نرخ اشتغال بخش خدمات در زنجان از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، احمد غریوی شامگاه پنجشنبه در جلسه هم اندیشی کسب وکار دوره گردشگری اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از ادغام مأموریت ها و وظایف عمده ای را در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و مالی ورود پیداکرده است.

نرخ اشتغال بخش خدمات در زنجان از میانگین کشوری پایین تر است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان به فضای کسب وکار در استان زنجان اشاره نمود و گفت: صندلی استان زنجان در فضای کسب و کار خوب است و توسعه در این حوزه احتیاجمند توسعه زیرساخت ها است.

غریوی اضافه نمود: طبق بخش نامه ای که استاندار زنجان نیز آن را تصویب نموده بیش از 220 فرصت شغلی در حوزه گردشگری و خدمات در راستای اشتغال زایی و رونق گردشگری در زنجان ایجاد می گردد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تأکید کرد: از 12 کارگروه استان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 9 کارگروه عضو است که یکی از این کارگروه ها در رابطه با اشتغال بوده که اشتغال در توسعه خدمات و گردشگری نیز در این کارگروه ها مطرح می گردد.

غریوی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان از میانگین کشوری 10 درصد پایین تر است، اضافه نمود: باید با اقداماتی درست نرخ اشتغال در بخش افزایش یابد و دستگاه ها همکاری نمایند.

وی گفت: اداره کل کار و رفاه اجتماعی در ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران نقش مهمی دارد و در راستای امنیت در فراوری سال گذشته کمیته ای با عنوان پیشگیری از تنش های کارگری که مسائل و مسائل فراوریی و صنعتی را رصد و برطرف کند تشکیل شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اقتصاد کشوردرسه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف شده است.

وی اضافه نمود: 40 هزار بیکار در استان وجود داردو در این میان برای برطرف بیکاری در استان احتیاج به همکاری دستگاه های اجرایی، فعالان مالی و سرمایه گذاران است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان توضیح داد: سرمایه گذار برای ورود به استان احتیاج به امنیت دارد و در این میان سرمایه گذار احتیاج به سود به موقع داشته و از فضای سالم برخوردار باشد.

غریوی اضافه نمود: استان زنجان درزمینه فعالیت های صنعتی در رتبه چهاردهم و درزمینه فعالیت های معدنی در رتبه دوازدهم کشوری قرار گرفته است.

وی توضیح داد: باید دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با سرمایه گذار داشته باشند تا وی بتواند در استان سرمایه گذاری بکند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان اضافه نمود: در توسعه فراوری و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی همکاری دستگاه های استان احتیاج است و در این میان جذب مشارکت سرمایه گذاری در تمامی عرصه ها می تواند به توسعه اقتصاد استان یاری بکند.

غریوی اضافه نمود: حضور سرمایه گذار در استان احتیاج به زیر ساخت ها دارد، بنابراین باید به تأمین زیر ساخت ها توجه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7351

به "نرخ اشتغال بخش خدمات در زنجان از میانگین کشوری پایین تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اشتغال بخش خدمات در زنجان از میانگین کشوری پایین تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید