وودی آلن پس از 45 سال استراحت می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، وودی آلن که از سال 1974 میلادی تاکنون در هر سال یک فیلم ساخته است برای اولین بار در سال آینده پروژه ای برای ساخت در برنامه کاری ندارد.

وودی آلن پس از 45 سال استراحت می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، یک روز بارانی در نیویورک چهل وهشتمین ساخته وودی آلن کارگردان کهنه کار هالیوودی است که قرار است تا انتها سال از سوی کمپانی آمازون اکران گردد اما بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی فیلم های IMDb در سال آینده میلادی هیچ پروژه سینمایی در برنامه آلن 82 ساله قرار ندارد و وی برای اولین بار در 45 سال گذشته یک سال را بدون ساخت فیلم سپری خواهد نمود.

پروژه بعدی آلن که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نگردیده برای سال 2020 میلادی در نظر گرفته گردیده است.

تعداد ساخت فیلم از سوی وودی آلن در سینمای معاصر بی سابقه است و و وی در 44 سال گذشته هر سال یک فیلم ساخته است. وی در سال 2016 یک قرارداد ساخت پنج فیلم را با کمپانی آمازون امضاء کرد و پس از ساخت فیلم واندوریل در سال 2016 و فیلم یک روز بارانی در نیویورک که سال جاری اکران می گردد، ساخت سه فیلم دیگر از آن باقی مانده است.

در فیلم یک روز بارانی در نیویورک که یک اثر کمدی رومانتیک است بازیگرانی چون تیموثی شالامی، سلنا گومز، اله فانینگ، ربکا هال و جود لا ایفای نقش نموده اند و داستان آن درباره زوجی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به نیویورک سفر می نمایند اما با آب و هوای بد و مجموعه ای از اتفاقات رو به رو می شوند.

معمولا بازیگران سرشناسی در آثار وودی آلن بازی می نمایند که این کار را با بواسطه شهرت وودی آلن با دستمزدهای پائین تر و همچنین با هدف کسب جوایز سینمایی انجام می دهد. ساخته های آلن تاکنون برنده هفت جایزه اسکار در شاخه های بازیگری گردیده اند و خود وی نیز تاکنون چهار جایزه دریافت نموده است.

دو جایزه بهترین کارگردانی و شش جایزه بهترین فیلم نامه از جوایز بفتای انگلیس، خرس نقره ای جشنواره برلین در سال 1975، جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال 1985 برای رز بنفش قاهره، دو جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای منهتن و رز بنفش قاهره، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال 1995 و جایزه یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره سن سباستین در سال 2004 از جمله افتخارهای سینمایی وودی آلن محسوب می شوند.

او 24 بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن گردیده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی می گردد.

آنی هال، صحنه های داخلی، منهتن، خاطرات اکلیلی، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله های بر فراز برادوی، آفرودیت قدرتمند، شالوده شکن، نیمه شب در پاریس، تقدیم به رُم با عشق، یاسمن غمگین، کافه سوسایتی و مرد بی منطق از جمله دیگر ساخته های این کارگردان صاحب نام سینمای دنیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13

به "وودی آلن پس از 45 سال استراحت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وودی آلن پس از 45 سال استراحت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید