پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند!

به گزارش مجله آزمون اول، نام پاترول برای مخاطبان صنعت خودرو در داخل کشورمان کاملا آشنا و شناخته شده، است. مدل های دهه 60 و 70 (شمسی) این شاسی بلند جان سخت هنوز هم در خیابان های ایران دلبری های خاص خود را دارند و با توجه به رده قیمتی و ویژی های آفرودی همچنان جز انتخاب های بخش خاصی از مشتریان قرار دارند.

پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند!

به گزارش عصرایران، اما قطعا یکی از جذاب ترین مدل های پاترول را باید در امارات دیدار کرد! البته این یک پاترول مدل 2020 نیست بلکه نسخه ای خاص با لوگوی نیسمو است که در سال 2016 فراوری شده است.

همانطور که می دانید حضور نام نیسمو روی محصولات نیسان به مفهوم ویژگی های پرفورمنس و تیونینگ کارخانه ای آن محصول خواهد بود.

طراحی

پاترول نیسمو 2016 با رنگ اصلی مشکی و رنگ مکمل قرمز نیسمو یک منظره باشکوه را ایجاد نموده است. اینجا همه چیز ساده، اما جذاب به نظر می رسد. عناصر کرومی در تمامی قسمت های بدنه بویژه گریل (جلوپنجره) خودنمایی می نماید. با حرکت به سمت نمای جانبی رینگ های پره ای دوبل 22 اینچی با تم دو رنگ، آبشش انتهای فندر (گلگیر) با لعاب کرومی و همچنین زه دور شیشه ها که بازهم جلوه ای کرومی دارد براحتی برای لحظاتی مخاطب را مجذوب خود می نماید.

در نمای جانبی بهتر از هر جهت دیگر می توان به ضعف های آئروداینامیک این محصول پی برد، اما به هر ترتیب این ویژگی در ذات بیشتر شاسی بلند ها وجود دارد و اینجا تاکید بر ویژگی های آفرودی است تا سرعت بالاتر در جاده های هموار.

در نمای عقب نیز همه چیز به خوبی جانمایی شده است. چراغ های اصلی با گرافیک داخلی جذاب خود درون قابی از کروم قرار دارند. کمی پایین تر بامپر حجیم و خروجی دوقلوی اگزوز قرار گرفته که تاکیدی بر قابلیت های اسپرت این خودرو دارد.

از منظر ابعاد؛ پاترول نیسمو 2016 برابر با 5140 میلیمتر در طول، 1995 میلیمتر در عرض و 1940 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور های آن نیز برابر با 3075 میلیمتر است.

وزن خالص خودرو برابر با 2795 کیلوگرم برآورد شده است.

کابین

داخل کابین با 3 ردیف جایگاه فضای کافی برای حمل 7 سرنشین بزرگسال را ایجاد می نماید. بخش های مختلف آن از مواد باکیفیت فراوری شده، اما برای سال 2020 جذابیت فناورانه چندانی ندارند، ولی به هر ترتیب همچنان زیبا و کم نقص به نظر می رسد.

یک نمایشگر دیجیتال فضای بین نشانگر های سنتی آمپر را پر نموده و اطلاعات ضروری خودرو را مقابل راننده قرار می دهد. یک نمایشگر کوچک ویژه تنظیمات سرگرمی نیز در مرکز کنسول جلو واقع شده است و تریم طرح چوب براق بر زیبایی های فضای داخلی کابین افزوده است.

از دیگر امکانات کابین می توان به استراحتگاه دست ردیف جلو، قطب نما، پخش دی وی دی، سانروف الکتریکی، نگهدارنده لیوان جلو و عقب، جایگاه های عقب تاشو، تنظیم برقی جایگاه، سوکت برق 12 ولت، تهویه اتوماتیک، بلوتوث، یو اس بی و ... اشاره نمود.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند: دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، ریموت استارت، استارت دکمه ای، ایربگ، ABS، قفل دیفرانسیل، نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز دیسکی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، EBD، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، ایزوفیکس جایگاه کودک و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه

اما هنگامی که نام نیسمو با نیسان مطرح می گردد؛ نهایت هیجان زمانی خواهد بود که ویژگی های پیشرانه آشکار گردد! اینجا هم از یک نمونه 5.6 لیتری 8 سیلندر با 428 اسب بخار خروجی و گشتاور 590 نیوتن متر استفاده شده تا این پاترول 2016 در سال 2020 همچنان رقبای خود را به چالش وارد کند.

بیشینه سرعت 220 کیلومتر در ساعت محاسبه شده و جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک با سامانه تمام چرخ محرک هماهنگ شده است.

در آنالیز ها شاخص صفر تا 100 کیلومتر برابر با 7.3 ثانیه محاسبه شده است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16619

به "پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاترول نیسمو؛ خودرویی 4 ساله که همچنان رقبا را به چالش می کشاند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید