علیخانی: افزایش نرخ کرایه های تاکسی به حق است

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه های تاکسی به حق است، گفت: راننده تاکسی گناهی نکرده که از جیب خودش هزینه ها را بپردازد.

علیخانی: افزایش نرخ کرایه های تاکسی به حق است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر درباره موضوع فیلتر دوده گفت: قبلا در خصوص نصب اجباری فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهری مخالفت داشتیم که نقدها به این مسئله اعلام شد و پس از آن هشدار هایی که داده بودیم مرتفع شد؛ چراکه ما اعلام کردیم فیلتر دوده باید در کارخانه سازنده خودش و در کارخانه سازنده مربوطه برای اتوبوس ها نصب گردد و خوشبختانه این موضوع محقق شد.

این عضو شورای شهر گفت: دست دلالان نیز از موضوع فیلتر حذف شده و اکنون سازنده اتوبوس دوکابینه بی آر تی متناسب موتور خودرو این فیلتر ها را وارد و نصب می نمایند، لذا با ارائه تذکرات فرایند مشکل دار اصلاح شد.

وی در خصوص آلودگی هوا در پایتخت گفت: دستگاه های مختلفی در موضوع آلودگی هوا نقش دارند. لیست مصوبات زیادی داریم که در بسیاری از آن ها حتی اسم شهرداری موجود نیست. مصوبات مربوط به توسعه حمل و نقل، کاهش مصرف سوخت و مصوبات کاهش آلودگی هوا به نقش دستگاه های مسئول اشاره نموده، ولی قوانین مجلس هم اجرا نشده است و باید پیگیری گردد که چرا قوانینی که تصویب شده تاکنون اجرایی نشده است.

علیخانی گفت: شهرداری در حال کوشش جهت مقابله با آلودگی هوا است و تصمیم به تعطیلی مدارس با شهرداری نیست، البته ما نقدهای به شهرداری در این زمینه داشتیم و مطرح کردیم با اجرای حلقه دوم طرح ترافیک مشکل آلودگی هوا حل نمی گردد.

وی بیان داشت: ما به شهرداری اعلام کردیم که ادعای آن ها در خصوص طرح جدید ترافیک درست نیست و این طرح نتوانسته در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر واقع گردد.

علیخانی تاکید نمود: یک طرح به تنهایی نمی تواند با مشکل آلودگی هوا مقابله کند. ما بسته ای از سیاست ها و مصوبات مجلس را احتیاج داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه های تاکسی گفت: این افزایش نرخ کرایه ها برای رانندگان تاکسی بحق است؛ چراکه راننده گناهی ننموده که بخواهد از جیب خودش هزینه ها را بدهد، البته تاکسیرانان سهمیه سوخت دریافت می نمایند و سازمان تاکسیرانی باید آنالیز های لازم را انجام دهد که اگر سهمیه بیشتری احتیاج است، برای آن ها درخواست گردد.

وی گفت: ما در شورای شهر آمادگی داریم که لایحه شهرداری را در خصوص تغییر نرخ کرایه های تاکسی تصویب کنیم، البته دو سه ماه بیشتر به سرانجام سال باقی نمانده و احتمال می دهم لایحه ای برای سال جاری به دست ما نرسد.

علیخانی گفت: افزایش قیمت سوخت و تغییر نکردن نرخ کرایه ها ظلم در حق رانندگان تاکسی است و شهرداری و دولت باید مشکل آن ها را پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4244

به "علیخانی: افزایش نرخ کرایه های تاکسی به حق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیخانی: افزایش نرخ کرایه های تاکسی به حق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید