پارسال جواد ظریف سال جاری بیژن زنگنه!ترامپ به دنبال چیست؟نیویورک تایمز پاسخ داد

به گزارش مجله آزمون اول، روزنامه آمریکایی معتقد است که تحریم های بخش نفتی امریکا علیه ایران با این هدف است که کار برای تهران و رئیس جمهور بعدی آمریکا سخت تر گردد.

پارسال جواد ظریف سال جاری بیژن زنگنه!ترامپ به دنبال چیست؟نیویورک تایمز پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ در کوشش است تا با تقویت هر چه بیشتر کارزار فشار حداکثری علیه ایران، کار را برای دولت احتمالی بایدن سخت تر کند. در واقع دولت ترامپ روز دوشنبه در حالی که تنش بین واشنگتن و تهران در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش می یابد، تحریم های گسترده مالی علیه بخش نفت ایران را اعمال کرد. اگر در آینده هر رئیس جمهور بخواهد مذاکرات خود را با ایران شروع کند، این تحریم ها مانع جدیدی ایجاد می نماید.

بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری قول داده که در صورت انتخاب شدن، ورود مجدد به توافق هسته ای را که ترامپ دو سال پیش از آن خارج شده را مورد تبادل نظر قرار دهد. با این وجود، این فرایند مذاکره باید مستلزم برطرف یک سری تحریم هایی باشد که ترامپ علیه ایران اعمال نموده است. اما با توجه به تعدد اقداماتی که آقای ترامپ وضع نموده، لغو آن برای آقای بایدن سخت خواهد بود.

علیرضا میریوسفی سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: خصومت ایالات متحده با مردم ایران حد و مرزی ندارد. ایالات متحده نهادهای ایرانی را که قبلاً تحت اتهام جعلی دیگری تحریم شده اند، باز تحریم می نماید. با این حال، اعتیاد ایالات متحده به تحریم ها نتیجه ای نداده است.

به گفته کارشناسان اقدامات وزارت خزانه داری در تحریم بخش های صنعت نفت ایران، وزنی سیاسی و نمادین دارد. کارشناسان انرژی و مالی می گویند که این کشور چگونگی محدود کردن تحریم ها را فهمیده و توانسته است روزانه حدود 300 تا 400 هزار بشکه نفت صادر کند که عمدتا به چین و سوریه است. میثم شریفی ، فعال حوزه انرژی گفت: دولت ترامپ می خواهد خروج از این باتلاق را برای دولت بایدن و ایران سخت نمایند. ترامپ احساس می نماید ممکن است شکست بخورد، و در کوشش است که دیپلماسی را مسدود کند.

تحریم ها علیه بیژن زنگنه که یک میانه رو و تکنوکرات حرفه ای است نشان می دهد واشنگتن با دنبال کردن چنین استراتژی در پی فشار به مقامات سطوح بالای جناح های سیاسی ایران است. پیش تر نیز در سال 2019 جواد ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17586

به "پارسال جواد ظریف سال جاری بیژن زنگنه!ترامپ به دنبال چیست؟نیویورک تایمز پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارسال جواد ظریف سال جاری بیژن زنگنه!ترامپ به دنبال چیست؟نیویورک تایمز پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید