معرفی 14 مورد از سرگرمی های پوکت در تایلند

به گزارش مجله آزمون اول، سرگرمی های پوکت

پوکت بزرگترین جزیره تایلند، مساحتی حدود 540 کیلومتر مربع (تقریباً به اندازه سنگاپور) دارد. یک چهارم میلیون نفر پوکت را خانه خود می نامند که بیشتر آنها تایلندی یا چینی هستند. جزیره ساحل غربی تایلند در دریای آندامان قرار گرفته و دمای هوای آن بین 21 درجه تا 34 درجه سانتیگراد متغیر است، اما به خاطر موقعیت جغرافیایی بین ماه های نوامبر تا آوریل بیشتر اوقات هوا آفتابی و مرطوب است و از ماه مه تا اکتبر شاهد ریزش باران های موسمی هستیم. در این شهر جاذبه های زیادی وجود دارد و حدود 35٬000 نفر هر روز به سواحل زیبای جزیره سفر می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 20 مورد از بهترین سرگرمی های پوکت را به شما معرفی کنیم.

معرفی 14 مورد از سرگرمی های پوکت در تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان احتیاج دارید.

1- گشت و گذار در ساحل کاتا نوی بیچ

ساحل (Kata Noi Beach) خلیجی کوچک است که نزدیک به ساحل کاتا قرار گرفته است. علی رغم اندازه کوچکش دارای مناظر فوق العاده تماشایی است. اگر این جا را در فهرست سرگرمی های پوکت آوردید پیشنهاد می کنیم که زمانی را برای ریلکس کردن، راه رفتن در امتداد سواحل طلایی یا شنا کردن اختصاص دهید.

از چشم انداز کاتا می توانید به خلیج های کارون، کاتا و کاتا نوئی نگاهی بیندازید. بهترین زمان برای بازدید از ساحل بین نوامبر تا آوریل است چرا که در طول فصل بارش باران های موسمی شنا کردن ممکن است کار خطرناکی باشد.

2- شنا در ساحل نای هارن

ساحل نای هارن (Nai Harn Beach) در جنوب جزیره واقع شده است و علی رغم این که هر ساله هزاران بازدیدنماینده به این ساحل زیبا سفر می نمایند هنوز هم نسبتاً دست نخورده مانده و اصالت خود را حفظ نموده است. با شن و ماسه های نرم و زیبا و آبهای شفاف کریستالی در نگاه اول متوجه علت محبوبیت ساحل می شوید. در زیر سایه درختان بزرگ استراحت خواهید کرد و می توانید در رستوران های مختلفی که غذاهای محبوب تایلندی دارند غذاهای محلی را امتحان کنید. همچنین مغازه های مختلف سوغاتی فروشی انواع و اقسام صنایع دستی را کنار انواع مایو و لباس شنا می فروشند.

3- تماشای منظره از ارتفاعات کارون

چشم انداز کارون (Karon) درست در جنوب ساحل کاتا نوی قرار گرفته است و از محبوب ترین اماکن تماشای منظره در پوکت است و به طور معمول روزانه پر از گردشگران مشتاق می گردد. از آن بالا یک طرفتان منظره زیبایی از دریای اندامان را پیش روی خود دارید و از سمت دیگر مشرف به سواحل غربی و دیگر سمت جزیره هستید. اگر به نگاه کردن بر سواحل شنی سفید و دریاهای آبی زیبا علاقه مندید آن گاه متوجه خواهید شد که چرا آن بالا انقدر شلوغ است.

4- خرید در بازار شبانه آخر هفته پوکت

بازار شبانه آخر هفته پوکت (Phuket Town Weekend Night Market) بین مردم محلی با نام بازار ناکا شناخته می گردد و فاصله اندکی با خود شهر دارد. بازار شبانه ای که به ندرت بتوان جایی مانند آن را پیدا کنید. از جمله محصولاتی که می توان داخل بازار پیدا کرد می توان به انواع میوه ، عتیقه جات قدیمی، حیوانات و لباس های متنوع اشاره نمود. گشت و گذار در این بازار یکی از سرگرمی های پوکت است که هم مردم محلی و هم گردشگران به آن علاقه دارند. سعی کنید بعد از ظهر به موقع به بازار برسید تا قبل از بسته شدن مغازه ها به اندازه کافی خرید نموده باشید. پیشنهاد می کنیم که غذاهای ارزان بازار را (مثل ذرت پخته کره ای) هم امتحان کنید.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری: شنبه و یکشنبه از ساعت 16:00 عصر تا 21:00 شب

آدرس: Chao Fa West Road, Phuket Town

5- بازی با ببرهای بازیگوش

اگر تاکنون آرزو داشتید به یک ببر نزدیک شوید با او بازی کنید این جا محل تحقق آرزوهایتان است. در باغ وحش تایگر کینگدوم (Phuket Tiger Kingdom) ببرهای هندوچین را از بدو تولد تا روزهای پایانی زندگیشان نگهداری می نمایند. معموله هر روز در حدود ساعت 19:00 به آن ها غذا داده می گردد، پیشنهاد می کنیم که برای در امان ماندن از جمعیت زیاد و شلوغی صبح اول وقت در باغ وحش حاضر شوید تا بی دردسر از مجموعه دیدن کنید. آن ها از قرن 18 میلادی کار خود را شروع نموده اند. قیمت های بازدید از این مورد سرگرمی های پوکت همراه جزییات کامل تر در مطلب تجربه بازی با ببرهای وحشی در تایلند گفته شده است.

اطلاعات بیشتر

آدرس: 118/88 Moo 7 Kathu, Kathu, Phuket, Thailand, 83120

شماره تماس: 6676323311+

ساعت کاری: هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 عصر

6- شرکت در کلاس های آشپزی تایلندی

پوکت مکان های مختلف زیادی دارد که کلاس های آشپزی برگزار می نمایند و اگر به آشپزی علاقه دارید قطعا از شرکت در آن ها پشیمان نخواهید شد. در طول این مورد از سرگرمی های پوکت متوجه می شوید که بسیاری از غذاهای محلی که در تایلند می خورید با غذای تایلندی که در کشور مادری خود امتحان نموده اید، متفاوت است و این جا همه چیز سنتی تر و در حالت سنتی خود انجام می گیرد. در طول کلاس ها با اجزای مختلف آشپزی تایلندی آشنا می شوید و مهارت های کاربردی زیادی را یاد می گیرید که هنگام بازگشت به خانه هم می توانید آن ها را به کار ببرید و اطرافیانتان را با درست کردن یک غذای تایلندی اصیل شگفت زده کنید. در اکثر کلاس ها برنامه های مختلف، صبح، عصر یا کل روز وجود دارد و البته در انتهای کلاس غذاهایی را که پخته اید نوش جان خواهید کرد.

7- گشت و گذار شبانه در خیابان بانگلا

با غروب آفتاب، تردد خودرو در خیابان بانگلا (Bangla) ممنوع و می گردد و جاده جان تازه ای می گیرد. خیابان مملو از کافه های فضای باز است و بنابراین شما احتمالا مداوم از این سمت به سمت دیگر می روید تا کافه ای را که جزو سرگرمی های پوکت برای شماست پیدا کنید.

معمولا انواع بازی ها نیز براه است که با پرداختن پول نقد می توانید چند دقیقه ای هم با آن ها خود را سرگرم سازید. ممکن است پینگ پنگ بازی کنید یا سر از فروشگاه لوازم خیاطی درآورید. همچنان که در خیابان پیش می روید رقابت بر سر پایین آوردن قیمت ها داغ است و هر کافه ای کوشش در جلب کردن توجه شما دارد.

8- ملاقات با آدم های مشهور در ساحل سورین

ساحل سورین معمولاً با نام صف میلیونرها شناخته می گردد و دارای خانه هایی برای استراحت پولدار هاست و البته کلی هم هتل لوکس و گران قیمت دارد. با نگاهی به ساحل، می بینید که چرا این مکان در بین تایلندی ها و گردشگران بسیار محبوب است. غذا خوردن در این قسمت از جزیره گران است و اکثر رستوران های مشرف به ساحل غذاهای خاصی را سرو می نمایند، همچنین تعداد زیادی کافه که به روزترین منوها را دارند به چشم می خورد.

9- بازدید از پناهگاه فیل ها در پوکت

آیا همواره آرزوی فیل سواری در سر داشتید؟ اگر قصد بازدید از پناهگاه فیل ها در پوکت را دارید همین الان باید به شما بگوییم که آن ها برای همواره شما را از انجام چنین کاری منصرف می نماید. در این مورد از سرگرمی های پوکت خبری از فیل سواری نیست. بسیاری از فیل های مجموعه پیشینه دردناکی را پشت سر گذاشته اند این جا در حال پشت سر گذاشتن بحران های قبلی خود هستند.

آن ها به شما می گویند که هرگز سوار فیل نشوید و چگونه از گردشگری سالم فیلی حمایت کنید در عوض می توانید فیل ها را ببینید و از تماشای زندگی سالمشان شاد شوید.

اطلاعات بیشتر

آدرس: 100 Moo 2, Paklok | on the 4027 road in North East Phuket, Phuket 83110, Thailand

شماره تماس: +66627677111

10- بازدید از بنیاد سگ ها

هرکسی که تا به حال در تایلند بوده است، متوجه خواهد شد که سگ ها و گربه های ولگرد همه جا در خیابان ها پرسه می زنند، برای هرکسی که عاشق حیوانات باشد بازدید از بنیاد سگ های سوری (Soi Dog) در پوکت ارزش دیدن دارد. داخل مجموعه تقریباً 12،000 حیوان در سال عقیم می شوند تا خیابان ها و جاده ها برای همه امن تر گردد. شما می توانید داوطلب شوید تا از حیوانات مراقبت کنید یا فقط با هدف گشت و گذار و یکی از سرگرمی های پوکت به آن سری بزنید. هرکدام را که انتخاب کنید یکی از متفاوت ترین جاذبه های تایلند برایتان خواهد بود و تجربه اش را فراموش نخواهید کرد.

11- تماشای میمون ها در تپه میمون ها

(Monkey Hill) که با توه سا هیل (Toh Sae Hill) نیز معروف است ، بلندترین تپه در شهر پوکت است و حدود 400 ماکاک (نوعی میمون) در این تپه زندگی می نمایند و در گروه های کوچکی در سرتاسر تپه پخش هستند. میمون ها قصد ندارند که به انسان ها حمله نمایند، اما درهر صورت باید مراقب وسایل خود باشید. در پایین تپه نیز ساختمانی واقع شده است که مورد توجه مردم تایلند است و تعداد زیادی از آنها برای دریافت شماره های قرعه کشی خوش شانسی به اینجا می آیند. این بنا به افتخار سه روح مقدس مختلف به نام های Toh Sae Dang ، Toh Sae Dam و Toh Sae Kaow شناخته می گردد.

12- بازدید از خلیج فانگ نگا

در حین بازدید از کلیه سرگرمی های پوکت، باید حتما از خلیج فانگ نگا هم دیدن کنید، داخل این خلیج تقریبا 40 جزیره کوچک که مستقیماً از دل دریا بیرون می آیند مشاهده می گردد. این منطقه مملو از تالاب ها، غارها و درختانی است که باید برای دیدن همه شان وقت بگذارید، البته انجام این کار در یک روز تقریبا غیر ممکن است. این خلیج به خاطر موقعیت طبیعی جغرافیاییش به طور طبیعی در برابر شرایط آب و هوایی بد موسمی مصون است. سفر به آن همراه با تور و راهنما بهترین گزینه است، چرا که مطمئن می گردد هیچ کدام از جاذبه های آن را از دست نخواهید داد.

13- شرکت در نمایش فانتا سی

نمایش فانتا سی (Fantasea Show) یک از بزرگ ترین سرگرمی های پوکت است که در یک مجموعه 140 هکتاری با تنوع بالایی از سرگرمی ها و فعالیت ها برای همه سلیقه ها برگزار می گردد. رستوران آن 4000 جایگاه دارد که غذاهای تایلندی و بین المللی را به صورت بوفه یا انتخابی از منو سرو می کند. نمایش تئاتر به سبک لاس وگاس اجرا می گردد که بهترین اسطوره ها و افسانه های تایلند را به نمایش می گذارد. دهکده کارناوال ، مرکز خرید و بخش صنایع دستی نیز برای سرگرم شدن هرچه بیشتر شما فعالیت دارندبا توجه به تنوع بالای سرگرمی ها بهتر زود بروید تا هرچه دوست دارید را سر فرصت ببینید.

14- تماشای موزه حقه های پوکت

موزه حقه های پوکت اولین در نوع خود در جنوب تایلند است، این جا یک موزه تعاملی است که با هدف تحریک تخیل و خلاقیت شما ساخته شده است. این موزه به گونه ای طراحی شده است که بازدید نماینده با وارد شدن با همان نگاه اولیه و سطحی به شکلی جدید با هنر درگیر گردد. در بخش دائمی یا قسمت های مداوم در حال تغییر موزه، هنرهای سه بعدی زیادی برای دیدن و شگفت زده شدن وجود دارد. بلیط را می توان به صورت آنلاین هم خریداری کرد.

منبع: thecrazytourist.com

تا به حال سرگرمی های پوکت را تجربه نموده اید؟ اگر پاسختان مثبت است تجربیاتتان را برای ما کامنت بگذارید!

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1548

به "معرفی 14 مورد از سرگرمی های پوکت در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 14 مورد از سرگرمی های پوکت در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید