ناوالنی: ترامپ اول از همه باید مسمومیت من را محکوم می کرد

به گزارش مجله آزمون اول، الکسی ناوالنی از ترامپ بابت عدم واکنش به ادعای مسمومیتش با عامل نوویچوک انتقاد کرد.

ناوالنی: ترامپ اول از همه باید مسمومیت من را محکوم می کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکسی ناوالنی، مخالف کرملین در پاسخ به سوالی از سوی برنامه 60 دقیقه شبکه خبری سی.بی.اس درباره اینکه آیا برایش مهم است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مسمومیت این رهبر اپوزیسیون روسیه با عامل نوویچوک را محکوم کند یا نه، گفت: رئیس جمهوری آمریکا شاید باید نخستین کسی می بود که این کار را انجام می داد.

وی گفت: فکر می کنم این بسیار مهم باشد که شاید اول از همه رئیس جمهوری آمریکا باید علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی در قرن 21 صحبت و مخالفتش را اعلام کند.

وی بار دیگر با وجود این حقیقت که مسکو مکررا دست داشتن در ادعای مسمومیت را رد نموده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به دست داشتن در ادعای مسمومیتش متهم کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، چندین افسر امنیتی به صورت دائمی همراه ناوالنی در آلمان هستند و وی از سوی دولت برلین به دلیل ترس از مسمومیت مجدد تحت حفاظت است.

ناوالنی که میخواهد به زودی به مسکو برگردد، در ادامه گفت: اینکه آنها کوشش می نمایند تا من را بکشند، من باید کارم را ول کنم؟ حالا با این تجربیات من می دانم که دیگر احساس ترس ندارم و حالا آماده ام تا به کارم ادامه دهم.

اواخر اوت امسال میلادی، ناوالنی پس از بیهوشی در جریان پروازی به سمت مسکو در شهر اومسک روسیه بستری شد و اگرچه تیم وی نسبت به مسموم شدنش مشکوک شدند اما متخصصان روسی ردی از ماده سمی در خون ناوالنی نیافتند و گفتند که دلیل این بیهوشی، اختلال متابولیک است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17129

به "ناوالنی: ترامپ اول از همه باید مسمومیت من را محکوم می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوالنی: ترامپ اول از همه باید مسمومیت من را محکوم می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید