ظریف به همتای ژاپنی اش: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : محمد جواد ظریف در تماسی تلفنی با همتای ژاپنی خود، در خصوص تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

ظریف به همتای ژاپنی اش: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سیاست پیشین این کشور در کوشش برای ایفای نقش ژاپن در یاری به ثبات منطقه در دولت آقای سوگا نیز ادامه یابد.

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این راستا را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

وزیر امور خارجه تاکید کر: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه 2231، مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا گردد.

او همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

در مورد برجام هم ظریف تاکید نمود بسیار مهم است که تمام کوشش خود را بکار گیریم تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر نقش فعال و سازنده جمهور اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید نمود و اضافه نمود: حضور نیروهای بیگانه نه تنها یاریی نمی نماید بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مسائل در منطقه می گردد.

موته گی هم از ارسال پیغام تبریک ظریف تشکر نموده و بر تقویت همکاری ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع اقتصادی ایران تاکید نمود و گفت موضع ژاپن در کوشش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر ننموده است.

موتگی گفت ژاپن همیشه از برجام حمایت نموده و می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16984

به "ظریف به همتای ژاپنی اش: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به همتای ژاپنی اش: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید