فیلم ساختن در شهرستان حامی ندارد، به سمت تهران هُل مان می دهند!

به گزارش مجله آزمون اول، بهرام ارک کارگردان فیلم کوتاه حیوان که در کوشش است اولین اثر سینمایی خود را جلوی دوربین ببرد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در کوشش هستم تا فیلم سینمایی پوست را در تبریز جلوی دوربین ببرم این در حالی است که هم تهیه نماینده فیلم و هم افراد دیگر تمام کوشش خود را می نمایند تا من را برای ساخت این پروژه به تهران هل دهند!

فیلم ساختن در شهرستان حامی ندارد، به سمت تهران هُل مان می دهند!

وی ادامه داد: به هرحال باید بگویم که فیلمنامه پوست به گونه ای نوشته گردیده که با توجه به زبان ترکی آن، باید در تبریز ساخته گردد. چرا که معتقدم این شهر پتانسیل خوبی برای فیلمسازی دارد.

کارگردان فیلم کوتاه حیوان شرح داد: دوست دارم ساخت فیلم در تمام فرهنگ های کشور مانند کرد، لر و عرب را نیز تجربه کنم. فکر می کنم مخاطبان از دیدن فیلم هایی که یک مدل هستند خسته گردیده اند. بر این باورم که صندلی سینما فراتر از آنچه که امروز در آن واقع شده است، هست و باید به آن صندلی برسیم.

وی تاکید نمود: ما همیشه به خود می بالیم که فرهنگ های متعددی را در کشور داریم اما زمانی که بحث فرهنگی پیش می آید، یادمان می رود که این فرهنگ های متعدد باید استقلال خود را داشته باشند. به هر حال زمانی که قرار است یک فیلم در شهرستان ساخته گردد، هیچ حمایت مالی حتی از سوی مسئولان شهر و یا استان مربوطه صورت نمی گیرد.

این کارگردان ادامه داد: البته بخشی از سرمایه پوست تامین گردیده اما مساله این است که حمایت و امکاناتی که برای فراوری یک فیلم در تهران می گردد برای فیلمی که در شهرستان ساخته می گردد، صورت نمی گیرد و به این نوع از فیلم ها نگاهی صرفا تجربی و غیراقتصادی دارند.

ارک در سرانجام گفت: در نهایت باید بگویم که فیلمسازان برای اینکه بتوانند قدم های بلندتری در زمینه فیلمبرداری بردارند مجبور هستند به تهران بیایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 52

به "فیلم ساختن در شهرستان حامی ندارد، به سمت تهران هُل مان می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ساختن در شهرستان حامی ندارد، به سمت تهران هُل مان می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید