مانور تبلیغی دموکرات ها برای جذب آرای انتخاباتی مسلمانان

به گزارش مجله آزمون اول، تنها یک روز پس از آن که جو بایدن، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا از مواضع خود درباره احترام به اسلام آشکارا سخن گفت و وعده باز کردن دوباره مرزهای کشورش به روی تمام کشورهای مسلمان نشین را داد، کنگره امریکا در اقدامی همسو با مواضع بایدن از به رأی گذاشتن لایحه ای موسوم به نه به ممنوعیت در روز چهارشنبه به وقت محلی (نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران) اطلاع داد و گفت،

مانور تبلیغی دموکرات ها برای جذب آرای انتخاباتی مسلمانان

این لایحه در واقع با هدف تغییر دادن فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا علیه کشورهای مسلمان نشین به رأی گذاشته می گردد.

به گزارش الجزیره، لایحه نه به ممنوعیت که قرار بود دیروز چهارشنبه به وقت واشنگتن در کنگره امریکا به رأی گذاشته گردد، اختیارات رؤسای جمهوری امریکا را برای اعمال ممنوعیت مهاجرتی بر اساس مذهب محدود می نماید و در صورت تصویب، به طور ویژه این قدرت را خواهد داشت که فرمان اجرایی ترامپ علیه مهاجران کشورهای مسلمان نشین را بی اثر کند؛ فرمانی که در نخستین روزها و ماه های ورود ترامپ به کاخ سفید صادر شد و در ابتدا کشورهای ایران، لیبی، سوریه، یمن و سومالی را هدف قرار داد و پس از آن که به خاطر مغرضانه و اسلام ستیزانه بودن مورد انتقادهای گسترده نهاده شد، شامل بعضی کشورهای غیرمسلمان مانند ونزوئلا و کره شمالی هم شد.

نه به ممنوعیت

در جلسه رأی گیری روز چهارشنبه قرار بود نمایندگان دموکرات که به طور گسترده حامی لایحه نه به ممنوعیت هستند، با بیان داستان زندگی ده ها امریکایی که به خاطر فرمان مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان از دیدار با خانواده هایشان محروم شده اند، نشان دهند که اعمال ممنوعیت سلیقه ای و از روی حب و بغض تا چه اندازه می تواند آسیب رسان باشد. دموکرات ها حتی می گویند، در نظر داشتند این لایحه را در ماه مارس به صحن کنگره ببرند اما همه گیری ویروس کرونا باعث شد، دست نگه دارند. با این حال بسیاری از ناظران بر این باورند که این لایحه تنها در مجلس نمایندگان با بیشتریت دموکرات رأی خواهد آورد و در سنا که جمهوریخواهان در بیشتریت هستند، شانسی ندارد. آنها می گویند، حتی اگر این لایحه در سنا هم رأی بیاورد، روی میز رئیس جمهوری اسلام ستیز امریکا وتو خواهد شد. اما این موضوع می تواند شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر را کاهش دهد زیرا رأی دهندگان مسلمان امریکایی بیش از پیش ترغیب خواهند شد به بایدن، کاندیدایی که آشکارا از مسلمانان حمایت می نماید و وعده برداشتن تمام محدودیت های سفر علیه مسلمانان آن هم در نخستین روزهای ریاست جمهوری اش را می دهد، رأی دهند. همچنین امریکایی های مسلمانی که تا همین چند روز پیش تمایلی به مشارکت در انتخابات نداشتند، تنها به این خاطر که ترامپ را شکست دهند، در انتخابات نوامبر مشارکت خواهند کرد. به گفته فرحانا خیری، مدیر اجرایی گروه حقوق بشری حامیان مسلمانان که یکی از هواداران لایحه نه به ممنوعیت است، امروز میلیون ها امریکایی به خاطر ممنوعیت سفر مسلمانان به امریکا از خانواده ها و عزیرانشان جدا شده اند. والدینی که نمی توانند به بچه هایشان ملحق شوند و پدربزرگ و مادربزرگ هایی چشم از دنیا فرو می بندند بدون آن که عزیزانشان را برای بار آخر ببینند.

کمپین میلیون ها مسلمان رأی می دهند

به گزارش لس آنجلس تایمز، وائل الزایات، رئیس اجرایی مجمع مسلمانان امریکا روز دوشنبه رسماً گفت که این مجمع با راه اندازی کمپینی به نام میلیون ها مسلمان رأی می دهند در کوشش برای به حدبیشتر رساندن مشارکت مسلمانان امریکا در انتخابات بویژه در ایالت های رقابتی است. او اضافه کرد: تنها در ایالت میشیگان که ترامپ در سال 2016 با اختلاف رأی کمتر از 11 هزار نفر پیروز شد، بیش از 150 هزار رأی دهنده مسلمان برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند. به گزارش سایت کریستین سنچری، جاد سلامی، دانشجوی مسلمان 20 ساله اهل میشیگان یکی از این افراد است که نه تنها خودش در انتخابات شرکت می نماید بلکه چند ماه است که دارد دوستان و همکلاسی هایش را تشویق می نماید، برای انتخابات ثبت نام نمایند. او می گوید، در انتخابات 2020 آرای مسلمانان معین نماینده خواهد بود بویژه در ایالت های مهمی مانند میشیگان، اوهایو و ویرجینیا که جمعیت مسلمانان زیاد است. تنها دشواری ای که وجود دارد، آوردن مسلمانان پای صندوق های رأی است. بنابر آمار رسمی، در انتخابات سال 2016، درصد مشارکت مسلمانان در انتخابات 61 درصد بود، در حالی که 88 درصد پروتستان ها، 87 درصد کاتولیک ها و 86 درصد یهودی ها رأی داده بودند. همچنین در سال 2016 و به طور کلی در بیشتر انتخابات های امریکا، مسلمانان تنها قشر مذهبی ای هستند که دیرتر از همه ثبت نام می نمایند اما سال جاری مسلمانان سراسر امریکا کوشش می نمایند با شرکت در انتخابات یک تغییر اساسی ایجاد نمایند و این موضوع را از ثبت نام نسبتاً زودهنگام آنها در انتخابات می توان فهمید. علاوه بر این، چندین مقام مشهور امریکایی مسلمان از جمله ایلهان عمر، نماینده مینه سوتا، کیت الیسون، دادستان مینه سوتا و اندرو کارسون، نماینده ایندیانا در نامه ای خطاب به مجمع، حمایت خود را از بایدن اعلام نموده اند.

4 زن سیاهپوست کاندیدای معاونت بایدن

به راه افتادن چنین کمپینی در سه ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری امریکا را می توان تازه ترین چالش ترامپ دانست. او که با عملکرد ناموفق خود در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا و جنبش ضدنژادپرستی جان سیاهان ارزش دارد، محبوبیتش خدشه دار شده حالا هم باید آرای مسلمانان امریکایی را به رقیب دموکرات خود واگذار کند. در عوض بایدن نه تنها از روز دوشنبه و با آن سخنرانی اسلام محبت آمیز، کاندیدای محبوب مسلمانان امریکا شده بلکه سه شنبه شب با اعلام این موضوع که در فهرست کاندیداهای معاونت خود نام رنگین پوست ها و به طور ویژه 4 زن سیاهپوست را قرار داده است، بیش از پیش دو قشر زنان و رنگین پوستان را به سوی خود جلب کرد. بایدن در مصاحبه ای با شبکه خبری ام اس ان بی سی گفت، در نظر دارد از گزینه های رنگین پوست به عنوان معاون خود استفاده کند که در این فهرست نام 4 زن سیاهپوست وجود دارد. گفته می گردد، سالی یتس، دادستان کل سابق امریکا، استیسی آبرامز، فرماندار سابق جورجیا، جین شاهین و مگی حسن این 4 زن سیاهپوست دموکرات هستند. چندی پیش نیز رسانه های امریکا احتمال دادند، میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق امریکا به مقام معاونت بایدن برسد. در شرایطی که جنبش ضدنژادپرستی جان سیاهان ارزش دارد در امریکا به راه افتاده، انتخاب یک معاون سیاهپوست شانس پیروزی بایدن را بالا می برد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14012

به "مانور تبلیغی دموکرات ها برای جذب آرای انتخاباتی مسلمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور تبلیغی دموکرات ها برای جذب آرای انتخاباتی مسلمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید