لکسوس LX 2022 به عنوان نسخه لوکس جدیدترین لندکروزر رونمایی شد
به گزارش مجله آزمون اول، لکسوس در مدل سال 2022 از نسل تازه و قدرتمند شاسی بلند LX 600 با تغییرات چشمگیر و فناوری پیشرفته به عنوان نسخه لوکس تازهترین لند کروزر رونمایی کرد.

انتها نسل سوم لکسوس ال ایکس پس از کمتر از 14 سال حضور در بازار بازنشسته می گردد تا نسخه تازه این شاسی بلند (SUV) پیشرفت های چشمگیری را در همه زمینه ها به ارمغان آورد.
مدل 2022 شاسی بلند لکسوس ال ایکس (Lexus LX) اکنون با یک پلتفرم تازه عرضه شده که وزن خودرو را تا 200 کیلوگرم کاهش داده است. درست مانند لندکروزر که به علت استفاده از پلتفرم TNGA-F همین مقدار کاهش وزن داشته است.
ظاهر خودرو به همان زیبایی است که تصور می شد و بدنه جانبی خودرو تغییراتی دارد که نشان می دهد LX بسیار با خودروی مشابه از برند تویوتا همراه است. هرچند لکسوس شیشه لچکی و ستون عقب کمی متفاوتی دارد اما بقیه نمای آن تا حد زیادی یکسان است.
یک جلوپنجره بزرگ دوک-مانند در جلو و یک نوار گسترده چراغ LED در عقب و البته استفاده مجذوب کننده تر از سطوح کرومی، تغییرات اصلی این خودرو در مقایسه با لندکروزر است.
در داخل کابین تفاوت های عمده ای وجود دارد و این خودرو که رقیب مرسدس بنز GLS به شمار می رود، نخستین نمایشگر لمسی دوگانه را در خودروهای برند لکسوس دریافت می نماید. این صفحه نمایش با مقدار 12.3 اینچ، فرمان های ناوبری و کنترل های صوتی را نشان می دهد و بعلاوه اطلاعات آفرود مانند سامانه پایش سطوح مختلف (Multi-Terrain) را برای بیراهه نوردی در اختیار راننده قرار می دهد.
یک نمایشگر 7 اینچی هم در پایین، دسترسی سریع به تنظیمات آب وهوا را فراهم می نماید و بعلاوه می تواند به عنوان نمایشگر پشتیبان برای سامانه کنترل چند-سطحی استفاده گردد تا تصویر دوربین در نمایشگر بالایی و اطلاعات راستا بیراهه در نمایشگر کوچک تر دیده گردد.
برای نخستین بار از زمان عرضه LX در سال 1995، این شاسی بلند حالا تیپ فرا لوکس (Ultra Luxury) هم دارد که شامل 4 جایگاه است و جایگاه های عقب مستقل می توانند تا 48 درجه برای راحتی بیشتر خم شوند. جایگاه سرنشین جلو هم با فشردن یک دکمه برای داشتن فضای بیشتر پا تا 110 سانتی متر جمع می گردد و یک زیرپایی تاشو هم برای جایگاه جلو تعبیه شده است.
شاسی بلند لکسوس LX در تیپ Ultra Luxury ویژگی های دیگری از جمله دریچه های هوای سقفی، چراغ های مطالعه و سیستم تفریح برای جایگاه عقب با نمایشگر دوگانه به عنوان تجهیزات استاندارد دریافت می نماید. لکسوس این نسخه به روز شده را با آفتاب گیر در شیشه های جانبی و لچکی، به همراه جایگاه های راحت با پشتی کمر و پشتی سر خمیده و بعلاوه بالشتک همراه نموده است. صفحه وسط بین جایگاه های عقب هم قابلیت هایی را ارائه می دهد که معمولا با سدان های درجه یک مدیران گره خورده است.
تیپ دیگر LX که برای نخستین بار عرضه می گردد، F Sport است که بر روی رینگ های آلیاژی 22 اینچی منحصربه فرد سوار شده است و بزرگ ترین خودروی موجود برای شاسی بلند لوکس تویوتا محسوب می گردد. اما این تغییرات چیزی بیش از یک بسته ظاهری است و لکسوس بعلاوه دیفرانسیل لغزش محدود تورسن (Torsen) را برای کشش بهتر به وسیله محور عقب نصب نموده است. تریم اف اسپورت بعلاوه تنظیمات سفارشی دمپرهای جلو و عقب همراه با پایدارکننده های عقب خودرو و تنظیمات مختلف برای سیستم تعلیق متغیر و فرمان الکتریکی دارد.
جای تعجب نیست که در زیر کاپوت هم موتور 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی از بین رفته و جای خود را به یک موتور 3.5 لیتری دوقلوی توربوشارژر V6 با 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور داده است که نسبت به مدل قبلی 26 اسب بخار در قدرت و 100 نیوتن متر در گشتاور بهبود نشان می دهد. خروجی این موتور قدرتمند به وسیله یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک به جای 8 سرعته قدیمی به چرخ ها منتقل می گردد.
مانند هر سه مدل قبلی، لکسوس LX در مدل 2022 هم نسبت طلایی 284.5 سانتی متری برای فاصله میان دو محور دارد و زاویه های نزدیک و دور شدن از شیب هم نسبت به مدل نسل سوم افزایش نشان می دهد. از دیگر ویژگی های مفید برای بیراهه نوردی هم می توان به دستیار کنترل خزش (حرکت جانبی) و حرکت در سرازیری اشاره نمود. بعلاوه یک کنترل ارتفاع فعال با موقعیت های بیشتر نسبت به قبل هم دردسترس است.
طبق اعلام تویوتا، نسل چهارم لکسوس LX را در سه ماهه اول سال 2022 در نمایندگی های آمریکا عرضه خواهد شد.
عکس ها: لکسوس LX 600 نسخه 2022
Credit: Lexus/Toyota
منبع: Motor1
منبع: دیجیکالا مگbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا