قیمت مجموعه ای از نقاشی های گرترود ابرکرومبی در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، قیمت مجموعه ای از نقاشی های گرترود ابرکرومبی در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید.

قیمت مجموعه ای از نقاشی های گرترود ابرکرومبی در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید

مجموعه ای از آثار گرترود ابرکرومبی نقاش اهل شیکاگو این هفته در یک حراجی به قیمت 2.8 میلیون دلار فروخته شدند تا ارزش آثار این هنرمند که زمانی نادیده گرفته شده بود بار دیگر در بازار هنر افزایش پیدا کند.

فروش آثار این هنرمند نشان می دهد استقبال اخیر بازار هنر از آثار هنری سورئال همچنان ادامه دارد.

بیست و یک عدد از آثار متعلق به ابرکرومبی در حراجی اخیر هیندمن در شیکاگو ارائه شدند و تمامی آثار به جز یک مورد به فروش رسیدند.

قیمت بعضی از این نقاشی ها از ارزش تقریبی هم چندین برابر بالاتر رفت. برای مثال حبس (1949) که یک نقاشی رنگ روغن 28 در 33 سانتیمتری است در حالی به قیمت 281,000 دلار فروخته شد که ارزش 60,000 الی 80,000 دلار برای آن برآورد شده بود. بعلاوه نقاشی صفحه آبی (1945) به قیمت 225,000 دلار به فروش رسید؛ این درحالی است که ارزش تقریبی آن بین 50,000 الی 70,000 دلار معین شده بود.

تمامی این آثار به یک زوج به نامهای لورا و گری مارر (Maurer) تعلق داشتند که سالها یکی از بزرگترین مجموعه داران آثار ابرکرومبی محسوب میشدند.

ستاره حراجی این هفته بی شک خود و گربه بود که به قیمت 375,000 دلار فروخته شد. این نقاشی یک خودنگاره است که در آن این هنرمند در پیراهنی مشکی به تصویر کشیده شده است. در این نقاشی حیوان خانگی محبوب ابرکرومبی درحالی نقاشی شده که تصویر آن در نگاه اول معین نیست.

رکورد گران ترین نقاشی ابرکرومبی به تابلو دایناسور تعلق دارد که به قیمت 387,500 دلار فروخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 38227

به "قیمت مجموعه ای از نقاشی های گرترود ابرکرومبی در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مجموعه ای از نقاشی های گرترود ابرکرومبی در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید