آبشار دودهساگار گوا

به گزارش مجله آزمون اول، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هندوستان یکی از جاذبه های بسیار زیبای گوا یعنی آبشار دودهساگار را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از آبشارهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران مسافر هند است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

آبشار دودهساگار گوا

یکی از مجذوب نماینده ترین مکان های تماشا در جزیره گوا که در بین گردشگران هواداران زیادی دارد، آبشار دودهساگار می باشد که به دریای شیر نیز معروف است. این آبشار زیباترین آبشار در آسیا و هم در جهان است و این زیبایی به دلیل تغییر رنگ آبشار خروشان از آبی به سفید به دلیل سرعت بالای آب آن است. از لحاظ موقعیت مکانی این آبشار در بین استان کارانتاکا که در هند استان مهمی به شمار میرود و گوا قرار گرفته است.

آبشار های دودهساگار، آبشار های چهار شاخه ای هستند که بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته اند. بر روی این رودخانه ها، جهت ریلی قطار نیز قرار گرفته اند که مسافران آن قطار هنگام عبور از این مکان، خاطرات بی نظیری را ثبت می نمایند. بعلاوه این آبشار ها به عنوان بلندترین آبشارهای هند نیز شناخته می شوند و در حدود 310 متر ارتفاع دارند و عرض آن ها در حدود 30 متر می باشد.

معنای لغوی دودهساگار یعنی دریای شیر گویا به جای آب، از دل کوه شیر سرازیر می گردد، اما این تنها به دلیل شدت جریان آب است که آب را به رنگ سفید در آورده است و این نام زیبا را به این آبشار داده است. دلیل تشکیل این آبشار را رود ماندوی می دانند که در فصل زمستان به دلیل بارش های فراوان از کوههای زیبای آبشار سرازیر می گردد. رود ماندوی یکی از پر قدرت ترین و پر شتاب ترین رود و جهان معرفی شده است.

حوالی این آبشار جنگل های پوشیده از درختان قامت بلند در برگرفته است که با وجود جریان زیاد آب آبشار، هوایی بسیار خنک (کمی رو به سرد) احساس می گردد. پرندگان، گیاهان و حیوبانات بسیاری در جنگل پیرامون این آبشار به چشم می خورد که زندگی خود را مدیون این آبشار زیبا هستند.

شاید برترین و به یادماندنی ترین لحظات سفر به هند در تور گوا را در کنار آبشار دودهساگار سپری کنید، پس حتما یادتان باشد که دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید. آبشار Dudhsagar چهار لایه است و در مجموع بیش از 310 متر ارتفاع و 30 متر عرض دارد.

جنگل های استوایی پیرامون آبشار دودهساگار برترین منطقه برای پیاده روی و سرگرمی و کاوش و ماجراجویی است. تماشای پرندگان، حیوانات و انواع گیاهانی که شاید بعضی را تا بحال از نزدیک نظاره ننموده اید، شگفت انگیز و جالب به نظر می آید.

مکان های تماشای و به ویژه طبیعی که در هندوستان خواهید دید، با یک افسانه گره خورده اند، و آبشار دودهساگار نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد:

این افسانه داستان پادشاهی قدرتمند و ثروتمند است که حکومتش در قسمت های غربی بوده است. کاخ اشراف و مجلل خود را در تپه های باغ وسیع که پر از گوزن و آهو بود بنا نموده بود.

پادشاه یک دختر زیبارو داشت که برای لذت بردن از گرفتن حمام در تابستان گرم، در دریاچه زیبایی در نزدیکی جنگل می رود و این عادت روزانه دختر پادشاه بود. کوزه از طلای ناب پر از شیر همراه دختر پادشاه بود که هر روز با خود به کنار دریاچه برای حمام گرفتن می رفت.

یک روز هنگامی که او از حمام گرفتن فارغ می شد، یک شاهزاده خوش تیپ را در میان درختان می بینید که به تماشای او ایستاده است، از شرم و خجالت کوزه شیر را در مقابل بدن خود سرازیر کرد تا شیر همچون پرده ای او را بپوشانند و تا فرصتی باشد برای خدمه اش تا اور را با لباس هایش بپوشاند …

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 37699

به "آبشار دودهساگار گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار دودهساگار گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید