن شکل بدهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15328

به "سفر وزیر خارجه چین به اروپا، وانگ یی هفته آینده به آلمان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه چین به اروپا، وانگ یی هفته آینده به آلمان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید