نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی

به گزارش مجله آزمون اول، شورای امنیت سازمان ملل در پی آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی نشستی برگزار می نماید.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی

منابع دیپلماتیک با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفتند این نشست روز پنجشنبه به وقت محلی برگزار می گردد.

پیش از این، بعضی منابع خبری به نقل از دیپلمات های سازمان ملل گفتند شورای امنیت درباره کره شمالی نشستی برگزار خواهد نمود.

رسانه های کره شمالی روز چهارشنبه گفتند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری رودونگ سینمون کره شمالی گفت: در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تایید کردند.

پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره، این آزمایش را در کنار مقامات دفاعی مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم جون اون رهبر کره شمالی برغم ابراز تمایل برای بازگرداندن خطوط ارتباطی بین دو کره، گفت که رفتار آمریکا در دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تغییر ننموده است

رهبر کره شمالی بعلاوه پیشنهاد گفتمان آمریکا را نمایشی خواند و گفت:اکنون آمریکا از مشارکت دیپلماتیک و گفتمان بدون پیش شرط حمایت می نماید. اما این مساله چیزی جز نمایش برای پوشاندن اقدامات خصمانه آنها نیست.

کیم جون اون اظهار کرد که با گذشت 8 ماه از حضور دولت نو آمریکا هیچ تغییر در تهدید نظامی و سیاست خصمانه آنها در قبال پیونگ یانگ تغییر ننموده است.

به گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بعلاوه از شلیک یک پرتابه با برد کوتاه در روز چهارشنبه اطلاع داد. ارتش کره جنوبی گفت: این موشک در ساعت 6: 40 صبح به وقت محلی از موپیونگ ری در استان جاگانگ شلیک شد و در آبهای ساحلی شرقی فرود آمد.

ارتش کره جنوبی بعلاوه گفت که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیل این آزمایش موشکی کره شمالی است.

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان گفت کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.

کره شمالی در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد نو استفاده نموده، اما این کشور اخیراً از موشک نوی که از واگن قطار شلیک شده است هم رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که با هدف توقف برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ در برابر تحریم های ایالات متحده شروع شده بود، از دو سال پیش (2019) متوقف شد.، ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29306

به "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید