ژنرال آمریکایی: ترامپ با کاهش نیروها در آلمان، آمریکا را تضعیف می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، یک ژنرال آمریکایی تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای خود در آلمان را برخلاف تصور او عامل تضعیف آمریکا ارزیابی نموده و آن را تصمیمی صرفاً سیاسی دانست.

ژنرال آمریکایی: ترامپ با کاهش نیروها در آلمان، آمریکا را تضعیف می نماید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال بن هاجز، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی ژنرال آنسایگر، تصمیم آمریکا برای کاهش نیروهای خود در آلمان را خطا ارزیابی نموده هم زمان به آلمان درباره داشتن امیدهای زیاد برای بهبود اوضاع در صورت یک تغییر احتمالی در کاخ سفید هشدار داد.

وی تصمیم دونالد ترامپ برای کاهش نیروهای خود در آلمان را عامل ضعف آمریکا و ناتو ارزیابی و در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: من شنیده ام که این تصمیم ترامپ قرار است مجازاتی برای آلمان باشد، اما متأسفانه این نشان دهنده عدم درک کامل هم رئیس جمهور آمریکا و هم سفیر سابق آمریکا در برلین ریچارد گرنل نسبت به این مسئله است که چرا ما در آلمان نیرو داریم.

وی خطاب به این دو مقام آلمانی گفت: شما در این کشور نیستید تا از آلمان دفاع کنید بلکه در آنجا از خود ما حمایت می کنید. آمریکا اگر تعداد نیروهای خود در آلمان را کاهش دهد در واقع خود را تضعیف می نماید.

هاجز کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان را همچنین هدیه ای برای کرملین ارزیابی نموده گفت: اگرچه روسیه رفتارهای خود را تغییر نداده است اما آمریکا نیروهای خود در آلمان را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: این تصمیم ترامپ نتیجه یک تحلیل استراتژیک نبوده بلکه صددرصد یک تصمیم سیاسی برای هدف قرار دادن بعضی انتخاب کنندگان آمریکایی است.

هاجز در عین حال گفت: ما هنوز نمی دانیم که این اتفاق می افتد و هنوز هیچ طرح رسمی برای این منظور ارائه نشده است.

این ژنرال آمریکایی همچنین ترامپ را به عدم شناخت و فهم برای متحدان و دلیل حضور نیروهای خود در آلمان متهم و به اظهار نظرهای عمومی او انتقاد وارد نموده گفت: من گاهی اوقات بیشتر انتقاد از آلمان را در اظهارات ترامپ می شنوم تا انتقاد به کره شمالی و کرملین. من فکر می کنم این رویکرد کمکی به ما نمی نماید و کاملاً غلط است.

وی در عین حال درباره داشتن امیدهای اغراق آمیز برای بهبود اوضاع در صورت تغییر رئیس جمهور آمریکا بعد از انتخابات ماه نوامبر به آلمان هشدار داده گفت: تفکرات استراتژیک آلمان نباید بر اساس این شکل گیرد که چه کسی در زمان حاضر رئیس جمهور آمریکا است، حتی تحت یک رئیس جمهور دیگری در ایالات متحده دولت جدید و مردم آمریکا از آلمان انتظار دارند که به تعهدات خود عمل کند.

هاجز در عین حال ابراز امیدواری کرد که تحت ریاست جمهوری جدید آمریکا دوستی بین آلمان و آمریکا دوباره احیا گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12134

به "ژنرال آمریکایی: ترامپ با کاهش نیروها در آلمان، آمریکا را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آمریکایی: ترامپ با کاهش نیروها در آلمان، آمریکا را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید