پارک ملت رشت، بزرگترین پارک بعد از باغ محتشم

به گزارش مجله آزمون اول، رشت یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همواره بیدار یاد می نمایند. این کلانشهر بعلاوه پرجمعیت ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر گیلک نشین دنیا و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می گردد. رشت سومین شهر توریست پذیر ایران است.

پارک ملت رشت، بزرگترین پارک بعد از باغ محتشم

رشت، یکی از شهرهای بی نهایت زیبا و پرطرفدار است. این شهر محبوب در خطه ای کاملا سبز از شمال ایران قرار گرفته است و هرچه از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بکر، جاده های رویایی و منظره ها آن بگوییم کم است. یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سر بزنید پارک ملت رشت است.

بوستان ملت رشت (Mellat Park) پس از باغ محتشم (پارک شهر) بزرگترین پارک رشت به شمار می رود. این پارک که انتخاب خیلی ها برای گذران اوقات فراغت است در گذشته به نام باغ سیاه شناخته می شد و بعد ها پس از بازسازی به پارک عمومی رشت معروفیت یافت. بوستان ملت یکی از مراکز ورزش همگانی صبحگاهی در رشت بوده که همه روزه افراد زیادی را برای ورزش همگانی به داخل پارک می کشاند.

درختان این پارک اغلب قدیمی بوده و جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان آن به همراه دارد. بوستان ملت رشت دیدنی های ویژه ای در خود دارد که از معروف ترین های آن می توان به آب نمای موزیکال اشاره نمود که داخل برکه مرکز پارک قرار گرفته و در شب بسیار دیدنی می گردد. در سال 1381 یک مجتمع آکواریومی که دارای 680 قطعه از ماهیان کمیاب تزیینی شمال و جنوب کشور و 28 قطعه خرچنگ بود در این پارک به بهره برداری رسید.

بعضی از دیگر امکانات این پارک زیبا شامل امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی نظیر زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، وسایل ورزشی همگانی، ساعت آفتابی از نوع قطبی و به شکل کتاب و قلم، وسایل و زمین بازی بچه ها، برکه طبیعی زیبا همراه با دو فواره بلند و پرندگان و ماهی های درون این برکه، عبادتگاه و مبلمان پارکی می باشد.

در سمت ورودی خیابان انصاری یک خانه روستایی قرار گرفته است که به عنوان جاذبه های گردشگری این پارک به شمار میرود و اکنون به عنوان مرکز اطلاع رسانی گردشگران و مکانی برای برگذاری بعضی جشن ها و مراسمات مورد استفاده قرار میگیرد.

آدرس بوستان ملت: گیلان، رشت، بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

منبع: گردشبان
انتشار: 3 تیر 1403 بروزرسانی: 3 تیر 1403 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 43482

به "پارک ملت رشت، بزرگترین پارک بعد از باغ محتشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملت رشت، بزرگترین پارک بعد از باغ محتشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید