پرفروش&zwnjترین فیلم&zwnjهای سینما را بشناسید

به گزارش مجله آزمون اول، این روزها سینما بیشتر از آن که هنر باشد، یک صنعت گسترده و پیچیده است. استودیوهای سینمایی در سراسر دنیا، کوشش می نمایند تا فیلم های هیجان انگیز و جالبی بسازند که در جذب تماشاگر پیروز باشند. بنابراین فیلم های سینمایی پرفروشی که هر سال منتشر می شوند، لزوما قرار نیست کیفیت هنری بالایی داشته باشند. اما عناوینی که محبوب و مشهور هستند، قطعا جذابیتی دارند که پیروز شده اند تماشاگران بسیاری را راهی سینماها نمایند.

پرفروش&zwnjترین فیلم&zwnjهای سینما را بشناسید

یکی از بهترین راه ها برای انتخاب فیلم های جذاب و دوست داشتنی، شناخت پرفروش ترین فیلم های سینمایی است. آثاری که در گیشه ها پیروز بوده اند، نه تنها برای سازندگانشان سود بسیاری به همراه داشته اند بلکه خاطرات ارزشمندی برای تماشاگرانشان ساخته اند. در ادامه می توانید پرفروش ترین فیلم های سینما را آنالیز کنید.

(انتقام جویان: خاتمه بازی) Avengers: End Game

فروش جهانی: 2.797.800.564 دلار

از سال 2008 که استودیوهای مارول تصمیم گرفتند کتاب های مصور مرد عنکبوتی، کاپیتان آمریکا و هالک را تبدیل به فیلم های سینمایی نمایند، بیش از 12 سال می گذرد. در طول این سال ها، مارول فیلم های متعددی را براساس کتاب های مصور خود ساخت که یکی از دیگری پیروز تر بودند. اما خاتمه بازی که سال 2019 اکران شد، نقطه اوج فیلم های مارول بود که همه شخصیت های مثبت و منفی فیلم های قبلی را گرد یکدیگر جمع نموده بود. بنابراین با یکی از هیجان انگیزترین فیلم های چند سال اخیر روبرو بودیم. استقبال از خاتمه بازی آن قدر زیاد بود که فیلم پیروز شد به پرفروش ترین فیلم سینما تبدیل شود.

(آواتار) Avatar

فروش جهانی: 2.790.439.000 دلار

این فیلم در سال 2009 اکران شد و نخستین فیلم سینما بود که برای اکران به صورت سه بعدی آماده شده بود. بنابراین اکران گسترده فیلم به صورت سه بعدی، بسیاری از هواداران سینما را به مقابل پرده نقره ای کشاند. البته داستان جذاب و تخیلی فیلم که ریشه های معنوی و احساسی هم داشت، در پیروزیت آن بی تاثیر نبود. با این حال آواتار برای ده سال پرفروش ترین فیلم سینما بود. جیمز کامرون، کارگردان شناخته شده فیلم تایید نموده که به زودی برای ساخت فیلم های بعدی آواتار بازمی شود.

(تایتانیک) Titanic

فروش جهانی: 2.194.439.542 دلار

فیلم تایتانیک با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو و کیت بلانشت در سال 1997 اکران شد. این فیلم را هم جیمز کامرون کارگردانی نموده و داستان آن درباره زوج عاشقی است که در کشتی تایتانیک بایکدیگر همراه می شوند. تایتانیک یکی از جذاب ترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما است که برای 12 سال پرفروش ترین فیلم سینما بود.

(جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد) Star Wars: The Force Awakens

فروش جهانی: 2.068.223.624 دلار

فیلم های جنگ ستارگان بخش مهمی از تاریخ فیلم های علمی تخیلی هستند. محبوبیت و شهرت این فیلم ها آن قدر زیاد بود که وقتی جدیدترین فیلم آن پس از سال ها اکران شد، هواداران سینماها را تسخیر کردند. این فیلم با فروشی بیشتر از دو میلیارد دلار، حالا چهارمین فیلم پرفروش سینما است. نکته جالب تر این است که میان همه فیلم های پرفروش سینما، نیرو برمی خیزد بیشتر از 45درصد از درآمد خود را در خاک آمریکا به دست آورد. نکته ای که بیانگر محبوبیت بسیار این فیلم های سینمایی در آمریکای شمالی است.

(انتقام جویان: جنگ بی نهایت) Avengers: Infinity War

فروش جهانی: 2.048.359.754 دلار

پیش از آن که خاتمه بازی در سال 2019 فرا برسد، جنگ ابدیت در سال 2018 اکران شد. این فیلم هم پیروزیت بزرگی را تجربه کرد. چراکه داستان فیلم های مارول را گسترش می داد و شخصیت های بیشتری را وارد داستان اصلی فیلم ها می کرد. بنابراین فروشی فراتر از دو میلیارد دلار، چندان هم غیرقابل پیش بینی نبود.

(جهانی ژوراسیک) Jurassic World

فروش جهانی: 1.670.400.637 دلار

سه گانه فیلم های پارک ژوراسیک که در سال های 1993، 1997 و 2001 اکران شد، پیروزیت بزرگی در سینما بود. چهارده سال پس از خاتمه این مجموعه و در سال 2015، نسل جدیدی از فیلم های این مجموعه به سینماها بازگشتند. فیلم جهانی ژوراسیک نخستین بازگشت دایناسورها به سینماها بود. این فیلم مورد استقبال باورنکردنی تماشاگران سینما نهاده شد. بنابراین دنباله آن در سال 2018 و با نام امپراطوری سقوط نموده اکران شد که آن هم بیشتر از یک میلیارد دلار فروش داشت. سومین فیلم جهانی ژوراسیک در سال 2021 به سینما بازمی شود.

(شیر شاه) The Lion King

فروش جهانی: 1.656.943.394 دلار

دیزنی یکی از پیروز ترین استودیوهای سینمایی است که از سال های دور دستی بر آتش فیلم های پرفروش دارد. آن ها در سال های دهه 90 دو انیمیشن از مجموعه شیر شاه اکران کردند که مورد استقبال بسیاری از هواداران سینما نهاده شد. سال ها از شهرت و محبوبیت این فیلم ها گذشت و دیزنی تصمیم گرفت نسخه بازسازی این انیمیشن ها را در سال 2019 اکران کند. فیلم جدید که با یاری فناوری های پیشرفته سینمایی از حالت دوبعدی انیمیشن ها به شکلی طبیعی تغییر نموده بود، مورد استقبال تماشاگران نهاده شد. اگرچه داستان فیلم شباهت بیش از حدی با انیمیشن ها دارد و منتقدان هم آن را دوست نداشتند اما فیلم پیروز شد بیش از یک میلیارد و پانصد میلیارد دلار در سراسر جهان بفروشد.

(انتقام جویان) The Avengers

فروش جهانی: 1.518.812.988 دلار

این فیلم در سال 2012 اکران شد و نخستین فیلمی بود که ابرقهرمان های مشهور مارول را گرد یکدیگر جمع کرد. بنابراین تماشاگرانی که فیلم های قبلی مارول را دیده بودند، با هیجان بیشتری برای تماشای انتقام جویان به سینماها آمدند. وقتی اکران فیلم به خاتمه رسید، انتقام جویان به سومین فیلم پرفروش سینما تبدیل شده بود اما در هشت سال اخیر به رتبه هشتم سقوط کرد. نکته جالب این است که دنباله فیلم با نام عصر اولتران ها در سال 2015 اکران شد و فروش کم تری را تجربه کرد.

(خشن 7) Furious 7

فروش جهانی: 1.515.047.671 دلار

مجموعه فیلم های سریع و خشن در سال 2001 شروع شد. هواداران سینما تقریبا هر دو یا سه سال، برای تماشای قسمت جدیدی از فیلم های این مجموعه به سینماها می رفتند. وقتی قسمت هفتم فیلم با نام خشن 7 اکران شد، هواداران علاقه بیشتری برای تماشای فیلم داشتند. چراکه مرگ پاول واکر، بازیگر مشهور فیلم، همه هواداران سریع و خشن را تحت تاثیر قرار داده بود. او پیش از خاتمه فیلم برداری فیلم و با تصادف جان خود را از دست داد. بنابراین بسیاری از صحنه های فیلم که بدون فیلمبرداری واکر باقی مانده بود، با حضور بدلکار و جلوه های ویژه کامل شد.

(یخ زده 2) Frozen 2

فروش جهانی: 1.488.824.988 دلار

وقتی انیمیشن یخ زده در سال 2013 اکران شد، کم تر کسی فکر می کرد داستان پیچیده دو خواهر به پرفروش ترین انیمیشن جهان تبدیل شود. با این حال این اتفاق رخ داد و یخ زده پیروز شد تنها 20 میلیون دلار کم تر از یک میلیارد و سی صد میلیون دلار فروش داشته باشد. اما دیزنی عجله ای برای ساخت قسمت دوم این انیمیشن نداشت و آن ها با فاصله ای تقریبا هشت ساله یخ زده 2 را برای آخرین روزهای سال 2019 آماده کردند. در شرایطی مشابه با بازسازی انیمیشن های شیر شاه، منتقدان از یخ زده 2 راضی نبودند اما همه بچه هایی که یخ زده را در سال 2013 تماشا نموده بودند، برای تماشای دنباله آن بازگشتند. بنابراین رکورد پرفروش ترین انیمیشن سینما به دنباله یخ زده رسید.

نباید فراموش کنید که این لیست از پرفروش ترین فیلم های سینما، بدون احتساب نرخ تورم مرتب شده است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19341

به "پرفروش&zwnjترین فیلم&zwnjهای سینما را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش&zwnjترین فیلم&zwnjهای سینما را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید