هشدار لاوروف درباره بازی های خطرناک ناتو در فضای سایبری

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: طرح های ناتو برای گسترش فعالیت های عملیاتی خود در فضای خارج از زمین و فضای مجازی، می تواند به سیستم ثبات راهبردی در دنیا آسیب رسانده و باعث افزایش وخامت اوضاع گردد.

هشدار لاوروف درباره بازی های خطرناک ناتو در فضای سایبری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در نشست شورای امور بین الملل خاطرنشان کرد که قصد ناتو برای تبدیل فضای خارج از جو زمین و فضای مجازی به محیطی برای فعالیت های عملیاتی خود، سیستم ثبات راهبردی دنیای را تضعیف نموده و منجر به افزایش وخامت اوضاع خواهد شد.

وی گفت: ما شاهد تحرکاتی در جهت افزایش تنش در حوزه ثبات راهبردی و در زمینه سلاح های هسته ای هستیم. علاوه بر این، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز بازی بسیار خطرناکی را با گسترش فعالیت های عملیاتی خود در دو محیط جدید - در فضای خارج از زمین و فضای مجازی شروع نموده که می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.

لاوروف با اشاره به اینکه بعضی از همتایان غربی هنوز در رویای بازگرداندن تسلط دنیای سابق خود هستند، اضافه کرد: ساختار ثبات راهبردی دنیا با مشارکت فعال ایالات متحده و اقدامات این کشور در حال نابود شدن است.

وی هشدار داد، از سه پیمان مهم بین المللی که سنگ زیربنای ثبات راهبردی در دنیا بود، اکنون دیگر دو پیمان در زمینه دفاع ضد موشکی و موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر توسط آمریکایی ها نابود شده است و پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، آخرین ابزار در زمینه ثبات راهبردی است که سرنوشت آن نیز همچنان مبهم بوده و مقامات واشنگتن کوشش جدی برای حفظ و ادامه آن از خود نشان نمی دهند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5527

به "هشدار لاوروف درباره بازی های خطرناک ناتو در فضای سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لاوروف درباره بازی های خطرناک ناتو در فضای سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید