مصطفی هاشمی در واکنش به تصمیم تعطیلی لیگ بسکتبال: این همه عجله برای چیست؟

به گزارش مجله آزمون اول، بسکتبال دارد به سمت تعطیلی کامل لیگش می رود، آن هم در شرایطی که مجبور نیست تا این اندازه برای تصمیم گیری عجله کند و زمان کافی برای رصد شرایط دارد.

مصطفی هاشمی در واکنش به تصمیم تعطیلی لیگ بسکتبال: این همه عجله برای چیست؟

محسن آجرلو - تعویق یک ساله المپیک نشان داد که شاید برخی رشته ها مانند والیبال برای تصمیم دریافت درباره رقابت های پیش رویشان عجله کردند. تعبیری که شاید بتوان برای اتفاقات این روزهای بسکتبال هم بکارش برد. رشته ای که دارد به سمت تعطیلی کامل لیگش می رود آن هم در شرایطی که مجبور نیست تا این اندازه برای تصمیم گیری عجله کند و زمان کافی برای رصد شرایط دارد.

لیگ بسکتبال با شیوع کرونا یک وقفه کوتاه را در سال گذشته تجربه کرد و قرار بود مسابقات پلی آفش از اسفند ماه آغاز شود. با این حال جدی شدن شرایط باعث شد تا تصمیم گیری درباره ادامه لیگ به 20 فروردین 99 موکول شود. تصمیمی که البته هنوز گرفته نشده و با توجه به تعویق یکساله المپیک، ضرورت چندانی به دریافتش نیست. پیش از این فدراسیون مجبور بود تا لیگ را طوری تمام کند تا بازیکنان حدکثر اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد به اردوی تیم ملی بروند تا برای بازی های المپیک آماده شوند. روندی که البته حالا به طور کامل به هم ریخته و تقویم فدراسیون اولین و تنها محدودیتش، دوره آینده لیگ برتر است.

  • تیم ملی که برنامه ای ندارد

    تصمیم اخیر این روزها که البته فدراسیون تلاش دارد آن را با نظر تیم های راه یافته به پلی آف تصویب کند، تعطیلی کامل لیگ است که البته شنیده می شود قرار است در آینده برایش قهرمان و نایب قهرمان هم مشخص شده و همان رده بندی مرحله دوره ای برای لیگ مشخص شود! اتفاقی که مصطفی هاشمی به عنوان یکی از مربیان لیگ برتری به طور کامل با آن مخالف است و او هم این سوال را می پرسد که این همه عجله برای چیست؟

    سرمربی تیم مهرام درباره تصمیمی که قرار است درباره تعطیلی کامل مسابقات لیگ گرفته شود به ایران ورزشی گفت: واقعا نمی دانم این عجله برای چیست؟ المپیک که لغو شده و تیم ملی هم برنامه ای ندارد. پس چه اصراری است که به این سرعت و در شرایطی که هنوز نمی شود درباره شرایط کشور پیش بیینی واضحی داشت تصمیم گیری کنیم؟

    هاشمی درباره اظهار نظر برخی تیم های لیگ برتری درباره رسیدن جام قهرمانی به آن ها نیز گفت: مگر لیگ تمام شده که بخواهند جام را به تیمی بدهند؟ ما لیگ را با تمام سختی ها ادامه دادیم تا در پلی آف به نتیجه دلخواهمان برسیم؛ حالا بر چه مبنایی برخی تیم ها ادعای دریافت جام دارند؟

    او با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم و بازیکنان ادامه داد: من هم قطعا معتقدم در درجه اول حفظ سلامت بازیکنان و تماشاگران و ... واقع شده است اما با این شرایط که برنامه ای در پیش روی تیم ملی نیست، می شود صبر کرد تا با بهتر شدن شرایط و اجازه ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش، مسابقات را در فشرده ترین حالت ممکن و برگزار کرد.

    سرمربی مهرام درباره پیشنهادش نیز توضیح داد: کارهای زیادی می شود کرد اما اگر شرایط کمی بهتر شود و اجازه تمرین داده شود، هشت تیم پلی آف می توانند در لیگ سالن مانند آزادی جمع شوند و به صورت متمرکز مسابقاتشان را برگزار کرده و قهرمان را مشخص کنند. اتفاقی می تواند مثلا حتی در مردادماه هم بیفتد و پس از آن بازیکنان مدتی استراحت کنند و پس از آن در صورت بهتر شدن اوضاع، برای دوره آینده لیگ آماده شوند.

    • نیاز مردم به بازیابی روحی

      هاشمی همچنین درباره شرایط کشور و مردم در روزهای کرونایی و قرنطینه نیز گفت: این روزها بالاخره می گذرد و امیدوارم به خوبی هم انجام شود. با این حال فکر می کنم در دوران پس از کرونا، حاکمیت باید بتواند مردم را بجز مسائل مالی، از لحاظ روحی هم آن را به حالت عادی برگرداند. واقعا این زمان طولانی خانه ماندن چه برای بیماران و چه افراد دیگر، فشار وحشتناکی از لحاظ روحی وارد می کند و به ریکاوری نیاز دارد.

      او در انتها گفت: مردم خیلی مراقب باشند تا از این برهه هم به سلامت عبور کنند. روزهای سختی را می گذرانیم. قطعا همیشه یکی از سرگرمی های اصلی مردم هم همین ورزش بوده حالا دچار وقفه وحتی تعطیلی شده که امیدوارم با بهتر شدن شرایط، اجازه برگزاری مسابقات ورزشی هم رفته رفته تحت تدابیر خاص داده شود تا مردم هم مقداری در شرایط روحی بهتر قرار گیرند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9886

به "مصطفی هاشمی در واکنش به تصمیم تعطیلی لیگ بسکتبال: این همه عجله برای چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی هاشمی در واکنش به تصمیم تعطیلی لیگ بسکتبال: این همه عجله برای چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید