سناتور کازینی: ایتالیا کاملا قائل به حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا گفت: ایتالیا کاملا قائل به حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است.

سناتور کازینی: ایتالیا کاملا قائل به حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، سناتور پیرفردیناندو کازینی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز شنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط محبت آمیز مردم ایران و ایتالیا، گفت: با توجه به صندلی مثبت ایتالیا در افکار عمومی ملت ایران، مجلس شورای اسلامی از رشد و توسعه ارتباطات سیاسی، مالی و فرهنگی با ایتالیا استقبال می نماید.

وی در ادامه داشتن روابط خوب با کشورهای دنیا را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست های خصمانه آمریکا با اقتدار از منافع ملی خود دفاع می نماید.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید نمود و اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در چارچوب معاهده N.P.T عمل نموده و هیچ گاه به دنبال داشتن سلاح هسته ای نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در سرانجام با اشاره به شرایط کنونی منطقه خاورمیانه، اظهار داشت: گفت وگو و مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا می تواند به برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه به وسیله مبارزه با گروه های تروریستی یاری کند.

در ادامه این دیدار سناتور پیر فردیناندو کازینی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار مهم در منطقه دانست و با بیان اینکه همیشه روابط سیاسی و مجلسی خوبی میان دو کشور وجود داشته است، اضافه نمود: مجلس ایتالیا از گسترش همکاری های سیاسی، مالی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می نماید.

کازینی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، گفت: ایتالیا کاملا قائل به حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است.

وی در ادامه افزایش سطح مناسبات فیمابین را فرصت مناسبی برای تبادل نظرات و گفت وگو پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی دانست و توضیح داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و گفت وگوهای مربوط به بحران های منطقه ای از جمله عراق، افغانستان و سوریه همیشه مورد تاکید ایتالیا بوده است.

وی در همین زمینه اضافه نمود: ایتالیا از حضور ایران در مذاکرات ژنو دو پیرامون تحولات سوریه حمایت می نماید.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در سرانجام راهکار بحران جاری در سوریه را انجام گفتگوهای سیاسی میان گروههای سوری دانست.

کازینی همچنین از بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای دیداری رسمی از ایتالیا دعوت به عمل آ ورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2589

به "سناتور کازینی: ایتالیا کاملا قائل به حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور کازینی: ایتالیا کاملا قائل به حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید