واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، دکتر نیلا فرید ملوک وزیر بهداشت اندونزی در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، گفت: سلامت یکی از اولویت های رییس جمهور اندونزی است و دولت علاوه بر تمرکز در توسعه زیرساخت ها، به سلامت جامعه نیز توجه جدی دارد.

واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

وی اضافه نمود: جمعیت ایران حدود 80 میلیون نفر است اما اندونزی 4 برابر ایران جمعیت و 17500 جزیره دارد که در منطقه زلزله خیزی قرار گرفته و مسائل زیادی در کشور داریم چون الگوی بیماری ها از واگیردار به سمت غیرواگیر تغییر یافته است بنابراین اولویت و تمرکز ما نیز، این بیماری ها به ویژه دیابت و فشارخون بالا است.

وزیر بهداشت اندونزی گفت: شناسایی و غربالگری فشارخون بالا در ایران برای جمعیت بیش از 30 میلیون نفری و کاهش مرگ مادران باردار و بچه ها برای من جذاب است و می توانیم در این زمینه ها همکاری هایی در آینده داشته باشیم.

ملوک افزود: در نشست آستانه تاکید کردیم که باید بهداشت اولیه را تقویت کنیم. رویکرد ما در اندونزی توجه به بهداشت در خانواده است تا از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در ایران برای ما جذاب است، گفت: در اندونزی در این زمینه، در مراحل اولیه قرار داریم و بیمه سراسری و رایگان برای مردم این کشور صورت گرفته و بیشترین هزینه های درمانی توسط دولت و مابقی توسط مردم تامین می گردد.

وزیر بهداشت اندونزی در خصوص اهداف سفر خود به ایران گفت: یکی از اهداف سفر ما این است که از نزدیک سیستم بهداشتی و درمانی ایران را ببنیم و در زمینه های فناوری سلول های بنیادی، پیوند اعضا و تقویت گردشگری سلامت در اندونزی با توجه به وجود 17500 جزیره در این کشور، همکاری های خود را گسترش کنیم.

ملوک با اشاره به همراهی شرکت های دارویی اندونزیایی در سفر خود به ایران، اضافه نمود: در خصوص انتقال فناوری داروسازی بین دو کشور، تقویت فراوری مواد اولیه و دیگر زمینه ها علاقه مند به ارتقای همکاری های مشترک هستیم و امیدواریم که توافق نامه و تفاهم نامه ها، اجرایی گردد.

وی در خصوص شرایط همکاری با ایران در زمان تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، گفت: کار ما در تقویت همکاری های بهداشتی و درمانی با ایران، بشردوستانه و انسانی است و این همکاری ها می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت اندونزی در خصوص میزان واردات دارو به این کشور و چشم انداز همکاری های دارویی با ایران، گفت: بیش از 80 درصد از داروهای مورد احتیاج اندونزی، ساخت داخلی است و آنچه احتیاج به واردات داریم، داروهای با تکنولوژی پیشرفته است. در اندونزی 200 صنعت دارویی فعال هستند و سیاست دولت ما عدم وابستگی در تهیه مواد اولیه دارویی و ساخت داروهای وارداتی است.

وی یادآور شد: امیدواریم که از همکاری با ایران در خصوص فناوری نانو و انتقال فناوری دارو بیشتر استفاده کنیم و اندونزی می تواند به عنوان نماینده داروهای ایرانی در اندونزی و کشورهای همسایه نقش آفرینی کند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2903

به "واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر بهداشت اندونزی به پرونده الکترونیک سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید