طرز تهیه انواع دمنوش آویشن در طب سنتی

به گزارش مجله آزمون اول، طبع آویشن گرم و خشک است. آویشن برای سرماخوردگی بسیار استفاده می گردد. این گیاه مفید را به صورت تازه یا خشک و پودر شده در انواع غذاها، دمنوش آویشن و چای آویشن استفاده می نمایند. دمنوش ها نوشیدنی های مفیدی هستند که هرکدام بنابر خاصیتی که دارند باید به جا و به موقع استفاده شوند. در این مطلب طرز تهیه انواع دمنوش آویشن را برای شما ارائه خواهیم داد تا با توجه به سلیقه، از آنها بهره ببرید.

طرز تهیه انواع دمنوش آویشن در طب سنتی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

طرز تهیه دمنوش آویشن و عسل برای سرماخوردگی

  • برای تهیه دمنوش آویشن، یک قاشق مرباخوری آویشن خشک شده را داخل دو لیوان آب جوش بریزید.
  • قوری را روی شعله غیرمستقیم قرار دهید تا دم بکشد.
  • سپس به مقدار دلخواه، عسل به آن بیافزایید و میل نمایید.

طرز تهیه دمنوش آویشن و لیمو

روی 1 قاشق غذاخوری از برگ آویشن خشک یا تازه، یک لیوان آب جوش ریخته و پس از 15- 10 دقیقه صاف نموده، به آن 2 حلقه لیموی تازه یا خشک اضافه نموده و پس از 3 دقیقه می نوشیم.

خواص دمنوش آویشن و لیمو

آویشن سرشار از ویتامین A و همچنین منبع غنی ویتامین c یه، وجود مس، فیبر، آهن و منگنز در دمنوش آویشن میتونه مقاومت بدن و سیستم ایمنی بدن رو بالا ببره. همچنین مرکباتی مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستن، ویتامین C، یه آنتی اکسیدان قویه که به محافظت سلول در برابر رادیکال های آزاد می پردازه. احتمالاً شنیدین که ویتامین C ممکنه مدت زمان سرماخوردگی در افراد رو کاهش بده و یا اون رو برطرف کنه. ویتامین C همچنین، ممکنه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و فشار خون رو کاهش بده.

طرز تهیه دمنوش آویشن و دارچین

یک تکه دارچین و یک قاشق چایخوری برگ آویشن را به همراه تکه ای نبات درون یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه می دهیم 2 دقیقه بجوشد. پس از آن به مدت 10 دقیقه درب دمنوش را میبندیم تا به خوبی دم بکشد. پس از آن دمنوش آماده میل کردن است؛ می توانید با کمی عسل آن را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش آویشن و عناب

عناب و آویشن هر کدام به تنهایی خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارند. اما دمنوش عناب و آویشن و همچنین جوشانده عناب و آویشن، دمنوشی فوق العاده برای رقیق کردن خون است و برای افرادی که دچار غلظت خون هستند و همچنین افرادی که نمی توانند خون اهدا نمایند و نمی توانند حجامت نمایند، دمنوش عناب و آویشن جایگزینی مناسب است.

  • برای تهیه دمنوش عناب و آویشن دو قاشق چای خوری برگ آویشن را به همراه شش عدد عناب داخل قوری بریزید. سپس حدود یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و حدود 30 دقیقه زمان بدید تا دمنوش عناب و آویشن دم بکشه.
  • وقتی که دمنوش دم کشید، دمنوش رو از صافی رد کنید و به همراه یک قاشق چای خوری عسل یا نبات نوش جان کنید.
  • برای تأثیر بهتر این دمنوش برای افراد مبتلا به غلظت خون بهتر است که این دمنوش را به صورت روزانه مصرف گردد.

خواص دمنوش عناب و آویشن بر طبق طب سنتی

  • بر طرف نماینده غلظت خون و رقیق نماینده خون است.
  • افزایش دهنده توان و قدرت قلب برای ایجاد گردش خون است.
  • افزایش دهنده حرارت غریزی بدن است.
  • به برطرف آسم و بهبود تنگی نفس یاری می نماید.
  • خارش شدید بدن را برطرف می نماید.
  • عفونت حلق و فارنژیت را درمان می نماید.
  • در زمان ابتلا به سرماخوردگی ویروسی به بهبود سریع تر یاری می نماید.
  • در افراد مبتلا به بواسیر و افراد دجار زخم در روده عظیم، به قطع خون ریزی یاری می نماید.
  • مفید برای برای مبتلایان به فشار خون بالا.

طرز تهیه دمنوش آویشن و زنجبیل

چای آویشن برای کسانی که معده ضعیف دارند، یک دمنوش بسیار عالی است. نوشیدن یک فنجان از این چای به کاهش احساس حالت تهوع یاری می نماید، به خصوص هنگامی که آن را با زنجبیل مخلوط کنید، در بهبود اشتها نیز مفید خواهد بود.

اگر یک قاشق غذاخوری آویشن را با یک تکه زنجبیل مانند چای 20 دقیقه با حرارت ملایم دم کنیم و سپس با کمی عسل یا نبات میل کنیم، بسیار می تواند برای پیشگیری از آنفلوآنزا مفید باشد و در صورت ابتلا، بیمار باید تا روزی سه بار از این دمنموده را میل کند تا شدت بیماری کم گردد.

عوارض دمنوش آویشن

  • مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می تواند مضر باشد. بنابراین توصیه شده که خانم های حامله از مصرف این گیاه خودداری نمایند.
  • بر اساس تحقیقات، معلوم شده است که آویشن می تواند فرایند انعقاد خون را با تاخیر روبرو کند. بنابراین کسانی که عمل جراحی در پیش دارند، از دو هفته قبل از عمل جراحی نباید آویشن استفاده نمایند.
  • مصرف آویشن به افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید توصیه نمی گردد.
  • همچنین برخی افراد ممکن است به آویشن و فرآورده های آن حساسیت داشته باشند، در این صورت نباید از این گیاه به صورت خوراکی یا موضعی (مثل روغن های پوستی و …) استفاده نمایند.

سخن آخر

چای آویشن برای تقویت انرژی شما بسیار عالی است، زیرا به عنوان محرکی شناخته می گردد که باعث افزایش طول عمر، تمرکز و احساس شادابی می گردد. این دمنوش می تواند به شما در درمان بیماری های عصبی مانند حالات افسردگی و نوسانات خلقی، دوره های بی خوابی یا خستگی و احساس دلخوری رنج می برید، یاری کند. آویشن یک خاصیت شفابخشی ایجاد می نماید که می توان هنگام سردرد یا میگرن از آن استفاده گردد. در واقع هر چه سریع تر این دمنوش را میل کنید، از سردرد خود پیشگیری خواهید کرد. این دمنوش گیاهی می تواند به عنوان یک ضددرد برای تسکین دردهای عضلانی استفاده گردد. می توانید آن را به صورت دمنوش بنوشید یا برای اضافه کردن به آب وان حمام خود با خواص درمانی آویشن از آن بهره ببرید.

شما به چه روش هایی دمنوش آویشن را تهیه می کنید؟ تجربیات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با کارشناسان ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم طرز تهیه دمنوش به ساده و ترکیبی را نیز در خبرنگاران یاد بگیرید و از این دمنوش فوق العاده نیز غافل نشوید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24888

به "طرز تهیه انواع دمنوش آویشن در طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع دمنوش آویشن در طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید