موافقتنامه همکاریهای گمرکی ایران و ویتنام امضا شد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: موافقتنامه همکاریهای گمرکی و یاری متقابل اداری در موضوعات گمرکی میان ایران و ویتنام به امضای رییس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک ویتنام رسید.

موافقتنامه همکاریهای گمرکی ایران و ویتنام امضا شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گمرک ،این سند همکاری در جریان سفر سه روزه انگوان خوان فوک معاون اول نخست وزیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام به تهران امضا شد.

مراسم امضای این سند و دیگر اسناد همکاریهای ایران و ویتنام در پی نشست مشترک مقامهای عالی رتبه دو کشور و با حضور معاون اول نخست وزیر ویتنام و معاون اجرایی رییس جمهوری ،در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد انجام شد.

یادداشت تفاهم همکاریهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی میان ایران و ویتنام به امضای وزرای علوم و فناوری دو کشور رسید و قرارداد اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را نیز رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاون وزیر مالیات ویتنام امضا کردند. موافقتنامه همکاریهای گمرکی و یاری متقابل اداری در موضوعات گمرکی هم به امضای مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک ویتنام رسید.

صورتجلسه اولین نشست کمیته مشترک کاری درخصوص توسعه تجارت و تبادل کالا را نیز رییس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر کشاورزی ویتنام تایید و امضا کردند.

معاون اجرایی رییس جمهوری پس از امضای چهار سند همکاری میان ایران و ویتنام به خبرنگاران گفت: در جریان این سفر پیروز شدیم قدم های موثر و مثبتی در راستای توسعه روابط دو کشور برداریم که منتج به امضای 4 سند مهم همکاری شد و یک سند مهم میان بخش های خصوصی دو کشور امضا می گردد که این اسناد زمینه همکاریهای آینده را بیش از پیش فراهم می نمایند.

شریعتمداری اضافه نمود: در این سفر دو طرف تصمیم گرفتند که در یک برنامه زمان بندی شده حجم مبادلات دو کشور را ابتدا به رقم 500 میلیون دلار و پس از آن به رقم های بالاتر افزایش دهند و همچنین توافق کردند از گسترش فعالیتها و همکاریهای دو جانبه در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، گردشگری، زیربنایی بهداشت و درمان ، علم و فن آوری و تبادل کالا به صورت جدی حمایت نمایند.

وی همچنین با اشاره به حضور هیاتی 50 نفره از فعالان مالی بخش خصوصی ویتنام در این سفر گفت: این گروه 50 نفره در حال مذاکره با فعالان بخش خصوصی ایران هستند و دو طرف تصمیم دارند از همکاریهای فعالان بخش خصوصی دو کشور حمایت جدی نمایند.

معاون اجرایی رییس جمهوری در انتها سخنان خود با تقدیر از پیشرفتهای چشمگیر و تحسین برانگیز ویتنام به ویژه در عرصه مالی، آن را مایه خرسندی دولت و ملت ایران بیان کرد.

انگوان خوان فوک معاون اول نخست وزیر ویتنام نیز در این نشست خبری با بیان اینکه از مشاهده زیبایی ها و پیشرفتهای ایران راضی شده است به هدف سفر خود به تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط اشاره نمود و گفت: دو طرف توافق کردند در زمینه های نفت و گاز، علمی و فنآوری و گردشگری همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

وی توضیح داد: به نشست مشترکی که بین فعالان مالی بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد بسیار امیدوارم و از طرف دولت ویتنام بر عزم کشورم برای ارتقای سطح مناسبات تاکید می کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2387

به "موافقتنامه همکاریهای گمرکی ایران و ویتنام امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقتنامه همکاریهای گمرکی ایران و ویتنام امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید