قاهره: برخی طرف های مغرض برای اختلاف افکنی بین ما و کویت تلاش می کنند

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت خارجه مصر در واکنش به انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی و تشویق به آتش زدن پرچم کویت در مصر، بیانیه ای صادر و بر عمق روابط برادرانه دو کشور تأکید کرد.

قاهره: برخی طرف های مغرض برای اختلاف افکنی بین ما و کویت تلاش می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای بر عمق روابط برادرانه بین دولت و ملت های مصر و کویت به ویژه در سایه داشتن تاریخ مبارزات مشترک و ریخته شدن خون این دو ملت در همبستگی با یکدیگر، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه مصر اخیرا تلاش های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی برای اختلاف افکنی بین دو ملت مصر و کویت از طریق اهانت به نمادها و رهبران دو کشور را رصد کرده و با این رفتارها مخالف بوده و آن را محکوم می کند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که برخی طرف های مغرض در پشت این رفتارهای اهانت آمیز قرار دارند و هدفشان ضربه زدن به روابط حسنه بین دو کشور است.

وزارت خارجه مصر همچنین تأکید کرد که مصر به وجود اقلیت کویتی در این کشور و کویت نیز به وجود اقلیت مصری در کشور خود افتخار می کند و اقلیت های دو کشور از احترام برخوردارند و کرامت و حقوق آن ها محفوظ است و آنها در توسعه جوامع و گسترش روابط دوجانبه نیز نقش مثبتی دارند.

سفارت کویت در قاهره روز جمعه (دیروز) در بیانیه ای در واکنش به انتشار ویدیوئی در شبکه های اجتماعی که دعوت به آتش زدن پرچم کویت می کرد، از مقامات مصر خواست تدابیری برای جلوگیری از چنین رفتارهای اهانت آمیز به کویت اتخاذ کنند.

به نوشته روزنامه کویتی القبس، در این بیانه آمده است: این اقدام اهانت آمیز و مردود به کویت و نماد ملی می تواند اثرات منفی بر روابط برادرانه دو کشور داشته باشد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14478

به "قاهره: برخی طرف های مغرض برای اختلاف افکنی بین ما و کویت تلاش می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاهره: برخی طرف های مغرض برای اختلاف افکنی بین ما و کویت تلاش می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید