میکروب های روده، نیازمند توجه شما هستند

به گزارش مجله آزمون اول، میکروب ها در متابولیسم مواد غذایی، ساختن بعضی از ویتامین ها و نیز پاسخ دفاعی بدن نقش دارند.

میکروب های روده، نیازمند توجه شما هستند

به گزارش خبرنگار میکروب ها در دستگاه گوارش، دهان، روده باریک و روده بزرگ وجود دارند و در متابولیسم مواد غذایی، ساختن بعضی از ویتامین ها و نیز پاسخ دفاعی بدن نقش دارند.

تحقیقات جدید ارتباطی بین ترکیبات باکتریایی سالم و بعضی الگو ها و گرو های غذایی خاص پیدا نموده اند. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهد که رژیم غذایی به احتمال زیاد برای درمان بیماری هایی، چون زخم روده و سندرم روده تحریک پذیر، به یک خط درمانی مهم و جدی تبدیل می گردد.

اصطلاح میکروبیوتای روده یعنی تریلیون میکروارگانیسم که در روده ما زندگی می نمایند و بر کیفیت جذب غذا، سیستم دفاعی بدن و حتی احساس اضطراب یا آرامش تاثیر می گذارند.

همانطور که شواهد نشان می دهد، تعادل بین باکتری های سالم و ناسالم روده، طیف وسیعی از عوامل سلامتی مانند فشارخون، روند پیری و احتمال بروز اضطراب یا افسردگی را تحت تاثیر قرار می دهند؛ بنابراین، سالم ماندن روده ما نه تنها برای سلامتی دستگاه گوارش بلکه برای سلامت کلی بدن و حتی بهداشت روانی نیز مهم است.

جنسیت فرزندتان را خودتان مشخص کنید

در یک مطالعه، محققان 160 فاکتور رژیم را در هفت الگوی غذایی دسته بندی کردند و اثرات ضدالتهابی آن ها را در چهار گروه از شرکت نمایندگان آنالیز کردند: افرادی با بیماری کرون، افرادی با بیماری زخم روده، جمعت مرجع و افرادی که به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا بودند.

گروه گفت: ما ارتباط بین الگو های رژیم غذایی و میکروبیوتای روده را به طور عمیق آنالیز کردیم. ارتباط رژیم با میکروبیوم روده، بینش بیشتری درباره ارتباط بین رژیم غذایی و بیماری های روده به ما می دهد.

برای مطالعه بیشتر این گروه تحقیقاتی نمونه های مدفوع را از شرکت نمایندگان جمع آوری کردند و از آن ها خواستند پرسشنامه هایی در خصوص رژیم غذایی خود پر نمایند. این تیم 61 مورد غذایی که با 123 گونه باکتریایی در ارتباط بودند را پیدا کردند. همچنین 49 ارتباط بین الگو های غذایی و گروه های میکروبی یافتند.

طبق گزارشات نهایی، این مطالعه نشان داد: رژیم غذایی با مصرف پروتئین های حیوانی، آجیل، میوه، سبزیجات و حبوبات، همراه با مصرف متوسط غذا های مشتق شده از حیوانات مانند ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ، لبنیات کم چرب و مصرف کمتر گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و شیرینی، به نفع متابولیسم روده است.

به طور ویژه، این تیم رژیم های غذایی سرشار از نان، حبوبات، ماهی، سبزیجات و آجیل را با سطح پایین تر از باکتری های مضر و سطح بالاتری از باکتری های ضد التهابی روده مرتبط کردند.

نتایج حاکی از آن است رژیم غذایی به طور ویژه با بیماری های روده و تاثیرات غذا بر میکروبیوم های روده در ارتباط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3542

به "میکروب های روده، نیازمند توجه شما هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروب های روده، نیازمند توجه شما هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید