نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی پی منتشر شد
به گزارش مجله آزمون اول، به نقل از راه پرداخت؛ دیجی پی بعد از دو سال نخستین گزارش رسمی و عمومی خود را به منظور ایجاد شفافیت در شرایط عملکرد این مجموعه منتشر کرده است. تمام اطلاعات ارائه شده در ایران گزارش، بر اساس عملکرد دیجی پی در بازه زمانی 1 دی 98 تا 30 آذر 99 بوده و مبنای رشد در قیاس با مدت مشابه گذشته است.

دیجی پی از سال 1397 به عنوان بازوی فناوری مالی فعالیت خود را در خبرنگاران، بزرگترین کسب وکار تجارت الکترونیک کشور، آغاز کرده است و در سه حوزه سوپراپلیکیشن و پلتفرم خدمات، خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت و کیف پول به گروه های مختلف کاربران خدمت ارائه می دهد. دیجی پی بعد از دو سال، نخستین گزارش رسمی و عمومی خود را به منظور ایجاد شفافیت منتشر کرده است. این در حالی است که این مدت زمان برای ارائه گزارش عملکرد بسیار کوتاه است. تمام اطلاعات ارائه شده در این گزارش، بر اساس عملکرد دیجی پی در بازه زمانی 1 دی 98 تا 30 آذر 99 بوده و مبنای رشد در قیاس با مدت مشابه گذشته است.
سوپر اپلیکیشن دیجی پی
خدماتی که دیجی پی در سوپر اپلیکیشن خود ارائه می دهد، شامل امور مالی روزمره مانند انتقال وجه (کارت به کارت و انتقال از کیف پول)، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنت، خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده ای، طرح ترافیک، کرایه تاکسی، خیریه و… است. دیجی پی با بازپرداخت بخشی از وجه پرداخت شده به کاربر یا کش بک (Cash Back)، توجه ویژه ای به موضوع گیمیفیکیشن (Gamification) نشان داده است. کاربران با انجام تراکنش یا از طریق بازی ها و جشجنواره های درون برنامه ای هدیه نقدی و امتیاز دریافت می کنند.
بر اساس این گزارش عملکرد، دیجی پی بستر مینی اپ را برای کسب وکارهای آنلاین و یا کسب و کارهایی که هنوز به فضای آنلاین ورود پیدا نکرده اند، فراهم کرده است. بر این اساس این کسب وکارها می توانند طی چند روز درگاه فروش خدمات یا کالا در دیجی پی فعال کنند. این فعالان نه تنها کسب وکار خود را در معرض دید کاربران دیجی پی قرار می دهند، بلکه از خدمات بازاریابی، پشتیبانی و زیرساخت های این سوپراپلیکیشن هم بهره مند می شوند.
در واقع سوپراپلیکیشن دیجی پی پلتفرمی برای معرفی و فروش خدمات و محصولات تمام کسب وکارها در حوزه های مختلف است و هر کسب وکاری می تواند خدمت یا محصول خود را در قالب یکی از مینی اپ های دیجی پی، در این پلتفرم به کاربران عرضه کند. همچنین نکته جالب توجه این است که میانگین نسبت نصب کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه سوپر اپلیکیشن 21 درصد است. دیجی پی در این گزارش اعلام کرده که بیش از 1 میلیون بار هم توسط کاربران نصب شده است.
خدمات پرداخت اعتباری
سرویس پرداخت اعتباری دیجی پی به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به معرفی ضامن، انواع کالا را اقساطی خریداری کنند. دیجی پی شیوه سنتی و پیچیده خرید اقساطی را که پیش از این در لیزینگ ها و بانک های کشور ارائه می شد، به کمک پلتفرم هوشمند و مقیاس پذیر خود، به راحت ترین روش خرید اقساطی تبدیل کرده است. در حال حاضر این امکان برای خرید اقساطی از خبرنگاران فراهم شده است و به زودی در سایر فروشگاه ها هم قابل توسعه خواهد بود.
ارائه اعتبار خرید اقساطی از یک سو با افزایش قدرت خرید کاربران به رشد اقتصاد دیجیتال کمک می کند و از سوی دیگر با انجام فرآیند اعتبارسنجی آنلاین، بستر مناسبی برای شناخت و مطالعه رفتارهای مالی کاربران ایجاد می کند. علاوه بر این، دیجی پی با همکاری بانک ها و بازارگاه یا مارکت پلیس های (Marketplace) آنلاین، عملیات تسویه حساب را با فروشندگانی که با پلتفرم های آنلاین همکاری می کنند، در زمانی کوتاه تر انجام می دهد و با تأمین سرمایه در گردش برای فروشندگان به رشد فروش آن ها کمک می کند. با توجه به اینکه دیجی پی سهم عمده ای در بازار خدمات اعتباری آنلاین (Lendtech) دارد، این گزارش شرایط گویایی از کل بازار خدمات اعتباری آنلاین کشور ارائه می دهد.
کیف پول دیجی پی
پرداخت با کیف پول دیجی پی، برای تمام پرداخت های درون برنامه ای (In - App Purchase)، وب سایت های گروه خبرنگاران و قابل استفاده است و به دلیل اتصال به خبرنگاران، پرمصرف ترین و قابل خرج ترین کیف پول هوشمند ایرانی است. ویژگی اصلی کیف پول دیجی پی، پرداخت سریع و در عین حال امن است که درصد پیروزیت تراکنش های آن، به مراتب بالاتر از سایر درگاه های پرداخت کشور است. مشتریان می توانند برای استفاده از خدمات کسب وکارها، کیف پول خود را در سوپراپلیکیشن دیجی پی شارژ کنند و به سرعت از خدمات کسب وکارهای مختلف استفاده کنند.
کسب وکارها هم می توانند ازطریق APIهای کیف پول دیجی پی، امکان شارژ کیف پول را از طریق حساب کاربری مشتری در وب سایت/سوپراپلیکیشن خود فراهم کنند. برای اولین بار در ایران، امکان فروش اشتراک خدمات کسب وکارهای مختلف به صورت دوره ای یا سابسکریپشن (Subscription) از طریق کیف پول دیجی پی ممکن شده است. با این قابلیت، هزینه اشتراک به صورت اتوماتیک از کیف پول مشتری در دیجی پی پرداخت خواهد شد.
علاوه بر این، امکان برداشت اتوماتیک از حساب بانکی (Direct Debit) هم در کیف پول دیجی پی فراهم شده است و کاربر بعد از عقد قرارداد، بدون نیاز به شارژ کیف پول، می تواند از خدمات سابسکریپشن و همچنین پرداخت با کیف پول استفاده کند. هدف نهایی کیف پول دیجی پی ایجاد یک کیف پول یکپارچه بین کسب وکارهای آنلاین است که با خلق تجربه پرداخت امن و سریع (One - click Payment) منجر به افزایش فروش کسب وکارهای آنلاین و رشد تجارت الکترونیک شود.
درگاه پرداخت هوشمند
درگاه پرداخت هوشمند دیجی پی در لحظه، تراکنش ها را به نحوی بین بهترین درگاه های پرداخت بانکی توزیع می کند که شانس پرداخت پیروز کاربران، به بالاترین میزان افزایش پیدا کند. این انتخاب هوشمند، بر اساس شاخص های اصلی کیفیت درگاه از جمله درصد پیروزیت پرداخت، خطای درگاه، مدت زمان پردازش عملیات پرداخت، مدت زمان پاسخگویی سرور و… به صورت آنلاین و اتوماتیک انجام می شود. عملیات بازگشت وجه (Refund) دیجی پی هم با توجه به ارتباط مؤثر با درگاه های پرداخت بانکی و نگاه یکسان به آن ها، مانیتورینگ لحظه ای، توسعه محصول و طراحی اختصاصی با توجه به نیازمندی کسب وکارها، از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین دیجی پی به کسب وکارهای آنلاین کمک کرده است که به جای عقد قرارداد با چندین درگاه پرداخت بانکی، تنها با یک قرارداد، از سریع ترین و کم خطاترین درگاه پرداخت کشور بهره مند شوند.
خدمات پشتیبانی دیجی پی
هدف مرکز پشتیبانی و عملیات دیجی پی، ایجاد تجربه ای کاملا آنلاین برای کاربران خدمات پرداخت اعتباری است. این تیم در تلاش است تا کاربران بتوانند فرآیند خرید اقساطی را به دور از پیچیدگی های معمول، همچون فرآیند خرید نقدی از فروشگاه های آنلاین انجام دهند.
منبع: دیجیکالا مگabanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.