سمیع زاده: بابت بدهی 120 هزار یورویی خطر تعلیق شطرنج وجود ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج به برگزاری انتخابات و تقلب اجرا شده در جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران واکنش نشان داد.

سمیع زاده: بابت بدهی 120 هزار یورویی خطر تعلیق شطرنج وجود ندارد

محسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در مصاحبه با خبرنگاران، در باره زمان برگزاری انتخابات شطرنج گفت: تمامی برنامه های برگزاری انتخابات شطرنج در دست وزارت ورزش است و منتظر ابلاغ از سوی این نهاد بوده تا بتوانیم امور مخصوص به برگزاری انتخابات را پیش ببریم. تصور می کنم برگزاری مجامع بالای 10 نفر کماکان ممنوع بوده و همچنین نمی توانیم مجامع انتخاباتی را به صورت آنلاین برگزار کنیم. ما هم مثل شما منتظر هستیم که هرچه زود تر انتخابات فدراسیون برگزار شود.

او در پاسخ به اینکه چرا مجامع سالیانه فدراسیون های دیگر برگزار شده اما انتخابات فدراسیون شطرنج برگزار نمی شود؟ گفت: در مجمع سالیانه به دلیل اینکه اعضای مجمع به صورت آنلاین حضور دارند مسئله ای بابت برگزاری نداریم اما نمی توان مجمع انتخاباتی را به صورت آنلاین برگزار کنیم و باید انتخابات حضوری باشد. من هم دغدغه دارم که سریع تر انتخابات برگزار شود تا ثبات مدیریتی بر این فدراسیون حاکم شود.

چندی پیش بحثی در باره تقلب یکی از شطرنج بازان در مسابقات جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران (بزرگداشت مدافعان سلامت) مطرح شد که طی آن فدراسیون شطرنج فقط قهرمان این مسابقات را معین کرد و نفرات بعدی این مسابقات معین نشدند؛ سمیع زاده در واکنش به نامه شطرنج بازان در خصوص تقلب صورت گرفته در مسابقات آنلاین گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع کمیته انضباطی تشکیل شد که در آن سرپرست مسابقات، مسئول کمیته داوران و بازیکن خاطی حضور داشتند. در کمیته انضباطی گزارش هایی دریافت شد. به دلیل اینکه این مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شد قرار بود به نفرات برتر این مسابقات جوایزی اهدا شود اما با این موضوع پیش آمده تصمیم گرفتیم که به بازیکن خاطی هیچ جایزه ای اهدا نشود. همچنین قرار بر این شد که بازیکن خاطی تعهد دهد که این موضوع تکرار نشود.

او ادامه داد: این موضوع به کمیته انضباطی داخلی ارجاع شد اما چون مسابقات آنلاین بود و جنبه رسمی نداشته و برگزاری این مسابقات کار نوین به شمار می رفت سعی کردیم که پدرانه به این موضوع نگاه شود و برای اینکه حق دیگر شطرنج بازان ضایع نشود و تمامی بازیکنان به قوانین احترام بگذارند جلسه آنلاین انضباطی برگزار گشت و موضوع را پیگیری کردیم .

او در واکنش به حاشیه های ایجاد شده در خصوص بدهی های فدراسیون شطرنج ایران به فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) گفت: این موضوع قدیمی بوده و مربوط به مدیریت قبلی این فدراسیون است. 120 هزار یورو به فدراسیون جهانی بابت مسابقات برگزار شده در کشور بدهکار هستیم که متاسفانه این پول تسویه نشده است. این موضوع مربوط به مدیریت گذشته بوده و باید با درایت مسئولین این بدهی را به فدراسیون جهانی پرداخت کنیم. تاکید می کنم که فدراسیون شطرنج ایران بابت این موضوع تحت فشار نیست و خطر تعلیق وجود ندارد. دکتر علی نژاد و وزارت امورخارجه در این موضوع به ما کمک کردند. همچنین سفیر ایران در روسیه با رئیس فدراسیون جهانی نشست داشته اند. باید بگویم که تعامل ما با فدراسیون جهانی بسیار خوب است و به امید خدا بعد از برگزاری انتخابات و با رئیس جدید بهتر هم می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15681

به "سمیع زاده: بابت بدهی 120 هزار یورویی خطر تعلیق شطرنج وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمیع زاده: بابت بدهی 120 هزار یورویی خطر تعلیق شطرنج وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید