مرگ 30 نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع مطلع نظامی و غیرنظامی در نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند که از چهارشنبه گذشته تا به امروز در درگیریها با شبه نظامیان افراطی و وابسته به گروهک تروریستی داعش در شمال شرق نیجریه حدود 30 نیروی نظامی دولتی این کشور کشته شده اند.

مرگ 30 نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه

منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند که در چهار حمله دستکم 27 نیروی نظامی و 10 تن از اعضای کارگروه مشترک غیرنظامی (Civilian Joint Task Force/CJTF) از جمله فرمانده یک یگان کشته شدند.

لازم به ذکر است که فرماندهی ارتش نیجریه تا به امروز از اظهارنظر در اینباره خودداری نموده است.

شایان ذکر است که دولت اسلامی [داعش] در استان غرب آفریقا که از شاخه های داعش در این قاره است، مسئولیت حمله روز آدینه به مونگونو را پذیرفت. این گروهک تروریستی بیان کرد که در حمله روز آدینه 33 نیروی نظامی را کشته و یک نفر را ربوده است.

این در حالی است که به گفته کارگروه مشترک غیرنظامی، در این حمله که حدفاصل مونگونو و کوکاوا به وقوع پیوست، حدود 11 تا 15 نیروی نظامی کشته و تعدادی دیگر مفقود شده اند. چهار تن از نیروهای وابسته به کارگروه مشترک غیرنظامی نیز در این حمله جان خود را از دست دادند.

لازم به ذکر است که ظرف ماه های اخیر شرایط امنیتی در سراسر نیجریه از جمله در شمال شرق این کشور به شدت بی ثبات و شکننده بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22870

به "مرگ 30 نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 30 نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید