مدال رکابزن 90 ساله آمریکایی به جرم دوپینگ پس گرفته شد!

به گزارش مجله آزمون اول، دوچرخه سوار کهنسال آمریکایی که سال گذشته خیلی ها را به وجد آورده بود، به استفاده از مواد نیروزای ممنوعه متهم شد.

مدال رکابزن 90 ساله آمریکایی به جرم دوپینگ پس گرفته شد!

به گزارش خبرنگاران، آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا (USADA) اعلام نمود که مدال طلای کارل گروو رکابزن 90 ساله ای که ماه جولای سال 2018 با ثبت یک رکورد جهانی در ماده اسپرینت مقام قهرمانی را از آن خود کرد، پس گرفته شده چرا نمونه دوپینگ او مثبت درآمده است و احتمالاً این اتفاق به دلیل مصرف گوشت آلوده به ماده ای نیروزای اپیترن بولون اتفاق افتاده است.

گروو به خاطر تخطی از قوانین مبارزه با دوپینگ به صورت علنی هشداری از آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا دریافت نموده است. او تابستان امسال در رقابت های قهرمانی مسترز تِرک آمریکا رکورد جهانی به ثبت رساند و اما نه تنها این رکورد بلکه مدال طلایش هم از او پس گرفته شده است. طبق گزارش آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا، گروو پیش از ارائه نمونه دوپینگش در تاریه 11 جولای، از یک مکمل غذایی هم دارای ماده ممنوعه کلومیفین بوده استفاده نموده است.

از آنجایی که نمونه تست دوپینگ رکابزن 90 ساله آمریکایی در خلال برگزاری مسابقات گرفته شده است، نتایجی که او در تاریخ 11 جولای 2018 گرفته شده باطل اعلام شده و به این ترتیب عنوان قهرمانی از او پس گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 462

به "مدال رکابزن 90 ساله آمریکایی به جرم دوپینگ پس گرفته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال رکابزن 90 ساله آمریکایی به جرم دوپینگ پس گرفته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید