مدرن ترین پارک هزاره سوم کجا واقع است؟

به گزارش مجله آزمون اول، پارک هزاره سوم ایالات متحده همان پارک معروف میلینیوم است که البته با آن چه در فکر شما از پارک وجود دارد، کلی فرق می کند. فکر نکنید این پارک جایی است برای رژه کلاغ ها یا جایی برای نوجوانان 120 سال به بالا.

مدرن ترین پارک هزاره سوم کجا واقع است؟

به گزارش خبرنگاران، این پارک به عنوان یکی از مدرن ترین بناهای معماری قرن بیستم یاد می کنند. شیکاگوی ایالات متحده میزبان این پارک زیباست. این پارک از آخرین پروژه های بازسازی فضای سبز شهر شیکاگو است که ژوئن 2004 با هدف ایجاد فضای سبز به دور از هیاهوی ناشی از تردد قطارها و کامیون ها و پارکینگ ماشین ها در بخش جنوبی شهر احداث شد.

پروژه پارک میلینیوم یکی از مهم ترین پروژه های هزاره سوم به شمار می آید و تلفیقی از هنرمعماری، مجسمه های یادبود و طراحی های ابتکاری در محوطه ای سبز است.پارک میلینیوم در ابعاد 5/24 آکر، شامل مجموعه ای از آثار برجسته هنری متعلق به هنرمندانی مشهور با پیشینه هنری ،معماران ساختمانی، طراحان و معماران فضاهای سبز و طراحانی برجسته از جمله آنیش کاپور ،فرانک گری،جاوم پلنساو البته کاترین گوستاوسون است. ریچارد ویلی شهردار پیروز شیکاگو پارک مورد نظر ما را چنین توصیف می کند: تاجی که در نقطه دید مسافران مسیر آزاد راه شیکاگو قرار گرفته است.

وی می گوید:شعار این شهر در آغاز ساختش، شهر در یک باغ بود، اما این شعار با گذشت زمان معنای خود را از دست داد، چرا که در حال حاضر شهر باغ را محاصره کرده است. پارک میلینیوم فعلی برای قشر خاصی در نظر گرفته نشده و هر بازدید کننده ای با خاطره ای به یاد ماندنی این باغ رویایی را ترک می کند. در هر فصلی که به این پارک سر بزنید، جمعیت در آن موج می زند.

میلینیوم هدیه ای با ارزش از نسل امروز برای نسل آینده است.از ویژگی های شاخص این پارک می توان به جایگاه جی پریتزکر، ساخته معمار کانادایی فرانک گری، فواره تاج ،ساخته مجسمه ساز اسپانیایی جاوم پلنسا و مجسمه کاپور، ساخته هنرمند انگلیسی آنیش کاپور اشاره کرد.

جی پریتزکر

این عمارت در نوع خود یکی از فریبنده ترین جایگاه های اجرای کنسرت و برنامه های زنده در فضای آزاد ایالات متحده آمریکاست که به دست فرانک گری ساخته شده است.این جایگاه زیبا و 120 فوتی (حدود 40 متر) از خیابان میشیگان و خیابان های اطراف آن قابل رویت است و با روکشی از ورقه های باریک فولادی ضد زنگ ،به شکل موج بزرگ آب، پوشیده شده است.

تاج فواره

این فواره از سوی مجسمه ساز اسپانیایی، جاوم پلنسا طراحی شده و از دو ستون 50 فوتی شیشه ای که در طرفین استخر گرانیتی کم عمقی قرار گرفته، تشکیل شده است. استخر با گرانیت سیاه پوشیده شده و 232 فوت طول و 48 فوت پهنا دارد. سطح این استخر به گونه ای طراحی شده که تصاویر را منعکس می کند. ستون ها با سیستم تصاویر متحرک و نور مجهز شده و آب به صورت آبشار از قسمت فوقانی هر کدام به سمت پایین سرازیر می شود.تصاویر مردم روی این ستون ها منعکس می شود و اگر فردی دهانش را باز کند این تصور برای او ایجاد خواهد شد که آب وارد دهانش می شود(این یک حقه انیماتوری است).

گردشگران و مردم ساکن این منطقه برای آن که تصویرشان روی ستون ها بیفتد، مبلغی می پردازند و مانند آنچه در تصویر مشاهده می کنید، فواره از صورت عکس بیرون می جهد.این کار یکی از بخش های درآمد زای پارک مورد نظر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41547

به "مدرن ترین پارک هزاره سوم کجا واقع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرن ترین پارک هزاره سوم کجا واقع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید