موافقت کمیسیون مالی با تفحص از عملکرد بانک های دولتی

به گزارش مجله آزمون اول، رییس کمیسیون مالی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های دولتی و بانک های واگذار شده در جلسه این کمیسیون اطلاع داد.

موافقت کمیسیون مالی با تفحص از عملکرد بانک های دولتی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه شنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه کلیات طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال پس از آنالیز تعدادی از احکام باقی مانده در کمیسیون به تصویب رسید که این طرح به طرح اقتصادیات برعایدی سرمایه الحاق می گردد تا آن را جامع تر و اجرایی کند.

وی اضافه نمود: طرح مذکور مربوط به اصلاح موادی از قانون مبارزه با قانون پولشویی است که شامل دو محور است؛ نخست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی به معنای تدوین گزارش عدول از اجرای قوانین توسط دستگاه های اجرایی و دومین محور اجرای ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر تصویب قانون جدید.

نماینده مردم کرمان در مجلس یادآور شد: براساس طرح مذکور تمامی تراکنش و گردش منابع اقتصادی کشور تحت سیطره بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می گیرد.

پورابراهیمی همچنین از تصویب لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر در جلسه این کمیسیون اطلاع داد و گفت: این توافقنامه نیز با توجه به ظرفیت هایی که برای اقتصاد کشور ایجاد می نماید مورد آنالیز نهاده شد و به تصویب کمیسیون رسید، همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های دولتی و بانک های واگذار شده در اجرای اصل 44 قانون اساسی و بنگاه ها و شرکت هایی اقتصادی ذیل آن ها به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید لذا به صحن علنی مجلس ارجاع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25410

به "موافقت کمیسیون مالی با تفحص از عملکرد بانک های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت کمیسیون مالی با تفحص از عملکرد بانک های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید